EVITA написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
И аз го отнесох... Голфа!
Collapse
X
-
Ето целия документ:http://www.fsc.bg/down.asp?f=d&n=2581А ето и интересната част (взет от форума на Рено)ДВ 25/24.03.2006 Наредба № 24 от 8 март 2006 г. за задължителното застраховане по чл. 249, т. 1 и 2 от Кодекса за застраховането и за методиката за уреждане на претенции за обезщетение на вреди, причинени на моторни превозни средства:1) С наредбата се уреждат редът и условията за извършването на задължителното застраховане по застраховките `Гражданска отговорност` на автомобилистите... Автомобилисти по смисъла на тази наредба са собствениците, ползвателите, държателите и водачите на моторни превозни средства;2) Обезщетението по задължителната застраховка `Гражданска отговорност` на автомобилистите се определя и изплаща от застрахователя в 15-дневен срок, след като застрахованият или увредените трети лица са представили всички изискани документи, свърдани с установяването на събитието и размера на вредите, но не по-късно от 3 месеца от датата, на която претенцията по застраховката е била заведена... или застрахователят е длъжен да даде писмено мотивирано становище на увреденото лице. Когато няма основания за отказ на плащането, но определени обстоятелства не са били установени, застрахователят е длъжен да ги посочи за едно с доказателствените средства за тяхното установяване;3) Методиката се прилага като минимална долна граница в случаите, когато не са представени надлежни доказателства /фактури/ за идвършен ремонт на МПС в сервиз и в случаите, когато обезщетението се определя по експертна оценка;4) При експертна оценка цените на новите части се приемат от ценоразпис Eurotax Schwacke Kalkulation или друг източник /хартиен или електронен/, коригирани с коефициенти съобразно групирането на МПС според вида им и годините от датата на производство... В случая с `оригиналните` Renault, както и Dacia Solenza+Logan, коефициентите са:- автомобил до 3 години включително - 1.00;- автомобил от 4 до 7 години включително - 0.70;- автомобил от 8 до 14 години включително - 0.50;- автомобил над 15 години - 0.40.;5) Въвежда се таблица за остатъчната стойност на ППС и годишна стъпка в проценти според годините на експлоатация след годините на производство - разделени по държави за леките автомобили. За нашите /френски/ коли например на 5 години остатъчната стойност е 39% /немски - 44%, италиански - 38%/, на 10 години - 17%, на 15 - 9%, над 15 - 7%... Прави впечатление, че от 13-тата година нататък остатъчната стойност за немски, френски, италиански и японски коли е еднаква;6) Регламентират се нормовремена за извършване на технологичните операции при възстановяването на МПС в обхвата на `Гражданска отговорност`, които - по характер и вид - най-общо са:- норматив за автотенекеджийски услуги /автомобилите се групират в 4 класа според дължината - от 4.00 метра до над 4.60 метра + клас `джип`/;- норматив за ремонт и техническо обслужване /автомобилите се групират според двигателния си работен обем на до 1300, до 1800, до 2500 и над 2500 куб.см.; влаганите при ремонта масло, спирачна и охладителна течност следва да се калкулират извън стойностите на този норматив/;- норматив за боядисване /при частично боядисване на детайли с боя с метален ефект и надлакиране технологичното време се завишава с 20%/.Подробности - /навярно/ скоро на посочения в началото линк. Дано не ни се налага да стигаме по-далеч от четене за обща култура, колеги! P.S. Last but not least - защо обичам Renault в духа на наредбата? Voila :- за автомобили Пежо, считано до 7 г. от датата им на производство, коефициентът за нови части е 0.70;- за автомобили марка Опел и Ситроен до 10-ата година от производството им /включително/ получената по таблицата за остатъчна стойност на ППС величина задължително се намалява с 10%;- за автомобили марка Форд получената по таблицата стойност задължително се намалява с 10% /за всички години/.Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
Да, полезни биха били за всеки, който все още не е подписал протокола на застрахователя или не е претърпял пътен инцидент. Коментарите остават, но ако искате да сте полезни на повече хора може да го обособите като тема в раздела "Общи приказки".Ангел (Forsaken) дано да прикачи снимки на оправения автомОбил скоро. Ако трябва ще ударим по едно рамо.SOUND Perceptions House Party [Plovdiv] - 16 may, Total Sport 1st floor
Коментар
-
Здравейте отново!Благодаря на колегите за информацията - много ми беше полезна! За сега нещата се развиват в положителна посока и се надявам да продължат именно натам! Последно се оказа, че сумата, която трябва да ми се изплати вероятно ще надвиши 1000 лева и нещата отиват на комисия до София! Проблемите, с които ще се сблъскам са двата радиатора - на парното и на климатика барабар с перката, както и предната греда на роговете - май се води долна греда + горната която държи фаровете и радиаторите. На старо такива части няма - всички коли по автоморгите са ударени отпред - нормално! Надявам се скоро да започна да я стягам, защото до сега чаках втория оглед!Колегите от Пловдив се бъзикат, че трябва на всеки "убит" Голф да си слагам по една чертичка на калника! Да ме прощават колегите с голфове - това е на шега все пак!Благодрая още веднъж за мненията и подкрепата - да сте живи и здрави! Накрая ще помоля нашият прекрасен модератор да не е толкова строга към хората, които наистина се опитват да помогнат! Какво хубаво момиче, пък колко лоша!!! Ето и снимка на рога, който ме притеснява:Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
И аз имах идентична случка, точно както я описваш, но не с голф, а с ауди А3 и блейка на волана. Горе-долу същата скорост, ако не и малко по-ниска. Имах и ... 2 метра спирачен път.Интересното е, че щетите бяха доста повече отколкото при тебе. При теб здрави фарове гледам дори има... Можеш ли да споделиш голфа колко пострада, аз си мисля, че при мен щетите са заради по-здравата нова кола, която се намачка по-малко и така моето Типо пое по-сериозно удара.. Любопитно ми е как е било в случая с голфа.Иначе долната греда нова е около 90 лв (ама не знам отде си я набави майстора) и колата стана мн добре Успех в ремонта!
Коментар
-
Здравей колега,Както споменах по-горе, Голфа тъкмо излизал от сервиза за боядисване. Ударих го странично в дясната предна страна. Демек в предна дясна врата, преден десен калник и леко от предната решетка! Моите щети ги описах, но за голфа мога да кажа само каквото видях. Дясната предна гума беше полегнала странично, врата, калник, капак мигач и фар бяха посмачкани. Или съм му изкарал карето или съм му строшил полуоската. Интересното е, че и другата гума ходеше където си иска. При мен удара кофти, защото се наложи да сменям радиатори и почти всички предни ламарини, греда, рог, решетка и престилка +фар и мигач пък и броня за капак! Няма хубава катастрофа! Късмет и безаварийно шофиране!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Каква е схемата при ремонта
Колеги, от скоро съм с кола. Дано да не ми се случва да отнасям каквото и да е, но все пак искам да попитам нещо във връзка с ремонта. Като не ходите на сервиз(разбрах, че излиза по-скъпо), къде ходите за да не се набутвате повече от покритието, което изплаща застрахователя. И въобще как се справяте така че да вържете определения от застрахователя бюджет?Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан
Коментар
-
Re: Каква е схемата при ремонта
steam написа:Колеги, от скоро съм с кола. Дано да не ми се случва да отнасям каквото и да е, но все пак искам да попитам нещо във връзка с ремонта. Като не ходите на сервиз(разбрах, че излиза по-скъпо), къде ходите за да не се набутвате повече от покритието, което изплаща застрахователя. И въобще как се справяте така че да вържете определения от застрахователя бюджет?VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Първо правиш проучване колко горе - долу ще получиш. След това си правиш анализ с какво можеш да минеш метър - заварка тук-там, малко лепило на фара или мигача и т.н. След това си правиш списък с останалите жизнено необходими части и хукваш по автоморгите! Търсиш например калник или капак и гледаш да е в твоя цвят - така икономисваш от боя например. На сервиз ходиш или при познат или когато нямаш възможност да се справиш сам. Общо взето работата опира до компромиси с външния вид, но не и с останалото. А вече като получиш обезщетението можеш да си мислиш и за доизпипване на колата. Малко кофти звучи, но ако искаш да минеш с парите от застраховката и малко от теб - това е начина!Поздарви!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Forsaken написа:Първо правиш проучване колко горе - долу ще получиш. След това си правиш анализ с какво можеш да минеш метър - заварка тук-там, малко лепило на фара или мигача и т.н. След това си правиш списък с останалите жизнено необходими части и хукваш по автоморгите! Търсиш например калник или капак и гледаш да е в твоя цвят - така икономисваш от боя например. На сервиз ходиш или при познат или когато нямаш възможност да се справиш сам. Общо взето работата опира до компромиси с външния вид, но не и с останалото. А вече като получиш обезщетението можеш да си мислиш и за доизпипване на колата. Малко кофти звучи, но ако искаш да минеш с парите от застраховката и малко от теб - това е начина!Поздарви!Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан
Коментар
-
Колега, ме ме джасна преди време Голф на десен завой. Спрях плавно и постепенно на пешеходна пътека да изчакам пешеходците. Зад мен нямаше коли. По едно време гледам в задното огледало един голф и - джас в задната броня. Слизаме от колите и първият коментар на пича беше - "Баси, пак ли десния фар. Миналата седмица го смених". Аз му викам "Ми явно това ти е слабото място, пич..."Fiat Brava 1.6
Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар