Отговора е (според мен де): Който генерира по-голяма сила на триене. А тя е право пропорционална на теглото на автомобила и обратно пропорционална на контактната повърхност на гумите му. Само да вметна че най-трудните условия за движение при off-road са лед и мокра трева. Сега да задам въпроса си: Какво е вашето челно съпротивление при гумите?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Панда и Тойота
Collapse
X
-
От опит мога да кажа че леката кола със тънките гуми и сериозните грайфери е перфектната комбинация за кал. Една сериозна Панда с повечко коне е супер. Също и Ситроен ах 4х4, има и такъв, 1.4 80кс. Изяжда всякакви джипове.Тези джипове, големите лимузини са за изкачване на третокласен път с голям наклон, и противно на очакванията си се чупят колкото и малките коли, само ремонта струва повече. Много се смея на разните баровци дето си мислят че като карат камион са нещо повече на пътя...нито пределната им скорост е висока, нето движението на пътя или в завой са нещо повече.. Ако искат да карат голяма машина, да се преквалифицират в машинисти, или тираджии.Чувал съм мнения че били по-стабилни ако те ударят. :D Глупости. Ако се удариш в камион няма значение с какво си. Все си там. Освен ако нямаш ролбари, но повечето големи машини нямат. За какво са им тез машини да ги пита човек. Да си търсят места за пакиране, да не могат да се разминават и да пречат на движението с влаковете си. Пфу!Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Ами мойте гуми са Bridgestone Dueler 185/65/R14, до колкото разбрах от сайта на Bridgestone тези гуми са с подсилен страничен борд и са за коли 4х4. На Тойотата гумите какви са не знам но човека се ядосваше как със зимни гуми не се качил. А по наклона си имаше доста кал. Как се е събрала не знам но имаше. Пандата също въртеше гуми но се изкачи и то без много да мърда от пътя. А 60-те конски сили поне според мен са и напълно достатъчни за размерите и, пък и 1 и 2 скорост са и доста къси, което също е от значение. Аз споделям вашето мнение, че комбинацията - тежка машина, широки гуми и кал/сняг/ не е подходяща!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Ами мойте гуми са Bridgestone Dueler 185/65/R14, до колкото разбрах от сайта на Bridgestone тези гуми са с подсилен страничен борд и са за коли 4х4. На Тойотата гумите какви са не знам но човека се ядосваше как със зимни гуми не се качил. А по наклона си имаше доста кал. Как се е събрала не знам но имаше. Пандата също въртеше гуми но се изкачи и то без много да мърда от пътя. А 60-те конски сили поне според мен са и напълно достатъчни за размерите и, пък и 1 и 2 скорост са и доста къси, което също е от значение. Аз споделям вашето мнение, че комбинацията - тежка машина, широки гуми и кал/сняг/ не е подходяща!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Ами честито на патерица Нино!!!Дано нямаш никакви проблеми с нея, но най вече ти пожелавам да си жив и здрав и всички около теб щото тогава единствено ще можеш истински да и се радваш и да си доволен!!! При мойта панда забелязвам, че с малко газ на баирите доста сигурно се държи. При повечко газ не е баш така, но то може би е нормално. Иначе късата 1-ва ми позволява с много ниска скорост/5km/h/да минавам през разни неприятни участъци, което пък щади ходовата част/имам в пред вид без да използвам полусъединител/ Може би ти/ако мога да ти пиша на ти, иначе прощавай/ си имаш бавни - бързи и това изобщо няма да ти е проблем!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Благодаря ти, разбира се, че ще си пишем на ти. Не, няма бързи и бавни.Само предно,4х4 AUTO и блокаж на диференциалите до скорост 60км/ч, след нея минава пак в 4х4 auto.Двигателя е дизелов 1.9/120 кс производство на Фиат. Не съм го пробвал още извън пътя , но и това ще стане! Като стана въпрос за гумите и аз се колебая дали зимата да не го "смъкна" на 195х70х15, в момента е 205/60/16.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Да, късички са скоростите, най-малкото, че е със шест.На 60-70 мога да включа 5-а и набира.Ами не знам точно как се казва раздадката, но руснаците го наричаха нещо... "многодисково"....уф, забравих.Ето пасаж от едно ревю на руски:Suzuki SX4 -- автомобиль гораздо более «внедорожный». Во-первых, клиренс выше -- 175 мм у переднеприводной машины и 190 мм у полноприводной. Во-вторых, свесы кузова короче. А в-третьих, у SX4 4WD задние колеса подключаются не вискомуфтой, а многодисковым сцеплением с электроприводом. На центральном тоннеле -- клавиша с тремя положениями. Первое -- 2WD, строго передний привод. Второе -- режим 4WD Auto, когда привод на задние колеса подключается автоматически. А если впереди бездорожье, то лучше сразу заблокировать муфту принудительно (режим 4WD Lock), -- и у машины будет жесткий полный привод.Тук е целия сравнителен тест SX-4 и LIANAhttp://autoreview.ru/archive/2006/17/suzuki_liana_sx4/SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Ами да, те го наричат вискомуфа - май го слагат доста на новите коли 4х4! Доста четох за тях. При нормални условия/няма приплъзване от пред/тази вискомуфа е зацепена на около 20%, а при "буксуване" много бързо стига до 100% и остава там докато не истине вътре "силикона". Та май си е един вид непрекъснато зацепено. Пандата също на 60-70km/h добре поема на 5-та скорост.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
в това че пандата 4х4 е по-проходима, от колкото повечето хора очакват от нея, вече мисля че се убеждават мнозина. доста отдавна бях попадал на едно "съревнование" м/у панда и ланд ровър и отзивите бяха доста положителни в предвид факта че се сравнява едва ли не един офф роуд биист с некакво запъртъче...м/у другото от известно време обмислям като вариант за 2 кола в семейството панда кросс, която има и блокировка на колелата на една ос и така вече на практика се получава един истински високо проходим мини автомобил."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Ето ви клипчето на Пандата vs. Ровера....за Панда Кросс с блокировката, въобще нема да си говориме"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
И какво сте заспорили бе пичове. Освен колата, която е много важно условие,което да е налице при изкачване на стръмни и кални баири, трябва и шофьорът и да има сърце да го направи. Навремето в Родопите по какви извънземни пътища съм се качвал, не е истина. Кал и сняг до коленете на места в буквални смисъл. Пък аз с москвич. Обаче върнеш ли газта, нататък пеш. Та газ до дупка - по едно време виждам си багажника отстрани, щото съм навъртял волана докрай да държа пътя. Сега с Типото не мога да го направя. Пък те и пооправиха пътя малко. Но не може да се отрече, че са си нужни и точните гуми за съответната настилка. Пък колкото по-дълбоко гази колата, по има вертоятност да затъне, мисля аз. И практиката го е показвала. Ако щете вярвайте, виждал съм и танк да затъва и буксува в кал. Та накратко, мисля, че при еднакви условия, решаваща роля има шофьорът.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар