Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Последните промени в ЗДвП

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Последните промени в ЗДвП

    13 ноември 2008 / News.dir.bgМинистерският съвет прие широкообсъжданите напоследък промени в Закона за движение на пътищата, които затагят изискванията за млади шофьори.Част от промените се доуточняват и не са окончателни. Целта е да се да повиши контрола върху поведението на водачите, съобщиха от пресцентъра на МС, цитирани от БТА. Младите шофьори ще карат с придружител, ако возят лица до 18-годишна възраст. Млади водачи са тези, които са взели шофьорска книжа преди по-малко от една година и все още не са навършили 25 години. Тоест шофьор, който вземе книжка на 26 години, няма да се смята за млад водач, уточниха от МС. Друга мярка срещу младите участници в движението е те да получават контролния си талон с 26, а не както останалите с 39 точки. Отпаднало е обаче предложението младите зад волана да не могат да карат през нощта, както и за тях да важи по-голямо ограничение на скоростта, отколкото се изисква по принцип. Предложението беше да се движат с 10 км/ч по-малко.Кабинетът все още обсъжда въвеждането на ограничение на мощността на двигателите на автомобилите, управлявани от млади шофьори. Още една промяна са приели от МС, която ще важи за всички водачи на пътя - снимките на нарушители, направени с видеокамери на КАТ, ще се използват за издаване на фиш за превишена скорост.Глобите от фишовете ще могат да се плащат и по електронен път до Нова година, е прогнозирал вътрешния министър Михаил Миков пред колегите си от правителството, съобщи Фокус. Това ще става чрез системата e-pay или чрез SMS.

    #2
    Когато си взел книжка преди повече от година и си под 25г. млад шофьор ли си?! Моля да се отговори сериозно на въпроса.
    Република на негодници! Диктатура на демократи! Чиста полицейска държава! Телефона ти се подслушва, коренспонденцията ти се контролира ... За нас я няма тази власт...

    Коментар


      #3
      Аз съм на 20г. и имам книжка от 2 години и няколко месеца. Тоест още съм млад шофьор ли?
      FIAT Nuova Punto 1.2 8V
      FIAT Grande Punto EVO 1.4 8V
      ...and justice for all

      Коментар


        #4
        AdViSoRa написа:
        Аз съм на 20г. и имам книжка от 2 години и няколко месеца. Тоест още съм млад шофьор ли?
        Млади водачи са тези, които са взели шофьорска книжа преди по-малко от една година и все още не са навършили 25 години.Ми не си, начи Това за мощността на колите си е важно. Някакви мамини златни, дето движат с проходилка, да им връчиш 150-200 коня си е малоумие. Дано го ограничат на 100к.с., не че не заслужават и по-малко.На мене ми е интересно тия дето взимат С категория и те ли ще карат с бавачка, въпреки че, ако не греша, трябва да имат 1 година стаж с В преди да карат курс за С.Аз съм от последните, които караха направо С, малко преди да навърша 18 и си взех книжката веднага и мисля, че тва с "бавачката" е пълна дивотия. Най-спокоен съм се чувствал като съм карал сам, а баща ми направо ме вбесяваше, като се изявядаше като учител (какъвто е всъщност по професия). В последствие взех да го наставлявам по същия начин: "тук сгреши", "тва не се прави така", "тоя знак май го пропусна"... Кара си много добре човекът, ама, ако трябва някой да ти мели, винаги ще се намери за кво. И така го поизлекувах Моят инструктор ни казваше: "Това, че имаш книжка, не означава, че можеш да караш. Тя е документ, който ти дава право да се учиш да караш по пътищата!" Така, че който си има акъл, ще е добър, дисциплиниран и толерантен шофьор, а мършата ще си е мърша!Глоби се искат в тази държава. Кучето скача според тоягата. В България цените на всичко са като в Европа, следователно и глобите могат да бъдат такива. И всичко ще си дойде на мястото
        Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

        Коментар


          #5
          Това за младите шофьори нещо не го разбрах като го казаха. Доколкото разбрах млад шофьор си докато не навършиш 25, а ако вече имаш 25 и вземеш книжка, тогава след година ще си вече не млад шофьор. Не знам обаче правилно ли съм разбрал. Защото ако съм разбрал правилно аз сега какво да правя да си продавам колата ли, тя е 2.0.... А аз имам книжка от близо 3 години.
          "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

          Fiat Tempra 1.9 TDs
          Subaru Legacy 2.0i

          Коментар


            #6
            Е какво толкова има за не разбиране?Ако си взел книжка в следващата една година си ’млад шофьор’. Със съответните ограничения в закона.Ако си над 25 г. - правилото за ’млад шофьор’ не важи. Т.е. и току що да си взел книжка ограничения няма.Ти имаш от 3 години книжка, тъй че за теб ограничения няма.

            Коментар


              #7
              И това с кубатурата на двигатела хич няма да върши работа.Какво аз със 1.4 немога да вдигна 160 ли? Камо ли някаква по-нова кола.Това си е направо дискриминация
              Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

              ZFA16000002608488

              ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

              Коментар


                #8
                поредната недомислица - има коли по 1300 кубика и 230 к.с. и кво - тях ще може да се карат...?!? да не говориме за възрастовата дискриминация - по-добре да направят курсовете такива, че да дават достатъчна подготовка, а не да подготвят камикадзета, които една година да се доубучават в бойни условия... да не говориме, че през тази година може и да не натрупат никаква практика... абе недомислица, след недомислица...
                "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                Коментар


                  #9
                  Добре значи да съм спокоен.Обаче тая цялата работа с тея закони е абсурдна. Това за възрастта си е направо дискриминация. Поне като ще си млад шофьор трябва да си млад шофьор без значение на колко си. Защо трябва някой току що взел книжка на 30 да кара по-добре от някой току що взел книжка на 18 И освен това за кубиците както казаха charlie и nanobanano все едно няма коли, които са малка кубатура и високи коне, и сякаш с кола 1.6 не мога да вдигна 180 или да направя беля заради несъобразена скорост...
                  "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                  Fiat Tempra 1.9 TDs
                  Subaru Legacy 2.0i

                  Коментар


                    #10
                    Като станеш на 30 ще разбереш защо

                    Коментар


                      #11
                      Нещо не те разбрах. Като стана на 30 вече ще съм със стаж 12 години. Аз говоря за някой току що взел книжка на 30. Не можеш да ме убедиш, че ще кара по-добре от някой на 18. Един вид е млад шофьор.Да не си помислиш само нещо, че искам се заяждаме. Просто коментирам
                      "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                      Fiat Tempra 1.9 TDs
                      Subaru Legacy 2.0i

                      Коментар


                        #12
                        Аз естествено донякъде се пошегувах. Но само до някъде.Доколкото чух тази мярка е конкретно насочена срещу това че все повече млади хора загиват на пътя, точно в този диапазон години. Аз не казвам че са лоши шофьори, но ти много добре знаеш че има 18-19- та до 25 годишни пишлемета които убиват и себе си и приятелите си докато карат от дискотека на дискотека. Един човек на 26 вече си е надвил на масрафа, не че и там няма говеда но процента рязко спада. Горе долу в ’студентска’ възраст се правят магариите, после уляга човек. Другия текст е този за придружителя когато младия шофьор кара непълнолетни - това отново е насочена точно към тази група хлапета, разкарващи се през нощта насам натам претрепвайки всички около себе си.Аз не мисля че е чак толкоз болка за умиране, че и дискриминация, па и незнам какво си. Една година минава докато мигнеш (и това ще установиш като станеш на 30 ).

                        Коментар


                          #13
                          ls1 написа:
                          Аз естествено донякъде се пошегувах. Но само до някъде.Доколкото чух тази мярка е конкретно насочена срещу това че все повече млади хора загиват на пътя, точно в този диапазон години. Аз не казвам че са лоши шофьори, но ти много добре знаеш че има 18-19- та до 25 годишни пишлемета които убиват и себе си и приятелите си докато карат от дискотека на дискотека. Един човек на 26 вече си е надвил на масрафа, не че и там няма говеда но процента рязко спада. Горе долу в ’студентска’ възраст се правят магариите, после уляга човек. Другия текст е този за придружителя когато младия шофьор кара непълнолетни - това отново е насочена точно към тази група хлапета, разкарващи се през нощта насам натам претрепвайки всички около себе си.Аз не мисля че е чак толкоз болка за умиране, че и дискриминация, па и незнам какво си. Една година минава докато мигнеш (и това ще установиш като станеш на 30 ).
                          Хубаво де.Тия дето обикалят нощем и са опасни са пияните нали?Е като си на 21 и си пиян немогат да те спрат ли?В смисъл ако ще е защото младите обикаляли пияни ми то пиян човек си е пиян.И какво като мине една година стаж като шофьор и вече може да кара пиян.Мисълта ми е че е достатъчно един хубав закон за пияни шофьори.А не единия да обезсмисля другия закон.
                          Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                          ZFA16000002608488

                          ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                          Коментар


                            #14
                            Не става дума само за пияни. Става дума за това че младия човек е по-импулсивен. И оттам стават много простотии. Примерно да се возят надвесени от прозорците - един улегнал човек спира на секундата и колкото и да са му авери казва да затворят прозорците. И много други примери мога да дам. Много млади хора не си дават сметка за последствията от неразумното си каране. Не че са кофти типове, не че са лоши хора - просто гледат на живота от днеска за утре. И ако (съвсем произволно) от 1000 младежи за една вечер 50 ще направят простотия - от 1000 26 годишни вече импулсивните за вечер ще са 5. Тъй че закона просто ограничава рисковата група. Аз пак не разбирам, къде е проблема? Кола 1.4 ви е малко? Или въпроса е принципен ’Другарко, защо Иванчо може да прави това пък на мен не дават?’.

                            Коментар


                              #15
                              ls1 написа:
                              Не става дума само за пияни. Става дума за това че младия човек е по-импулсивен. И оттам стават много простотии. Примерно да се возят надвесени от прозорците - един улегнал човек спира на секундата и колкото и да са му авери казва да затворят прозорците. И много други примери мога да дам. Много млади хора не си дават сметка за последствията от неразумното си каране. Не че са кофти типове, не че са лоши хора - просто гледат на живота от днеска за утре. И ако (съвсем произволно) от 1000 младежи за една вечер 50 ще направят простотия - от 1000 26 годишни вече импулсивните за вечер ще са 5. Тъй че закона просто ограничава рисковата група. Аз пак не разбирам, къде е проблема? Кола 1.4 ви е малко? Или въпроса е принципен ’Другарко, защо Иванчо може да прави това пък на мен не дават?’.
                              Това си е възръстова дискриминация.Не е ли така кажи ми?Защото аз съм на 21.Не пия и грам алкохол от всякакъв вид.А 26 годишен примерно пие и кара кола.Обаче аз нямам право да карам през нощта а той има. (примерно защото аз съм в заварено положение пък и имам над 2 год. стаж.)Мисълта ми е такава,тоя закон е абсолютно излишен.Защото според мен достатъчно е да има закон против шофирането след употреба на алкохол,ограничението на скоростта,забраната да се показваме през прозорците и всички подобни.(Като се има в предвид че трябва да се направят по-сурови наказания и по стриктен контрол) Всичко друго е изплакване на очитеИ като казваш че повечето нарушения би могъл да ги направи млад човек и трябва да се ограничи,Още повече нарушения (фатални катастрофи) стават заради това че не се спазва ограничението или пък че се е качил пиян,нали?Защо не ограничат тези хора?Като например както казах с по строги наказания и по добър контрол.
                              Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                              ZFA16000002608488

                              ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                              Коментар

                              Working...
                              X