Наложи ми се да паркирам на тротоар по дължина на колата. Лявата страна беше надолу. След няколко часа обаче, когато трябваше да тръгна, ми се разказа играта. Не искаше да запали, колкото и да въртях стартера. Усетих се след време къде е проблемът, като видях светещия индикатор за горивото. А не би трябвало да свети, защото със сигурност имах 7-8 литра нафта. Явно се беше получила голяма денивелация и нафтата не можеше да стигне до помпата.Единственото решение беше да долея. Имам една 10-литрова бутилка от минерална вода, в която съм наливал десетки пъти. Но днес беше петък, ден на м...Мърфи-Тотев ( не, не на майстора)...На най-близката нафтаджийница категорично отказаха да налеят в тази бутилка. Било забранено. Аз знам, че е забранено, но не знам, че съм попаднал на единствената бензинджийница в Пловдив, а вероятно и в Бг-то, която спазва закон, без значение какъв е...Предложиха ми с/у 10 лева да ми налеят в тяхна туба, която е за ътакива случаи. Но бях останал само с 6 лв... Петък...В пловдивската жега (беше около 1 на обяд) се дотътрих до следващата бензинистанция, където налях (слава богу, нафтаджията - истински българин, неебаващ закони и други подобни) и хайде обратно. Пристигнах при марчето малко преди да се разтопя... Налях нафтата. И се започна една... Напомпвам с помпичката, бегом в колата, въртя, мара пали, но тъкмо да тръгна - гасне. Айде пак - помпене, стартер, а да тръгне - гасне. На 5-6 палене тръгна, но колкото да слезна от тротоара и да стигна до средата на улицата. И да я запуша. Двустранно. И се започна едно свиркане и (вероятно) споменаване на цялата ми рода...Аз продължавам в същия дух, привидно спокоен. Да не забравя да спомена - действието се развива на слънце... В Пловдив...Еле по едно време пак запали, колкото да влезна в една уличка и пак да изгасне. Там, след може би още 10-на опита запали окончателно, но аз я чаках около 10 минути, за да не ме псуват пак в най-голямото движение...Та така, вероятно съм най-дъртия от всички във форума, с което доказвам максимата, че никога не е късно човек да стане за резил... Вече няма да:- карам с малко нафта- няма да паркирам по този начин, независимо от съдържанието на резервоара- ще си купя туба! А може и две, та ако изгубя едната (стар виц)...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Паркиране на тротоар. И си купете резервна туба...
Collapse
X
-
Преместих темата в по-подходящ раздел (това, че колата е с дизелов двигател няма особено значение - същото може да се случи и на автомобил с бензинов двигател).А по случката - аз бих пожертвал малко ток и известно съкращаване живота на акумулатора и бих свалил колата на стартер (разбира се, с включване на по-висока предавка). Това би спестило разхождането по бензиностанции и последвалото вероятно още по-натоварващо за акумулатора въртене на стартер.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
-
Pecho написа:Преместих темата в по-подходящ раздел (това, че колата е с дизелов двигател няма особено значение - същото може да се случи и на автомобил с бензинов двигател).Pecho написа:А по случката - аз бих пожертвал малко ток и известно съкращаване живота на акумулатора и бих свалил колата на стартер (разбира се, с включване на по-висока предавка). Това би спестило разхождането по бензиностанции и последвалото вероятно още по-натоварващо за акумулатора въртене на стартер.Marea Weekend TD100 ELX '97
Коментар
-
Pecho е имал предвид да свалиш колата от тротоара на ход, ползвайки стартера за двигател.И на мен ми се е случвало подобно нещо, дори преди няколко дни пак ми се случи пред къщи.Точно пред блока има един голям наклон, където понякога се налага да паркирам, щото навсякъде другаде е заето.Карам на газ, но ГИ-то ми пали винаги на бензин и тогава превключва. Няма авариен режим за палене само на газ.Та по причина, че карам на газ, не държа много бензин в резервоара, все съм на границата на светещата лампа. Гледам да не свети, ама...все свети Та и аз така - наложи се да избутам колата от наклона на равното, и тогава си запали...ма не ме питайте как я бутах по нагорнището, щото пред мен имаше една градинка, оградена с едни големи камъни...
Коментар
-
Вярно е кофти случилото се. Как карате на лампа бе хора? Аз никога не я чакам да светне, доближи се до лампата веднага капвам.Но човек се учи от грешките си Съчувствам ти наистина"Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
На принципа "по-добре късно, отколкото никога" пиша рапорт по темата. Проблемът се оказа прост, ама много - мръсотия в резервоара, която явно при това криво паркиране се е раздвижила и след това е стигнала до захранващата система. Колата започна да спира внезапно, без да се съобразява с околните МПС. Не се усетих веднага, от простота душевна ще да е било, или от старост-нерадост...Първо помислих, че е филтъра, но после забелязах, че след като спре колата, ръчната помпа е минал от 3D в 2D изображение, толкова сплескана изглеждаше. И разбрах, че причината е ПРЕДИ помпата, т.е. по пътя от резервоара до нея, защото явно горивната помпа "изсмукваше" всичкото гориво до ръчната помпа и след като се намесваха мръсотиите, за да запушат маркуча ПРЕДИ помпата, се получаваше подналягане, доста под атмосферното и след това - край - Спиро Внезапний...Направих единственото възможно дело - продухване по обратния път - през маркуча към резервоара. С това проблемът се реши, но временно - мръсотията си е вътре и пак ще си покаже "рогите". Явно в удобен момент ще трябва основно прочистване на целия тракт - резервоар, маркучи и прочие...Та така, може би заглавието "требе" да се смени/допълни - "Чистете си резервоарите, те са ваши!"ПП Методът на продухването - една труженичка на пазарджишко шосе, без пари, само срещу обещание да ѝ направя реклама във форума... Честна дума!Marea Weekend TD100 ELX '97
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар