kiro_of_the_day написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Започна строителството на автомобилния завод до Ловеч
Collapse
X
-
Как да са произвеждани коли, като никакъв завод няма още? На този етап има гола поляна /селска мера по-точно/, която е изравнена със земекопна техника и материалът е натрупан във вид на мини-планина, висока 7-8 метра. Ако е интересно ще потърся снимка, която съм правил отдалеч. Друг е въпросът, че при първата копка китайците подариха коли на кмета на Ловеч, кмета на селото, до което ще бъде заводът и отделно собственикът Г. Ганчев ползва няколко такива...FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Shadowandust написа:Това че строят такъв завод е много добре,за целия регион.Бройката от 1300 работни места си е направо внушителназа нашите стандарти особено в машиностроителния бранш,а да не говорим още колко по-малки фирми ще работят с тях и то от цялата страна.Само мога да приветсвам едно такова начинание! ПП: И не си мислете че ние Българите не можем да работим качествено,в това отношение поставяме достадруги националности в малкия си джоб!Поздрави.
Коментар
-
Пресно инфо от "Капитал:"Баховица се намира се на 6 км от Ловеч и доскоро беше известно единствено с хубавите си лозя (селото е кръстено е на бога на виното и веселието Бакхус). Много скоро обаче тук ще е центърът на българската автомобилна промишленост. Именно в Баховица ще се намира бъдещият завод на Гриша Ганчев за производство на евтини китайски коли под марката Great Wall Motors (GWM).Всичко това става точно 15 години след последния български провал в автомобилостроенето - затварянето на завода на "Ровър" във Варна. Плановете на инвеститорите от "Ровър груп" и българската "Дару груп" бяха производство от 10 000 автомобила на година, но моделът "Ровър Маестро" се оказа пазарен провал. Причините бяха лошата маркетингова стратегия и неконкурентните цени. В крайна сметка бяха произведени само 2200 автомобила преди фабриката да затвори през април 2006 г.Сега България има шанс да се върне на автомобилната карта чрез амбициозния проект на Гриша Ганчев, който ще струва 90-100 млн. евро. Предвижда се 90% от тези пари да бъдат инвестиция на "Литекс моторс корпорейшън", а останалите 10% да осигури GWM. "Великата стена", каквото означава името на фирмата, е била предпочетена, защото разработва собствена марка автомобили, а не е джойнт венчър с някой от гигантите в автомобилостроенето. Освен това през миналата година GWM получи сертификат Еuro4 за четири модела от своите автомобили, което позволява да бъдат продавани в ЕС. Очаква се точно те, както и някои от бъдещите модели, отговарящи на стандарта Еuro5, да бъдат сглобявани в завода до Ловеч.Преговорите са започнали още през 2008 г. и са били доста трудни. Китайската компания е имала и други възможности за изграждане на завод в Европа, но България е била предпочетена пред Белгия, Русия и Словакия заради евтината работна ръка, ниските данъци и сравнително ниските енергийни разходи. Ловеч от своя страна има традиции в автомобилостроенето - навремето тук се сглобяваха съветските коли "Москвич".Това е първата инвестиция на GWM в страна от Европейския съюз. За китайската компания проектът в Ловеч е шанс да поизчисти имиджа си в Европа, който пострада покрай съдебна битка с "Фиат". Италианците обвиниха фирмата, че нейният модел Peri е точно копие на "Фиат Панда", която беше обявена за най-добре продаван миниавтомобил за 2004 г. Японският производител Toyota пък се оплака, че моделът седан Xuanli е имитация на Toyota Yaris. Тези два модела няма да се произвеждат в България, увериха от "Литекс моторс".Проектът вече е в работна фаза. Миналата есен беше изкопан и изравнен теренът, на който ще се строи заводът. Вече стартира и същинското строителство на самите заводски корпуси, което ще приключи до края на лятото. Междувременно ще започне поръчването на оборудването. Надеждите са изпитателните пускове да са през есента, а до края на годината трябва да бъде произведена и първата пробна кола. Официалното откриване на завода е насрочено за първата половина на 2011 г.В България ще се извършват заварките, боядисването и финално сглобяване и тестове. Много от частите няма да са изработени на място, а ще идват щамповани от Китай. Търсят се и местни доставчици. Идеята е над 80% от материалите за автомобила да бъдат чрез локални доставки.Заводът се очаква с огромни надежди от хората в Ловеч, където безработицата е голяма. На първия етап от проекта ще бъдат осигурени 600 работни места, които ще нараснат до 1300 души, ако производството заработи на пълна мощност. Голямата част от работниците ще са българи, които ще бъдат обучени в Китай успоредно със строителството на завода. Предвижда се и голям брой китайски специалисти да работят в първите няколко години тук.На този етап не е ясно на какви цени ще се продават автомобилите. Преди време бяха обявени само ориентировъчни цени на базовите модели. Те започват от 7000 евро за градската кола тип седан и стигат до 12 500 евро за т.нар. SUV (sport utility vehicle) автомобили."Капитал
Коментар
-
Great Wall показва в Пекин българския си седан На автосалона в Пекин Great Wall ще покаже новият си компактен седан, който догодина по план трябва да стартира производството си у нас в Ловеч.Китайските автопроизводители срещат по-големи трудности при навлизането си на автопазара в Европа, особено по отношение качеството и безопасността на моделите си, отколкото западните им колеги в Поднебесната. Но това в никакъв случай не ги кара да се отказват от атаката си към Европа. Част от нея е и лансирането на модели, подготвени специално за Стария континент, и което е по-важно за нас - направени в него, в България. Такъв е и новият модел на Great Wall - Tengyi C30, който ще бъде представен на щанда на Великата стена в Пекин.Става дума за компактен седан, който инженерите на Great Wall са разработили с оглед изпълнението на строгите екологични норми и стандарти за безопасност, действащи в Европа. Tengyi C30 е близък по размери до седан-варианта на Toyota Yaris с междуосието си от 2610 мм, има обем на багажника 510 литра и маса от 1136 кг.Под капака на автомобила ще е разположен 1,5-литров, 4-цилиндров, бензинов мотор. Той е с мощност 77 кВт/ 105 к.с., има максимален въртящ момент от 138 НМ. Моторът е изцяло алуминиев и е снабден със системите за променливо газоразпределение VVT и CVT, a в списъка на другите системи в оборудването на автомобила фигурират още ABS, EBD, двойни въздушни възглавници, защита от крадци, кожена тапицерия и люк на покрива.Името Tengyi C30 е запазено от автопроизводителя за домашния пазар в Китай, а за Европа името навярно ще е различно. Колата ще тръгне на конвейера в новия завод, собственост на съвместно предприятие между нашата фирма Литекс Моторс и Great Wall в бизнес-парка в село Баховица край Ловеч заедно с още няколко модела на китайците - Florid, Coolbear, Hover 5 и Wingle.http://www.auto-press.net/a:Great_Wall_%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B2% D0%B0_%D0%B2_%D0%9F%D0%B5%D0%BA%D0%B8%D0%BD_%D0%B1 %D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D 1%8F_%D1%81%D0%B8_%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BD
Коментар
-
z_sutrov написа:Ами ха дано, ама като гледам снимките от бизнес -парка край селото, незнам как ще стане работата за другата година!!FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
-
Humppa
Ровичках из сайта на ЛИТЕКС. Интересува ме работа на строителната площадка и последваша работа в производството на автомобили. Не намерих никаква такава информация.. Ако някой знае нещо - да споделя, може и на ЛС!!!П.П. Може и малко прибързано да споделям, но то се е видяло, че с ББ АЕЦ-Белене няма да строя, то поне да спомогна с построяването на авто-завода в Ловеч и после на БГ-автомобилите...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар