Здравейте... Пак ви пиша аз ... Предния път ме баннахте, ама се надявам този път да сте по-разумни и да внимавате кой съм аз ! Но да минем на въпроса - ето и малко предистория, за да сте запознати по-добре с това какво търся:Един приятел имаше шкода 105L (L като Lux - в нея имаше много екстри - 4 пепелника, седалки с тапицерия от плат, емблема на волана, както и радио със Stereo функция - за времето си беше много модерно !!!) ... Но за жалост тя беше само 35 к.с. (заводски е 45, ама 5 ги остави в един бордюр като дрифтираше, другите 5 ги откраднаха мангалите ... майка им мръсна ... понеже той живее точно до техния квартал...)... та тези 35 к.с. не стигаха до никъде ... По околовръстното я напъва, изпреварва голф 1,2 и 3, ама голф 4 му се опъваше много ... И много го беше яд, че го биех на задна с пунтото на 400 метра ... само с 3 коли разстояние, но го биех ... Та решихме да направим някаква промяна ... Боядисахме я ... Това много помогна, сега на въпросната гонка с пунтото той беше само с половин кола назад ... Но решихме, че пак не е достатъчно ... Ядосахме се и решихме да направим драстични промени ... А именно - нещо по двигателя ... решихме да свалим двигателя и да огледаме какво може да му се направи ... Отваряме отпред и какво да видим - няма двигател Ето защо не върви тая кола бе !!! Тя нямала двигател ... Та решихме да му сложим ... обикаляхме първо по моргите - намерихме една като неговата ама и тя нямаше двигател - умниците даже й сложили резервна гума, ама двигател - йок ... Но момчето от моргата (което интересно защо много истерично се смееше) - та то ни каза, че двигателя бил отзад ... очудихме се , но да - в багажника имаше двигател ... та даже беше хванат с болтове (сигурно да не се мятка наляво-надясно по завоите...)... Та решихме да го вземем, но като закарахме шкодата - отваряме отзад да го сложим и какво да видим - вътре същия двигател Отказахме се от покупката и се прибрахме ... Зачетохме се в интернет и видяхме, че на слабите "атмосферни" (не знам защо ги наричат така - нали всички коли уж са в атмосферата ? Та, както и да е...) та, на слабите "атмосферни" двигатели трудно се правил тунинг и за това им слагали турбина ... В google ни излезе за "турбина" някаква част от прахосмукачката ... интересно - не знаехме, че може с прахосмукачка да си тунинговаш колата ... Към турбината трябвало и някакъв си "интеркулер" - за него намерихме само снимки, но много приличаше на радиатора - та той се слагал след турбината, да охлажда въздуха (баси, в тоя студ кво да му охлаждаме ??? Ама решихме да го сложим, щом така пише - така трябва...) ... Та тръгнахме да търсим някой подходящ радиатор - намерихме един от фиат чинкуеченто, понеже е малък, но за да не е запушен купихме нов ... запушихме 2 от отворите му и през другите два щяхме да прекараме въздуха ... но тогава се усетихме, че нямаме по-важната част - турбината ... тръгнахме да обикаляме да търсим прахосмукачки ... гледахме коя смучи повече ... намерихме една страхотна - май "циклон" беше или нещо такова ... Малко големичка, но решихме да я вземем ... закарахме я в гаража и я отворихме - вътре наистина имаше турбина... но доста пъти падна бушона докато намерим на кое от всичките неща трябва да пуснем ток, за да се завърти ... После прочетохме, че за да се върти не е нужно да й подаваме ток (е това да го бяха написали два реда по-нагоре... що кабели изгоряха...) - можело да се сложи шайба на нея и на двигателя и да се върти от него ... ок, тръгнахме да търсим шайби ... За да запазим това, че колата е шкода - търсехме шайби от шкода - намерихме от един турбодизел - широк ремък (продавача му каза пистов - явно е за спортни коли и трябва да се кара само на писта с него ... но ще се оправим по някакъв начин...) - даде ни и две шайби... Всичко това ни излезе само 200 лв (ремъка и шайбите) - а в един друг сайт пишеше, че да сложиш турбо на кола струвало много повече - няколко хиляди лева... Та стигнахме до заваряването на шайбите ... заварихме едната, премерихме с ремъка и се оказа, че другата трябва да е извън капака, за да се опъне ремъка ... еми - щом трябва - трябва ... момчето извади флекса и подпука задния капак ... после ще го мислим ... Та заварихме турбината за 4 тръби и я заварихме директно за главата на блока (за да е по-стабилно) ... ремъка много добре се опъна ... после трябваше да сложим интеркулера ... но решихме, че за този ден работата ни стига - 2 часа не са малко ... та решихме да отидем да пийнем по едно и да продължим на другия ден ...В 16 ч. на другия ден се събудих ... с много зор успях да събудя и него и отидохме до гаража да видим какво ще направим с колата ... Сложихме кулера , ама не може така да стърчи по средата на колата ... плюс това няма да се охлажда (нали уж за това служел) ... та решихме да го заварим под колата, та да загребва студен въздух отдолу ... После пишеше, че трябва и въздушен филтър да се сложи - е нали е сложен един, за какво да слагаме втори ? Ама ок - ще сложим ... отидохме и потърсихме "спортен филтър кин" - Това кин не знам какво значи, ама някаква марка или модел е сигурно ... Отидохме до тунинг шопа и питахме дали имат спортен филтър кин за шкода 105л ... човека ни се изсмя, но когато момчето с мен си сложи бокса онзи извади една кутия и каза 20 лв ... Сложихме го и тоя филтър, отидохме да купим тръби от турбината до въздушния филтър (стария) и ги свързахме ... Ама съседа понеже работи в сервиз ни каза, че нямало да ни достига гориво ... потърсихме в google "турбо недостиг на гориво" - и действително в един сайт пишеше, че трябвало да направим така, че да пуска повече гориво ... пишеше да се направят дупки на карбуратора (?!?!?) - това пък какво трябва да е. .. както и да е - в книгата "аз ремонтирам шкода" имаше "карбуратор", ама не пишеше къде да го пробием ... решихме да си пробваме късмета и избрахме да го пробием отляво (защото за да го пробием отдясно трябваше да го сваляме) ... И двамата останахме в очакване да видим какво ще стане след това ... Тръгнахме да палим колата ... върти на стартер, припалва от време на време, ама не пали ... и мирише мнгого силно на бензин ... какво ли не е наред ? - Отворихме капака и какво да видим - всичко олято в бензин - от тези дупки на карбуратора ... Решихме, че може би не е достатъчно издържлив и трябва да се смени с по-добър ... Потърсихме в google "турбо карбуратор" - излезе ни сайт как някакъв човек слагал турбо на жигулка ... та той е сложил "четири двукамерни карбуратора вебер"... решихме, че и един ще ни стигне... плюс това той е дал 3000 лв само за турбината ... а нашата ни излезе 899лв - отстъпка 10% (за редовен клиент в магазина) - върнатите на скрап останали части = 500 лв ... Та тръгнахме да търсим и наистина открихме такъв карбуратор "вебер" - двукамерен ... С доста помощ от съседа успяхме да го сложим и какво стана - колата наистина запали ! Чуваше се странно съскане, но сигурно е нещо от карбуратора ... При по-високи обороти се увеличаваше ... решихме да изпробваме колата ... Ускорението е уникално - за по-малко от 16 секунди ускорява до 100 !!! И вече вдига 160 км/ч ... Но това съскане ме притеснява ... Трябва да я закараме в някой компетентен сервиз ... Та на въпроса: Случайно да знаете къде добре ремонтират турбинирани шкоди 105 Lux в Бургас ? Мерси предварително !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Къде в Бургас има добър сервиз за Skoda 105L ?
Collapse
Реклама
Collapse