Тя помпата не променяше ли пътя в зависимост от посоката на въртене, т.е. в едната посока пръска отпред, а вдругата отзад, размени поляритета и май ще стане.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо Мултипла
Collapse
X
-
По-скоро ще разменя маркучетата.Друг вариант да разменя кабелите за управление от таблото. На роторчето на двигателчето има една перка, която нагнетява водата в два канала.Някъде трябва да има ел. клапан на който му е объркано управлението.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
badbad написа:Пътуването беше на 2 етапа - качване на Пирин и слизане разхода е повече при качване, засечено е с допълване от различни метанстанции и още не е толкова точно - от малко време следя разхода. Като понатрупам бележки отново ще почна да смятам. Иначе градско може и да е повече. Там имах един разход (преди да пооправя колата) от 35 лева на 100 км, но беше зима и доста стоях на място. Иначе междуградско чисто каране е 3,2-4,6 килограма метан на 100 километра. Спокойно каране и на по-ниски обороти и по голяма предавка. Сигурно двигателя се тормози от това.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Колата започна да гасне на метан когато е изключена от скорост. На диагностика показа грешка P0170. Некоректни данни от датчик. И това след около 2 месеца след като шунтирах датчика за налягане на метана - да лъже компа че е 100 атмосфери. След нова адаптация колата си вървеше и на метан. Трябва си нов датчик, ама парите за него - 350 лв. са ми множко. За сега с 4 диода от по 5 стотинки и адаптации през 1-2 месеца е поносимо. Разбира се при първа възможност или по-добро предложение трябва да сменя датчика. А Мултиплата върви и ни вози къде ли не. Че и като товарна кола я ползвах малко.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Върти ми се една идея за датчика на метана. Датчик ВРС струва 55 лв. Има манометър и дава някакви ел. параметри . Ако го включа в моя редуктор на мястото на оригиналния датчик с модифициране на сигнала към метановия комп. дали ще стане работата за по-малко пари.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
И така - вече почти 7-8 месеца от както сложих нови предни носачи на Мултиплата, и те ваче са с разбити шарнири. Носачите бяха някакви полски не от най-евтините и очаквах при лош късмет да ме носят поне 2-3 години. А на приказки че тази кола е с ъс недомислено предно окачване не мога все още да повярвам. За това ще пробвам да рециклирам старите носачи - по отзиви от форумите били по - сполучливи от повечето маркови и не толкова маркови носачи на пазара. Въпроса е дали да се рециклират с тефлонови втулки, ако изобщо подлежат на рециклаж. И да се намери разбиращ от работата си майстор, който да знае какво да прави с качествени материали ! Иначе ако носачите са като консуматив и се сменят с маслото - лоша работа. И неволята не може да ми помогне Чак пък толкова да е слаба предницата ...FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Докато мислех за рециклиране на предни носачи - разглобих пред блока предницата иии какво излезна ...
Носачите не са мръднали, но там където влиза шарнирния болт в шенкела, не може да се стегне и шарнира се движи нагоре-надолу 2-3 милиметра от което се чува едно щракане по дупките.
Възможни причини според мен може да са:
- шарнир с по-малък диаметър (малко вероятно)
- разбито гнездо в шенкела - много вероятно като си знам дупките и шофьора
- във прореза на шенкела където напречния болт стяга шарнира има боклуци и ръжди - най-вероятноПоследна редакция от badbad; 20.08.2016, 23:01.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Докато си свалях и качвах носача, маншона от към скоростната кутия се изхлузи. И какво излезна от долу ...
стегнах го с свинска опашка, но си капе масло от скоростната кутия. Трябва си сваляне на полуоската, добро обезмасляване, донаправяне с някяква смола или пластмаса, и внимателно пристягане с нова свинска опашка, може би и силикон за уплътняване ... не знам ... мразя силикона по такива места. Дано да стане само с нов маншон и скоба/опашка.
шарнира играеше 5-10 мм, и разширих този прорез в шенкела за да стегне шарнира, след много умуване и разпитване става ли така.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
До тук какво стана-колата се кара почти в същото състояние в което е взета.
сменени два предни носача, помпа на чистачките, един ватришен маншон на полуоска, масла на скорости и двигател,изолиран датчик за метн с 4 диодчета, сменена нова дросел-клапа със ТПС-а лошо няма макар че може би нямаше нужда. Ама това си го открих след като взех кабел за диагностика.Всичко друго беше самообучение без достатъчно четене.
Сега вече трябва да се сменят предните амортисьори със пружините(били омекнали)и тампон на заден мост и амортисьор, агренаж и корите на агренажа, съединител.
Разумния съвет "карай до като може и мисли за друга кола" не ми се ще да е верен, а и всички съгрешили с Мултипла им се ще пак да съгрешат.
На скоро си взех компресомерче и замерих двигателя на студено.
Около 0°С-пред блока и данните малко ме объркват:
с изваден кабел от бобината от към входа с ниско напрежение, свалени свещи и обороти около 120-200 по слух.
1 цилиндър- 12.8 bar. 2-13.8 bar. 3и4 16.7 bar.
След слагане на малко масло: 1и2-16.7 bar. 3и4-18.3 bar.
нямах още 30 мин. за да измеря и на топъл двигател компресията на цилиндрите.
Но 18 бара ми се виждат много не съм с дизел, а и разликата от 2.9 бара дали не е голяма.
От друга страна при 0°С въздуха си тежи а оригиналните китайски Барове може да не са много по БДС и ISO .
При тези данни дали има хляб в ДВГ?Последна редакция от badbad; 23.12.2016, 01:43.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Мислех че няма да ми се случи това - а бе изобщо не съм го мислил ... Преди 3 дена в студовете (-20 по Целзий) ми замръзнаха гърнетата или нещо по тръбите на ауспуха.
Колата пали, и слад малко гасне, а при форсиране гасне почти веднага. И около една мека връзка съска силно а от зад не излиза нищо... да видим кога ще се размръзне. Следя времето с особен интерес ...
Предполагам че това е от недоизчовъркания катализатор.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
До неделя предстои ремонт в сервиз"пред блока". Още не съм открил канал за около 1-2 дена, фото репортер за събитието, кибик-консултант. Ами хубаво е екипа да е повече от 1 човек. Работата трябва да стане от 8 до 12 март. Времето - дъждовно, а работата не е малко:
- Предно окачване-амортисьори, тампон макферсон, прахоуловители, 2 биелетки, 1 носач, 1-2 маншона на полуоските-нови
- Агренажен ремък (купих си и пети), нови капаци, ...
- водна помпа, термостат -нови
- съединител комплект. Как ще стане без канал - ще видим. Ако намеря поне навес ще е добре че ще вали. Иначе ще чакам слънчево време. Няма начин.
- а и 4 маркучета на спирачки. Масло хидравлика, антифриз.
И приемам съвети как да стане всичко това. Съединителя ще е по труден. Ако може от горе да се разкрие и от там да се смени ...така и така ще се сменят амортисьори, ще сваля и полуоските да не пречат.
- Ще остане една ос заден мост и съмнение за тампони заден мост.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
12-14.03.2017г.
макферсони
вече са сглобени. Измъчха ме малко едни скоби-ментета от 14 лева, но работата стана.
- Колата вкарана в един тесен гараж и укрепена на стойки.
-демонтирани макферсони,полуоски,шенкели, стартер,маси,букси, стойка за акомулатор,жила скорости и съединител, разхлабени болтовете които съединяват ск. кутия с двигателя. Подпрян е двигателя с крик и демонтирани тампоните които крепят ск. кутия към рамата на колата.
- Сменени спирачните дискове с нови. Един външен маншон на полуоска също е сменен. 2 часа ме измъчи докато открия една зегерка в греста на каренцето. Малко я разпънах и чашката излезе почти без усилие другото беше лесно. Утре трябва да се отцепи скоростната кутия и най после да сменя съединителя. Помощници няма.Трябва ми и още един крик за скоростната кутия че после трябва да се напасне внимателноFIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
15-16 сваляне на скоростна кутия.
-Подпиране на двиганеля
-Спастрих си гредичка от горе
и с още един колан нагоре- надолу докато извадя кутията.
-Стария съединител
болтовете са итариански рибе #6 - а не еврейска звезда. Взех си накрайник от една добре заредена железария до Орландовци.
не снимах новия съединител за да няма реклама на френския valeo а и телефона ми нямаше да понесе още грес
-Маховика малко ме притеснява ама остана стария
-направих си опашка от въртока на гедорето и хартиено тиксо.
-- И започна напасването на кутията-нагоре надолу и не ще да влиза...
съмнявах се за центровката на феродовия диск. Ходих до Лисан за опашка(дорник) но се оказа че не е от т
центровката проблема.
1 Една ламаринка соято се слага преди маховика а не между ск. кутия и маховика
2 аксиалния лагер се беше поизмъкнал и
3 шлиците не съвпадаха - с една отверка развъртях маховика зъб по зъб и като паснаха кутията прибра мазно с едно леко щтрак.
-Монтиране обратно на двата тампона (лапи), шпилки, болтове, стартер, сваляне дървеното "скеле" и утре пак монтаж на другите джунджурии.
Можело да се слага ск.кутия и от 1 човек, ама по-трудно. Но може ако се наложи ...Последна редакция от badbad; 17.03.2017, 02:48.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар