"Фиат" и "Фолскваген" може да се включат със заводски отбори в световния рали шампионат (WRC), сочат информациите в различни медии.Според "Файненшъл таймс" двата автомобилни производители ще се присъединят към "Ситроен" и "Форд", което ще подобри конкуренцията в шампионата след оттеглянето на "Субару" и "Сузуки" в края на миналата година."Имаме един или два производителя, които ще се включат. Бих предпочел да няма повече от четири, защото няма да могат всички да печелят", заяви Нийл Дънкансън, изпълнителен директор на телевизионната компания North One, която държи правата върху първенството.Участието на заводски отбор струва на производителите около 20 милиона долара на година, което е нищожна сума в сравнение с поддържането на отбор от Формула 1.Според Дънкансън разходите не са единствената причина при взимането на решение дали да се участва във WRC. Според него една от силните страни на този шампионат е, че колите са по-близки като показатели до серийното производство и връзката с реалните продажби е по-силна. "Производителите са в много добра позиция, защото продаваме реални коли", добави Дънкансън.Бившият световен шампион във Формула 1 Кими Райконен може да кара за "Фиат", твърди сайтът pitpass.com. Той вероятно ще загуби позицията си във "Ферари" догодина, където се очаква да пристигне Фернандо Алонсо със спонсора си Banco Santander. Финландецът вече кара в домашното рали с "Фиат гранде пунто S2000"."Фиат" имаше страхотна успеваемост в световния рали шампионат през 80-те и 90-те години с "Ланча делта интеграле", като с различни модели държи титлата при конструкторите от 1987 до 1992 г. След това дойде ерата на японските производители, а в последните години компанията прави коли за клас "Супер 2000".
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ФИАТ може да влезе във WRC
Collapse
X
-
Ха дано!Сега гледах историята - при конструкторите все още никой не може да ни бие.Ланча е 10 пъти (!!!!) световен шампион, плюс 3 пъти за ФИАТ= 13 победи при конструкторите (1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1980, 1983, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992)... за съжаление това беше доста отдавна. PSA концернът (Пежо и Ситроен) има общо 9, но в по-нови времена.Време е пак да им се покаже какво е италианска сила
Реклама
Collapse
Коментар