Датчика на метановия редуктор е захранен с 5 волта на единия пин , и с маса на другия. на третия връща сигнал към компа. За празни бутилки 0,5 волта за пълни 4,5 волта , Р0190 казва че показанията са извън границата , най вероятно над 4,5 волта.ТПС има вариант с едно съпротивление да се излекува ако дава високи стойности. Ако са по ниски - ......
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо Мултипла
Collapse
X
-
Ох тази мултипла.Вентилатора на охлаждането няма 1 скорост. При загрят двигател по диагностика температурата на двигателя показва 98-103 градуса. Термостата отваря кръга към радиатора, не съм мерил при колко градуса, но работи добре. Трябваше да взема от другите китайски мултицети - с термосонда. Колко опасен е този режим на работа? По малко почвам да ровя в токовете.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Колега аз това го "оправих" така: на пласмасата на вентилатора доло в дясно има един реостат, към него отиват два кабела. Махнах реостата уж временно докато купя нов, а кабелите ги окъсих и изолирах. Така вместо първа се включва направо втора степен на 98 градуса... Обаче временните неща стават постоянни и карам така вече 2 години без проблеми.Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
Вчера се позарових в кабелите на моята Мултипла.Постоянните грешки които даваше ЕКУ то бяха0190 - сензор за налягане на газ - ниско ниво на сигнала и -P0120 - TPS сензор - ниско ниво на сигнала Сензора за налягане е монтиран на редуктора на метана и мери високо налягане. Има 3 крачета - 1-+5 волта, 2-маса, и 3-сигнал към ЕКУ-то.И трите кабелчета водят към буксата на ЕКУ-то. При измерване на съпротивлението на крачетата на сензора, между 1 и 2 краче имаше 1,6 Ома, което е почти късо съединение между +5в и масата на датчика! Иии сигнала се губи естествено. При свалена букса от ЕКУ-то си имаше +5в, масата даваше около 5 Ома към купето на колата, а това е в грешката на китайския мултицет и масите на колата, които не са зачиствани изобщо. Когато прерязах масата на датчика и изчистих грешките - чек лампата угасна и повече не се запали :D И така заради този скъп (350лв!) датчик масите идваща от ЕКУ-то и на други датчици се губят и сигналите им са с ниско ниво.При мен това е TPS-a. Той изведнъж се оправи, грешките не се появяват и вече имам още 2 работещи TPS-a На цената на 1 нов датчик за налягане :P От вентилатора на радиатора свалих резистора за бавна скорост (беше изгорял) и дадох на късо клемите на резистора. Сега имам 2 бързи скорости - разбира се това е временно докато купя нов резистор. Иначе не знам какви бели може да станат от често и бързо охлаждане и загряване. Особено лятно време в задръствания. Благодаря на всички за съветите и насоките които ми помогнаха да понауча тази кола.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Такааа. Идва време да се оправят дреболийките.Оня ден свалих пласмасовите детайли от таблото. Те имат едно гумирано покритие което е на 20+ години и е станало като дъвка омешана с кафета, захар, пепел от цигари и пепеляци от къде ли не. Е стигнах и до почистването на тази мръсотия. Опитах да го изчистя със спирт, но е много трудоемко. По-бързо стана с ЦИФ под мивката, пак е бавно, но стана добре. Трябва да се погледне защо стъклата ми се затварят бавно, а някой път се затварят бързо. Коланите не се прибират до края дали има възможност да се натегнат прибиращите пружини. Антената за радиото ми е свалена, трябва да се сложи. ИИ от къде може да се намери читав горен багажник за моята Мултипла - на по-тънка цена... Време е да проверя как ще работи климатика който не е пипан 5-6 години.1- Зареждане с фреон за да се видят течове и как работи електрониката.2- След херметизиране отново зареждане и дано е само това. Надявам се майстора този път да е читав и да си свърши добре работата.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Колега, като гледам колко труд хвърли да направиш колата като хората, май че заглавието трябваше да е нещо от рода "Сглоби си Мултипла", разбира се без лоши чувства, евала за труда и ентусиазма за да я докараш в състояние което те радва. Май всеки е минал по тоя път със стара кола.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Тази кола има харизма. Толкова удобна ни изглежда че всяко нещо направено по нея радва. За разлака от един форд фиеста които беше също толкова радрънкан, но него реших да го разкарам на 1 седмица, и не съжалявам за това. Иначе всички сме доволни от резултатите. Мултиплата ни радва и обещава още хубави пътувания. Вече е готова да и замервам и разхода.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Ето и първите засичания на разход на метан: - градско-в София 11-12,5 кг./100 метан - междуградско - 3,1 - 4,5 кг/100 Междуградско засичане 426 км. Колата натоварена с 6 човека пълен багажник и метан до горе. От София до Гоце Делчев, Петрич, Рупите, и обратно до София.Със спиране на всички интересни места по пътя. Ханчета, чешми, красиви местности, минерални извори, сняг по Пирин - още се не беше стопил. При изкачване бяхме маалко бавни и трябваше на места да се кара на 2 скорост. То и не очаквах нещо по-различно.Другото излизане от София беше до Будното око на бунгала с 2 човека и 2 деца. Трябва да си взема от онези книжки- 100 национални туристически обекта и да почнем да ги попълваме. :D И ако не забравя трябва да черпя M5kov защото му "откраднах" картинката с котенцето от капака на резервара.Вече имам едно такова и на моя капак :PFIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
За картинката ще ти простя, че и аз от нета я взех, ама тоя разход нямам представа как си го докарал :DПод 5кг никога не съм я свалял, като не веднъж съм карал като бабичка.Малко ми липсва тоя разход, със сегашния крокодил рядко го докарвам под 18 литра"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Пътуването беше на 2 етапа - качване на Пирин и слизане разхода е повече при качване, засечено е с допълване от различни метанстанции и още не е толкова точно - от малко време следя разхода. Като понатрупам бележки отново ще почна да смятам. Иначе градско може и да е повече. Там имах един разход (преди да пооправя колата) от 35 лева на 100 км, но беше зима и доста стоях на място. Иначе междуградско чисто каране е 3,2-4,6 килограма метан на 100 километра. Спокойно каране и на по-ниски обороти и по голяма предавка. Сигурно двигателя се тормози от това.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Един интересен проблем. Когато слизахме от Пирин - миналия месец - при изключване от скорост Мултиплата гаснеше (2-3) пъти. Няма видима причина-температурите бяха нормални. Сякаш това гаснене на двигателя е случайно. Неприятния момент е че спирачките и волана се втвърдяват много при спрял двигател. Имаше една тема във форума за ЕКУ фабрично монтирано близо до двигателя и от стари спойки и висока температура дава случайни грешки.Моето ЕКУ е на 0,5-1 см от маркуча идващ от термостата към радиатора. При горещо време, загрял и понатоварен двигател възможно ли е да създава подобни проблеми? Или някой друг недоразвален датчик ме будалка?FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
А метановия "компютър" на Мултиплата с какво може да се чете и може ли да се променят времената впръскване на дюзите с какъв софтуер, или това е прекалено сложно и не си заслужава само за спорта. То не се прави нещо което работи, ама един майстор ми каза че обича ентусиасти А и дявола като си няма работа си разплита и после си плете отново фанелатаFIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
-
Така. Проблема с включването на скоростите си остава недорешен. До преди малко сменях старите жила с нови 2 употреба, но в по-добро състояние. Новита не са ръждясали. Първа, втора и по-рядко задна скорост включват трудно. Работят добре и от време на време не искат да включват и трябва сксоростния лост да се задвижва по-рязко. Жилото което движи от 1 към 2, 3към4 скорост - (лоста в посока нагоре-надолу) работи добре. Другото жило(когато лоста се движи ляво-дяснао) не превключва добре - то премества една ос която потъва в скоростната кутия и има 3 позиции. Проблемната е тази позиция която е за 1-2 скорост. Толкова писане за нещо което с 1 схема може да се обясни Тази ос какво и пречи да си работи? Тя и на ръка трудно се движи. Хич не ми се сваля скоростна кутия. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- И още нещо интересно - смених помпа за водата на чистачките с друга от дизелова Мултипла. И водата тръгна - пускам за отпред пръска на задната чистачка, пускам отзад и задната чистачка тръгва, а водата пръска отпред. Маркучетата не са разменени. Ама дизелите може и да са обратни Ако беше Форд нямаше да му простя. Ама нали е италиански таласъм. Тази Мултипла! А и миналия месец взехме един свещеник на автостоп и той ни чете молитва за безаварийни пътувания.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар