Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПТП - Лоша маркировка и миг невнимание

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ПТП - Лоша маркировка и миг невнимание

    Потроших си Фиат-а по доста глупав начин, добре че не си счупих главата.Пътя София-Варна в момента пак минава през Златна Панега заради ремонти някакви. След Златна Панега, преди Български Извор, точно на отбивката за Брестница има едно островче по средата между двете платна. Сега за пръв път се замислям какъв го дърви това островче там и с какво на кого помага...ако някой знае да каже. Самото островче започва с един знак влизането забранено, който да ти се падне от дясната страна ако влезеш в насрещното. Под него има друг знак, от тия указателните с белите стрелки на син фон, който трябва да е под 45 градуса надолу и да подскаже да минеш вдясно от него, но е монтиран водоравно и изглежда като задължителен десен завой. В началото на островчето платното посока Варна започва да се спуска надолу и има разклонение, което беше затворено със знак влизането забранено поставен на самото платно. Значи появявам се аз там по тъмно. На няколко метра преди островчето имаше проснат на платното един прегазен чакал. Виждам го аз тоя чакал, влизам в насрещното да го заобиколя, в този момент насреща ми се изпречват знаците на върха на островчето, вдясно пътя не се вижда заради наклона, само стърчи един знак влизането забранено от затворната отбивка. Решавам че там няма път и тръгвам да заобикалям островчето отляво, т.е. в насрещното, като заедно с това набивам едни хубави спирачки. В насрещното обаче идва ТИР. Прибирам се максимално за да не се фрасна в тира, като продължавам да спирам и в резултат се фраснах в бордюра, с който е опасано началото на островчето. Хубав, висок бордюр. За чий чеп има бордюр на извънградски път сигурно никога няма да разбера.Та фраснах се аз в бродюра, но бях почти спрял в този момент, беше направо като маневра при паркиране. Фраснах се странично и не се качих на него, останах на платното. На практика веднага след удара спрях. Не съм се носил, не съм увисвал на колана, нищо...все едно паркирам на кофти тротоар в София. Ноо..пробвам да тръгна пак, не става. Слизам, гледам, предна дясна гума извита на 90 градуса спрямо предницата. Поглеждам отзад - скъсан шарнир, измъкната полуоска (скъсан маншон) и счупен спирачен диск. Гумата и джантата като нови, само джантата ожулена отстрани. Гледам и не вярвам на ушите си...Не карах бързо още отначало, удара в бордюра дойде след много спирачки и в колата повече се чу отколкото се усети. Гледам бордюра си личи как съм го одрал странично. Дори не съм го фраснал челно. Как станаха такива поражения при тая ситуация акъла ми не го побира. И то още не се знае дали това е всичко...лагери, рейки, кормилни накрайници...кой знае още какво ще излезе. Не можах да разбера от къде се взе толкова енергия да начупи всички тези неща, ама имам съмнение, че ако не бяха те, щеше да е главата ми. Хем ме е яд хем се радвам.В резултат колата остана в Български Извор (там има една пътна помощ с една много тунингована Лада Нива, все седи на площада точно до самия път). Човека с Нива-та има и сервиз, там ще се оправя. Всичко това ще ми коства маса пари за части и поне няколко дена разправии. Признавам си, че не съобразих нещата добре и бързо и се набутах в опасна ситуация. Липсата на всякаква пътна маркировка обаче (нощем много добре води за посоката като я има) и енигматичните знаци много объркаха нещата. Както казваше моя инструктор - в България за да караш, трябва да знаеш.

    #2
    Re: ПТП - Лоша маркировка и миг невнимание

    jiro написа:
    Липсата на всякаква пътна маркировка обаче (нощем много добре води за посоката като я има) и енигматичните знаци много объркаха нещата. Както казваше моя инструктор - в България за да караш, трябва да знаеш.
    За съжаление такова е положението, кривнеш ли от по-главните пътища. Преди 6 години някъде при едно такова отбиване на движението през разни села, заорах в една нива. Т-образно кръстовище, ние идваме от "дългата" страна и както карам с 80 в един момент пътя свършва! Няма знак, няма маркировка, няма ниииищо... Ние на 20 метра в нивата. Разбрахме какво значи дълбока есенна оран На колата нищо и няма, ама няма излизане от нивата.Стана шоу после, като казах на мацките да слезнат да бутат, а то една каааал...
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #3
      Че те не я ли пуснаха тази отсечка на 3 декември? Аз минавах оттам последно на втори и ме беше яд, че обещаваха да отворят пътя на следващия ден.
      Fiat Marea Weekend 1,6 16V

      Коментар


        #4
        Наистина имаме хубави пътища...нямам думи.При мен последното изпълнение беше на магистралата със старата кола (застава GT55). Единия фар изгасна и реших да сляза да сменя бушон или крушка....е отбих в аварийната лента, но там имаше изоставена гума от ТИР. Не можах да направя нищо повече от това да се хвана здраво за волана...
        Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
        Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
        FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
        Powered by Total & Fobos LPG

        Коментар


          #5
          Ми не е отворен още тоя път...или поне снощи не беше.Почвам да си мисля, че карането по непознат път нощем, в България увеличава шансовете за злополука доста над приемливото ниво. Реално всяка от историите тук би могла да завърши много зле при малко по-лошо стечение на обстоятелствата, например наличие на друга кола в непосредствена близост. Те пътищата така и така няма да се оправят, ами да почнем поне да водим статистика на опасните участъци някъде. Някой виждал ли е такъв сайт? Тук във форума май няма такова нещо. Значи аз примерно се сещам за няколко много коварни завоя на 90 градуса по пътя Бургас-Царево и още няколко такива по пътя Варна-Албена. Да означени са със знак опасен завой, има ограничение на скоростта 40 и даже мисля 20 във втория случай. Лошото обаче е, че такива знаци и ограничения има поставени на огромен брой места през които без проблем се минава с 80. Съответно с времето човек свиква да не им обръща внимание, което се оказва фатално на местата където те наистина са нужни.

          Коментар


            #6
            jiro написа:
            Ми не е отворен още тоя път...или поне снощи не беше.Почвам да си мисля, че карането по непознат път нощем, в България увеличава шансовете за злополука доста над приемливото ниво. Реално всяка от историите тук би могла да завърши много зле при малко по-лошо стечение на обстоятелствата, например наличие на друга кола в непосредствена близост. Те пътищата така и така няма да се оправят, ами да почнем поне да водим статистика на опасните участъци някъде. Някой виждал ли е такъв сайт? Тук във форума май няма такова нещо. Значи аз примерно се сещам за няколко много коварни завоя на 90 градуса по пътя Бургас-Царево и още няколко такива по пътя Варна-Албена. Да означени са със знак опасен завой, има ограничение на скоростта 40 и даже мисля 20 във втория случай. Лошото обаче е, че такива знаци и ограничения има поставени на огромен брой места през които без проблем се минава с 80. Съответно с времето човек свиква да не им обръща внимание, което се оказва фатално на местата където те наистина са нужни.
            Точно така! Се едно се разкарвате из гората и някой постоянно се бъзика и вика " Змия" след минута пак "Змия" и така няколко пъти и когато наистина видиш змия чакай някой да ти обърне внимание.Само че "змиите" по пътищата са по-опасни от колкото смоковете по гората
            Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

            ZFA16000002608488

            ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

            Коментар


              #7
              Вчера взех колата от Български извор. Значи освен всичко което споменах в първия постинг имаше и брутално изкривена джанта, а също така кормилото е изместено на 20-тина градуса спрямо хоризонтала при движение направо.До тук всичко ми излезе към 300 лева, части и труд и един цял ден разкарване.По бруталното е, че човека от пътната помощ ми каза, че два часа след мен са прибрали от там една Корса, която е ударила бордюра челно. Колата била тотална щета. За хората нищо не каза. Аз навръщане спрях да огледам мястото. Бордюра беше счупен и изкъртен от основата и имаше доста парчета пластмаса и части от радиатор по тревата. Явно аз съм имал повече късмет. А сега кажете ми кой е виновен за така създалото се положение? Кой е проектирал ова кръстовищв там по този начин, кой го е маркирал така зле?

              Коментар


                #8
                Да ти кажа, колега, нищо толкова фрапиращо не виждам в това кръстовище. Минавам редовно оттам, но дори и първия път, когато ме изненада, не беше толкова фрапиращо, че да се забия в бордюра. Нали знаеш дефиницията "несъобразена скорост", така че виновен е всеки, който приближи дотам с такава скорост и в последния момент се окаже изненадан и изправя завоя в бордюра.
                Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                Коментар


                  #9
                  Е със сигурност не всеки който минава от там обира бордюра. Нооо кръстовището не е стандартно определено. И също така не е добре маркирано със сигурност. Което повишава риска доста и ти трябва само един допълнителен фактор тип умряло куче на платното нощем за да стане белята, както стана с мен. А несъобразена скорост е нещото, което КАТ щеше да ми напише на акта. Те това го пишат при всякакви такива случаи, примерно ако счупиш полуоска в дупка пак това ще ти напишат. Ограничението на това място е 90. Няма как да съобразиш, че трябва да караш по-бавно. Аз не съм гледал километража точно в момента на инцидента но със сигурност не съм правил състезателни изпълнения. Нощем по двулентови пътища не бързам за никъде. Обикновено 80 ми е максимума, ако има движение в насрещното и съм на къси, какъвто беше случая. А и заради кучето бях намалил допълнително.Една светлоотразителна боя на бордюра, примерно щеше да спаси положението. Или няколко знака допълнително.

                  Коментар


                    #10
                    jiro написа:
                    Е със сигурност не всеки който минава от там обира бордюра. Нооо кръстовището не е стандартно определено. И също така не е добре маркирано със сигурност. Което повишава риска доста и ти трябва само един допълнителен фактор тип умряло куче на платното нощем за да стане белята, както стана с мен. А несъобразена скорост е нещото, което КАТ щеше да ми напише на акта. Те това го пишат при всякакви такива случаи, примерно ако счупиш полуоска в дупка пак това ще ти напишат. Ограничението на това място е 90. Няма как да съобразиш, че трябва да караш по-бавно. Аз не съм гледал километража точно в момента на инцидента но със сигурност не съм правил състезателни изпълнения. Нощем по двулентови пътища не бързам за никъде. Обикновено 80 ми е максимума, ако има движение в насрещното и съм на къси, какъвто беше случая. А и заради кучето бях намалил допълнително.Една светлоотразителна боя на бордюра, примерно щеше да спаси положението. Или няколко знака допълнително.
                    Примерно ти даде 300 лв. за ремонта да не говорим времето което си загубил.Кой да знае че ша стане така и можеше да ги дадеш тези пари за маркировка и поне 1 знак би трябвало да стигнат
                    Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                    ZFA16000002608488

                    ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                    Коментар


                      #11
                      Всъщност ето как изглежда мястото - http://maps.google.com/maps?ie=UTF8&...,0.003455&z=18

                      Коментар


                        #12
                        Това с отбиването през Златна Панега е било до днес.Въпросният пътен възел Коритна е отворен днес и в това кръстовище се влиза от западната част по главния път.

                        Коментар

                        Working...
                        X