Привет...исках да ви разкажа каква история имах вчера и впечатленията ми от събитието.Карам си аз по Цариградско шосе, посока Орлов мост-Младост. Вали един дъжд, коли като на поляната до язовир Жребчево..../ / -една до друга и скорост около 65-70 при прилична дистанция, разбира се.Карам си аз и някъде около 200-300 метра преди отклонението за площад"/...олеее, какъв беше-за към Студ. град/, ми звъни мобилния телефон. Поглеждам на долу /стойката ми е между скоростния лост и ръчната спирачка/, виждам кой ме търси, изкарвам телефона и в момента, в който вдигам поглед-.....изтръпвам. Всички коли пред мен спрели, аз си бича със 65-70, абсурд да спра, поглеждам за стотни от секундата в дясното странично огледало /няма движение/ и съответно завъртам рязко волана..........Колеги, който от тук нататък ми каже че Темпрата е нестабилна кола, ще го з....юя. Не мръдна тая кола, е...съвсем леко, даже по скоро деликатно се подхлъзна, но в момента, в който изправих волана, колицата си заспа..........не мога да кажа че съм със супер гуми, валеше си яко, а и скоростта си беше твърде висока-не се уплаших толкова, колкото ме впечатли реакцията на автомобила....уверявам ви че със старата ми кола-Нисан Съни, щяхте да обирате колегата си на части под цариградско и да ме опявате-оная си беше шейна.......Та пожелавам ви да не ви спохождат подобни неволеви тестове на стабилността на колите ви, но и разбрах защо на това шосе му викат "Бермудския триъгълник"...Лека и безавариина на всички!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За стабилността на Темпрата...
Collapse
X
-
ГостЕтикети: –
-
И Типото не се дава лесно. По какви ли не завои съм го карал, ама когато е поднасяло винаги е било много балансирано - и предните и задните гуми поднасят еднакво, така че резултата е просто леко транслиране и никога не съм се завъртал. Не му е тук мястото но с един приятел с Форд Ескорт се въртяхме на абсолютно сух път при скорост 60-70 км/час в ПРАВА отсечка.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Re: За стабилността на Темпрата...
Anonymous написа:Привет...исках да ви разкажа каква история имах вчера и впечатленията ми от събитието.Карам си аз по Цариградско шосе, посока Орлов мост-Младост. Вали един дъжд, коли като на поляната до язовир Жребчево..../ / -една до друга и скорост около 65-70 при прилична дистанция, разбира се.Карам си аз и някъде около 200-300 метра преди отклонението за площад"/...олеее, какъв беше-за към Студ. град/, ми звъни мобилния телефон. Поглеждам на долу /стойката ми е между скоростния лост и ръчната спирачка/, виждам кой ме търси, изкарвам телефона и в момента, в който вдигам поглед-.....изтръпвам. Всички коли пред мен спрели, аз си бича със 65-70, абсурд да спра, поглеждам за стотни от секундата в дясното странично огледало /няма движение/ и съответно завъртам рязко волана..........Колеги, който от тук нататък ми каже че Темпрата е нестабилна кола, ще го з....юя. Не мръдна тая кола, е...съвсем леко, даже по скоро деликатно се подхлъзна, но в момента, в който изправих волана, колицата си заспа..........не мога да кажа че съм със супер гуми, валеше си яко, а и скоростта си беше твърде висока-не се уплаших толкова, колкото ме впечатли реакцията на автомобила....уверявам ви че със старата ми кола-Нисан Съни, щяхте да обирате колегата си на части под цариградско и да ме опявате-оная си беше шейна.......Та пожелавам ви да не ви спохождат подобни неволеви тестове на стабилността на колите ви, но и разбрах защо на това шосе му викат "Бермудския триъгълник"...Лека и безавариина на всички!!!Alles in Ordnung
Коментар
-
Ма естествено обаче Типцето е по стабилно от Темпрата, щото му е по къса задницата... Бравото може и да е по-стабилно в сравнение с Типото, но това би могло да се провери, ако съпоставим Браво 20v срещу Sedicivalvole, или пък Браво 1.6 16 с/у Типо 1.6... Аз лично бих се пробвал с Фиатката.. Също така бихме могли да се аргументираме, с какво точно се отличава едното от другото окачване.Shumi's trainer! /Tipo 1.6 i.e. DOHC 90hp/
/Dedra 1.8 i.e./
Коментар
-
lovelyBoy написа:Ма естествено обаче Типцето е по стабилно от Темпрата, щото му е по къса задницата...Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Fiat Тempra 09.1990г. 159А2.000 Yellow_Flash_Colorz_PDT_45
КУПУВАМ: Теглич за Темпра
КУПУВАМ: Халогени за Фиат Темпра...
КУПУВАМ: Спортен волан
http://www.tempra-clube.hit.bg
http://www.tempras.myfreebb.com
Коментар
-
Ако следваме законите на кинематиката и динамиката Типото в такъв случай винаги трябва да е по-стабилно спрямо Темпрата при еднакви други условия. При рязко завъртане на волана се получава въртящ момент на купето, който е свързан с теглото, намиращо се на разстояние от центъра на въртене - предните колела. В случая това е багажника и ако там нямаше разлика между Типо и Темпра и двата автомобила ще се държат еднакво. Но обаче има - багажника на Темпра е по-тежък с няколко си килограма и чисто теоретично трябва да предизвика по-голямо занасяне на задницата. Това обикновенно се компенсира с разлика в настройките на окачването и твърдостта на амортиьорите, но в случая май това не е така - напълно са еднакви. От което си мисля че скоростта не е била достатъчно висока за да има неприятни последици и само реакцията е била достатъчна за да се избегне по-лошото освен уплах. Все пак дано не се случва оттук нататък.
Коментар
-
На Типото дупенцето му е по леко и първо то тръгва, докото с Темпрата няма този проблем. Имал съм и Типо и не мисля че разликата в стабилността е толкова драстична. Много важно е също с какви амортисьори карате.Alfa 156 2.4JTD ~180p.s., Alfa 145 1.9 JTD~140p.s., MAREA 2.4TD124p.s., TEMPRA 1.9 TD-92p.s., TIPO 1.6 2act-90p.s.
Коментар
-
pinifarina написа:На Типото дупенцето му е по леко и първо то тръгва, докото с Темпрата няма този проблем. Имал съм и Типо и не мисля че разликата в стабилността е толкова драстична. Много важно е също с какви амортисьори карате.FIAT TIPO 1,6
Коментар
-
Моите впечатления са малко по-различни, защото се качих на Темпрата от Ситроен ВХ. НЯМА по-стабилна кола от Ситроените с хидравлично окачване! Но и Темпрата не ме е подвеждала, лошото е че съм с летни гуми и като имаше сняг беше малко по-трудно да се нацели пътя Относно въртящия момент - това което казва колегата Stilo е вярно отчасти. Това, че багажника е по-издаден не оказва никакво влияние на въртящия момент, ако центъра на тежестта е на същото място. Ако се сравняват Типо и Темпра с еднакви двигатели - тогава си прав, но ако Темпрата е по-тежка отпред - т.е. с по-голям двигател - може да се окаже че при Типото завъртащият момент е по-голям. Освен това завъртането зависи и от силата на триене при напречно плъзгане- която пък е функция на теглото на автомобила. Така че при по-тежки коли, ако колата веднъж се е завъртяла - по-трудно ще се овладее, но пък и по-трудно се стига до завъртане.
Коментар
-
Поглеждам на долу /стойката ми е между скоростния лост и ръчната спирачка/, виждам кой ме търси, изкарвам телефона и в момента, в който вдигам поглед-.....изтръпвам.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар