Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На инат с Фиат (Мтипла)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    На инат с Фиат (Мтипла)

    Не че не е интересно да се човърка по колата ... ама трябва да се знае и границата. Та продължавам да я търся. В новата тема защото старата стана дълга.
    Започвам на чисто
    Фиат Мултипла 1.6 16v. bipower 1999 година.
    От известно време колата няма мощност; тресе като на 3 цилиндъра. Парното е слабо. Не надува водната система. Спирачката пропада малко-за спирачна помпа е. Оня ден се счупи стартера:
    Click image for larger version

Name:	20180928_102545.jpg
Views:	1
Size:	196,6 KB
ID:	2169917
    Оста се е счупила и бендикса е с поразбити зъби.
    Click image for larger version

Name:	20180928_135730.jpg
Views:	1
Size:	287,3 KB
ID:	2169918
    Това стана докато мерех компресии на топъл двигател:
    Click image for larger version

Name:	1538226494656568738332.jpg
Views:	1
Size:	173,9 KB
ID:	2169919
    Ето и едно примерно показание на 1 цилиндър:
    Click image for larger version

Name:	20180927_152503.jpg
Views:	1
Size:	210,0 KB
ID:	2169920
    Свещите са добре ... 1234 цилиндър:
    Click image for larger version

Name:	20180927_151807.jpg
Views:	1
Size:	208,9 KB
ID:	2169921
    Та стартера е Магнети марели стар модел няма части за него.Май ги няма и втора ръка мнго...
    А ето и няколко осцилограми направени с китайски осцилоскоп-кит за сглабяне. Щипката на сондата хваната директно на кабела на свещите:
    Click image for larger version

Name:	20180927_160517.jpg
Views:	1
Size:	276,7 KB
ID:	2169922
    Последна редакция от badbad; 29.09.2018, 17:30.
    FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
    FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

    #2
    Та двигателя мени обороти на празен ход. Не прегрява. По време на движение се случва да огасне -рядко- но се случва вече по- често. Няма грешки, гори масло но колко ... само по изпушването при първи старт се вижда. И никакви идеи от къде да тръгна. Има едно реле горивна помпа което го няма никъде, моето работи ама е старо, стартера може да е правил проблемите но не съм сигурен-ел. частта му е добре...
    От къде може да намеря друг - нов е около150-250 лв. за ремонт на стария искат 100. 2 ръка 50 лв, ама дали ще стане ?
    FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
    FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

    Коментар


      #3
      При всичките неща които правих по колата вече на финала останах без нерви. Втора седмица чаках зъбен венец на маховика. И си взехме Нисан! Защото гледахме една Мултипла в Благоевград - новия фейс, 2008 година. 5600 лева, 140000 км. нов внос - бижу на картинка.
      А на място - 2006г., тропа каре от към шофьора, от същото място от към скоростна кутия теч на масло, теч на масло от кормилна рейка, радиатора изпуши, гаранция за километри "човека дето я вкарал",тресна ме ток от към жилото за газта(там е запалителната бобина наблизо) никаква отбивка на цена и т.н. и т.н. Отчаях се от това че си загубих времето а нищо като да има насреща. И ни изпадна добро Нисанче че и за по-малко пари. Инат инат ама от никъде светлинка. Сега когато дойде пустия венец с Фията на някой мераклия. Сори. На края се удавихме
      FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

      Коментар


        #4
        Да попитам само.... Болтовете на маховика на Мултипла 1.6 16в с колко нютон-метра се завиват и слага ли им се лепило против саморазвиване не че не го пише някъде но да го има и тук ...
        FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
        FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

        Коментар


          #5
          Стягай, колкото можеш :D
          Отвивал съм такива на 1.9 JTD, бяха натегнати стабилно, развивах ги с рамо май.
          "Без сърца, сме просто машини"
          Toyota Prius 1.5 Hybrid
          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

          Коментар


            #6
            Всяко начало си има и край. Останаха хубавите спомени и мечта за нова метанова Мултипла.
            Click image for larger version

Name:	20181122_062321.jpg
Views:	1
Size:	172,7 KB
ID:	2098071
            Дойде едно момче, и както беше разглобена я взе за части.
            Остави ми само номерата.
            Във КАТ София стана бързо. Само опашката ме забави
            1 Взех си номерче.
            2 На гишето оставих номерата, голям талон, лична карта.
            3 Малък талон нямах и ми дадоха да попълня декларация за талона.
            4 Ксерокопие на голям и малък талон 1 път.
            5 Платих такса 5 лева с карта на гишето - по бързо става спестих още малка опашка.
            И това беше - без опашката 7- 10 минути.
            Останаха хубавите спомени.
            Ако не бях правил всички неща по колата. може би щеше да ме вози тези 4 години.
            Трябваше да сменя само консумативи и датчика за налягане на метана.
            Но мнението ми е субективно и пристрастно, а и колата се караше повече в града и не беше от товарените
            Иииии до последно мислех че Мултиплата не може да се тегли
            Трябваше да я дам за части за да разбера къде се завива ухото за теглене
            Под десния фар - сваля се веждата ииии изненада зе шофьора Всичко си имала колата
            Последна редакция от badbad; 22.11.2018, 08:28.
            FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

            Коментар

            Working...
            X