Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Качества, необходими да станеш добър автомонтьор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Качества, необходими да станеш добър автомонтьор

    (взето от форума на Хонда)КАТО СТРАНИЧЕН НАБЛЮДАТЕЛ РАЗБРАХ НУЖНИТЕ КАЧЕСТВА ЗА ДА СТАНЕШ ДОБЪР АВТОМОНТЬОР:Правило 1: Не обръщай внимание на балък, който е влязъл в сервиза и се чуди към кого да се обърне. Остави го да се оглежда, иначе ще оставиш впечатление, че той като потенциален клиент е важен за тебе, което е груба грешка, ти имаш достатъчно клиенти и достатъчно работа в момента!Правило 2: Никога не отговаряй на "Добър ден"! Това е признак на слабост и излишно помпозничене. Ако на всеки дошъл отговаряш с "Добър ден", къде ще му излезе края?; ще ти се качат на главата. Затова използвай утвърдени тактики и фрази, като леко кимане с глава или "да", "чакай малко", "кажи", или "кажете" в случай, че клиентът изглежда по-респектиращо. В никакъв случай, докато говориш с него не прекъсвай това, което правиш в момента. Говори си под носа, докато точиш масло примерно и не го удостоявай с повече от един бегъл поглед. Прави се, че го слушаш, но ей така, с едното ухо. С други думи му казвай безгласно: не ми е до тебе, но ако имаш късмет ще видя какъв ти е проблема, щото съм пич, не за друго.Правило 3. Докато слушаш за проблема с колата на човека, давай вид, че това си го чувал стотици пъти, а такива коли можеш да поправиш с лявата ръка, докато си в кенефа и четеш вестник. По-късно истината ще лъсне, но какво да се прави, като има толко дупки по пътищата, хората не гледат какви коли купуват и пазарауват части менте. Правило 4. Никога не казвай кога точно да дойде човека, за да започне дейността по ремонта. Ако го направиш, пак те грози възможността той да си помисли, че не си затрупан от работа. Номерът е да му кажеш да ти звънне следващата седмица ( не е препоръчително да казваш ден и час) и тогава евентуално да му насрочиш час или да му кажеш кога пак да ти се обади. "Следващата седмица" не е конкретен показател за време, затова не го използвай като такъв. Това е част от терминологията на МАЙСТОРИТЕ и употребата на тази фраза говори достатъчно за тебе, така че, дори да няма място, гледай да я вмъкнеш.Правило 5. Имай милост към тъпирите, които проявяват наглостта да попитат колко ще им струва ремонтът. Те не са наясно че тва не е круша - 2лв килото. Хубав отговор на този въпрос е: "Колкото излезе... ше видиме ... нещо друго дали нема да изкочи, я семеринг, я ...". Моментът с определянато на цената е изключително сложен и труден за овладяване. Назоваването на цена трябва да е продукт на внимателна преценка на клиента и степента на неговата простотия. Затова на този трик не мога да ви науча; като цяло важи правилото да му кажеш нещо ориентировъчно (пр. 150-200лв), като долната граница е малко над това, което смятяш, че е готов да даде, а горната малко под това, което възнамеряваш да му вземеш. Спазвай тези 5 златни правила и никога не забравяй, че ти си МАЙСТОР! Ти си човек с положение, а те са просто мишоците, които карат и си трошат колите. Никога не падай на тяхното ниво докато общуваш. Приемай комуникацията като необходимото неприятно задължение за теб и винаги ясно подчертавай дистанцията, която е зейнала между вас.
    Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

    #2
    Щеше да е много смешно, ако не отразяваше толкова болезнено вярно действителността... Yellow_Flash_Colorz_PDT_09
    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

    Коментар


      #3
      иеййй...все едно току що бях в сервиза и говорих с някой маИстор
      Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
      BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
      BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

      Коментар


        #4
        Значи стигам до извода, че в България има само качествени майстори, защото 99% отговарят на условията.
        The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

        Коментар


          #5
          Имаше тука един майстор който беше в разрез с всички горепосочени условия, но за съжаление и той ги научи...
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            Не се казва просто "майстор", защото е много безлично и не отговаря на качествата му. Виж, вече Мастор придава една по-висока степен на майсторлък. За множествено число се употребява "масторя", а членувано - "масторята".
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              #7
              ще си позволя да допълня т.4 от личен опит ....Ако в краен случай се наложи да уговориш точен час с клиента, гледай точно по това време да имаш минимум още 2 коли за оправяне и тоя балък като дойде ще изглеждаш наистина велик майстор... Казваш му - ами гледай кво става- на тоя туй, туй и туй трябва да правя, на оня онова е за смяна.... що не дойдеш утре от 10 до 2 след обяд съм тук - имам малко работа, ама ще ти погледна колата... аа, а на колата кво й имаше...п.п. в събота от 10 до 2 след обяд го оставих да ме чака... не че ме е чакал, щото сигурно е ме забравил...
              Fiat Punto 1.1-Синята птица
              Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
              Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

              Коментар


                #8
                Последния път като минах през сервиз, седях към 15-20 мин ей така да видя дали ще дойде някой да ми обърне внимание, е накрая на един му писна да ме гледа как стърча и дойде при мен, да ме пита "Къф ми е проблема" и му казах, че имам тука едни 300 лева дето се чудя на кой да ги дам, ама от чакането съм се уморил, та ще ходя да ги дам на друго място и пича ме изгледа с тъпо изражение и зяпнала уста докато си тръгвах. Иначе всички са Майстори по горното описание.

                Коментар


                  #9
                  donnna написа:
                  ще си позволя да допълня т.4 от личен опит ....Ако в краен случай се наложи да уговориш точен час с клиента, гледай точно по това време да имаш минимум още 2 коли за оправяне и тоя балък като дойде ще изглеждаш наистина велик майстор... Казваш му - ами гледай кво става- на тоя туй, туй и туй трябва да правя, на оня онова е за смяна.... що не дойдеш утре от 10 до 2 след обяд съм тук - имам малко работа, ама ще ти погледна колата... аа, а на колата кво й имаше...п.п. в събота от 10 до 2 след обяд го оставих да ме чака... не че ме е чакал, щото сигурно е ме забравил...
                  А тоя номер ми го правиха 3 пъти като последния чаках "само" 2 часа, а първия цяла седмица ходих да си чакам часа и накрая влязох в петък, 16:30 в сервиза, но било много късно за ремонт, защото били до 17:30... Става дума за един доста прехвален сервиз в Ямбол....
                  The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                  Коментар


                    #10
                    donnna написа:
                    ще си позволя да допълня т.4 от личен опит ....Ако в краен случай се наложи да уговориш точен час с клиента, гледай точно по това време да имаш минимум още 2 коли за оправяне и тоя балък като дойде ще изглеждаш наистина велик майстор... Казваш му - ами гледай кво става- на тоя туй, туй и туй трябва да правя, на оня онова е за смяна.... що не дойдеш утре от 10 до 2 след обяд съм тук - имам малко работа, ама ще ти погледна колата... аа, а на колата кво й имаше...п.п. в събота от 10 до 2 след обяд го оставих да ме чака... не че ме е чакал, щото сигурно е ме забравил...
                    Аз да питъм къф ще да е тоз майстор, дето само трупа коли за ремонт и си лЪже клиентите и ги забравя това не е майстор а дришлЬо. Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                    Не ме разбирайте погрешно не аз боксувах господа полицай.
                    BRATOCHKA RACING TEAM!
                    ***FIAT PUNTO 1.4 GT Turbo***
                    ***MAZDA RX-7 12a GSL***

                    Коментар


                      #11
                      докато четях това си припомних какво е да ходиш по майстори style34 правилен извод
                      алфа ромео 146ТД

                      Коментар


                        #12

                        Коментар


                          #13
                          За голямо съжаление АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ КАУНИ ДЕТО СЕ ПРААТ НА МАЙСТОРЙ се стремят към тоя начин на общуване с клиента !!!! Все 1 могат и знаят всичко и са богове.... ,претрупани са с ангажименти (демек са най-добри). Но аз се знам 3-ма дето се държат нормално с клиента и си ги уважавам, а такъв дето ми не обръща внимание директно псувнята под носа, но да я чуе(ако го заслужава) и има и други ве. Нали средното съм учил ДВГ знам кви ОИГУФЕНИ бехте вееее - отнася се само за тези държащи се по гореописания начин и знаещи да отворят опел или ГОУФФФФ Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 , па като не знаете друго отворете нета ве купете си книги ве .....
                          coupe 1,8 16V

                          Коментар


                            #14
                            ма забравих те вече са забравили и да четат беее или още по-зле да е на чужд език...апсурде за тва съм решил-пролетта хващам 1 пич да не съм сам и си отварям кутията на купетооооо (синхронизатор) е нема да му дам 350лв за труд и да ми вика "след 2 седмици"а сервиза му е един кенеф и прилича на бустански падар ...бахти мазния катил така и така ще ми глеа колата като ГОЛЕМ кАМИК .... не е астра нали ... по -добре аз да я гледам поне има материал на english в нета... а той ако се усере нещо ще сбере всичките пумяри ма Мнт да дават акъл.... еее не
                            coupe 1,8 16V

                            Коментар


                              #15
                              Точно по тази причина думичките майстор, бакшиш и кокошкар за мен са едно и също :D Има и изключения, естествено, надявам се в бъдеще само изключенията да останат.
                              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X