Министърът на икономиката, енергетикатa и туризма Трайчо Трайков и шейхът на Абу Даби Мохамед Абдул Жалил ал Блюки обсъдиха в понеделник възможността с общи усилия в близост до София да бъде построена писта за Формула 1 (на снимката), съобщиха от правителствения пресцентър, цитирани от БТА. На срещата присъстваха още президентът на Българската федерация по мотоциклетизъм Богдан Николов и председателят на Организационния комитет за изграждане на трасето Румен Петков.Бившият вътрешен министър и неговия приятел още от кметските му години в Плевен са основните лобисти за изграждане на трасе за най-престижните серии в пистовите моторни спортове. За последно Богдан Николов поиска държавата да апортира в смесена компания земята на летището в Божурище край София, където да бъде построена пистата. Към този момент процедурата е на ниво принципно съгласие.На няколко пъти Николов публично оповести, че парите за строежа и организирането на състезанието са намерени от български компании, но така и не се разбра кой ще инвестира.Строежът на писта за Ф1 ще излезе най-малко 200 млн. долара на компанията, която е склонна да инвестира, като в тези пари не влиза сериозната реконструкция на пътя до Божурище и бъдещия терен за трасето. Отделно от това България трябва да гарантира посещаемост от поне 100 000 души за всяко състезание, за да може да си плаща таксите към притежателя на търговските права за Ф1 Бърни Екълстоун.Дори всички тези гаранции да бъдат дадени, около София може да има състезание само, ако Турция се откаже от домакинство на надпреварата, а някой измежду Индия, Русия и САЩ замрази своите планове за строеж на писти.Пистата "Яс Марина" в Абу Даби бе последната, която бе присъединена към календара във Ф1 през миналия сезон. Тя обра овациите, след като единодушно бе определена за най-модерното съоръжение за тази цел в света.Шейхът на Абу Даби Мохамед Абдул Жалил ал Блюки е и президент на държавната компания ЕАBG (Emirates Associate Business Group). Строежът на пистата ще бъде приоритетен проект за съвместното партньорство на ЕАBG и българското правителство. Преди срещата за Формула 1 Жалил ал Блюки се е срещнал и с министър-председателя Бойко Борисов, с когото са обсъдени възможностите за участие на арабската страна в инфраструктурни проекти в България като пристанища и магистрали. На срещата са присъствали зам.-министърът на икономиката Евгени Ангелов и главният архитект на Столична община арх. Петър Диков. Абу Даби е най-голямото и най-богатото от Обединените арабски емирства (ОАЕ) и е столица на страната.За целта ще бъде създадена съвместна компания, в която страната ни ще участва с апорт на земя. Подписаният документ предвижда съвместно целогодишно управление на бъдещото съоръжение и организиране на събития в съответствие с календара на световния шампионат.През юли 2009 г. по време на визитата на Бърни Екълстоун - президент на Formula One Administration, у нас стана ясно, че България има шанс за домакинство на Формула 2012 г. Проект предвижда изграждане на писта за Формула 1 край софийското село Доброславци. Правителството вече веднъж предприе стъпки за създаването на друга съвместна компания - с Катар за изграждането на и управлението на пистата за Формула 1. В края на април Министерският съвет одобри меморандум за разбирателство между Министерството на икономиката на България и министерството на бизнеса и търговията на Катар. Той предвиждаше създаване на дружество между Катарската инвестиционна служба и "Национална компания индустриални зони" ЕАД с капитал най-малко 500 млн. долара. Катарската страна трябваше да осигури финансирането, а българската - земята за проекта. http://formula1.sportal.bg/news.php?id=10507
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Абу Даби ще строи пистата за Ф1 в България
Collapse
X
-
liverpool235 написа:До сега се говореше,че въпреки обидата и т.н,имали още интерес за изграждането на писта в България.Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Коментар
-
Humppa
-
Абе това всичкото е специфичен шум бе хора.Тия араби само печелят от скандала - дигат си акциите на борсата пред някое сливане или продажба.За мене тоя мейл с 94те милиона за подобряване на ’атмосферата’ си е чиста арабска партенка...И Румен Петков е на комисоннна в случая.Кой ще ти направи ФОРМУЛА 1 в България - луди са тия дето вярват че може да стане.Цялата работа е да се оправят някакви покаатели на арабската фирма, а ако междувременно се лапнат едни 180-200 милиона евро под формата на държавни имоти - берект версин.Тоя арабин последния дето показваше телефона с мейла не бих му дал да ми построи колибка на кучето честно казано - професионален мошеник.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Humppa
Тази година нали се проведе WRC в България Е, нито се събраха десетки хиляди зрители, нито пилотите останаха много доволни, въпреки че твърдяха точно обратното...А как ще напълним една писта при провеждащо се състезание по F1 при евентуални цени на билетите, започващи от 200 лева например. От къде ще дойдат 100 000 - 200 000 зрители?
Коментар
-
J T D написа:Immortal написа:Всичко е кьор фишек, не се връзвайте.Душата в рая на Фиата оборотомера до края!
FIAT BRAVO 1.8GT
FIAT BRAVO 1.9TD ex
Коментар
-
Humppa написа:Тази година нали се проведе WRC в България Е, нито се събраха десетки хиляди зрители, нито пилотите останаха много доволни, въпреки че твърдяха точно обратното...А как ще напълним една писта при провеждащо се състезание по F1 при евентуални цени на билетите, започващи от 200 лева например. От къде ще дойдат 100 000 - 200 000 зрители?Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар