Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат започва съвместно производство със Застава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат започва съвместно производство със Застава

    Сръбското правителство и италианският концерн Фиат подписаха в Белград договор за създаване на смесено предприятие в сръбските заводи Застава, съобщи АФП. Договорът предвижда инвестиции на стойност 700 милиона евро.Съвместното предприятие става собственик на автомобилните заводи Застава в Крагуевац /централна Сърбия/. Италианската Фиат ще притежава 67% процента от него, а сръбската държава - 33 %, се казва в съобщение за пресата, разпространено от компанията Фиат и сръбското Министерство на икономиката.Съвместното предприятие си поставя за цел да произвежда 200 000 автомобила годишно до 2010 г. с възможност да увеличи годишната си продукция с още 100 000 автомобила, след 2010 г. Източник: today.bg/
    RIP Притежателка на горда Panda RIP
    Bravo 1.2 16V

    #2
    Забелязвате ли как ни заобикалят нас - БГ Абе като се замисля по-добре да няма завод в България, че като знам какви сме майстори...
    BMW E90 320D
    ех. FIAT COUPE 2.0 16V
    ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
    ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

    Коментар


      #3
      Що теи ни обиждаш бенаи ли кав хубав тролеи напраили наще но се чудя още за какво не са го пуснали
      Целта е една,скороста е различна - HGT !

      Коментар


        #4
        blagun написа:
        Забелязвате ли как ни заобикалят нас - БГ Абе като се замисля по-добре да няма завод в България, че като знам какви сме майстори...
        Забравяш,че ние просто нямаме завод за леки коли от ранга на Застава и Дачия,а тези които сме имали(аз се сещам за Балкан) не функционират напълно по преднзаначение(ако изобщо функционират) от години.Спомни си първите дачии колко бяха зле и сега как са.Ако имахме нещо от този ранг,майстори не майстори можеше да излезе нещо читаво,но уви нашият пазар не е като Румънския,че да провирее родна кола.Вуйчо ми купи преди години Дачия пикап,по времето когато излизаха още Соленца.Еми тоя автомобил беше с двигател от Цлио ако не се лъжа,който понеже не влиза както трябва в коша,ръкънската инженерна мисъл,не беше променила капака ами имаше прорез върху който имаше пластмасов капак...ама за 16 хилки толкова-явно не е имало друго с 5 места,щар по щар,тони пооловина товароподемност.Сърбовете*,явно са друга бира.НАТО го бомбардира тоя завод ,ма оцеля някак си...Но не можах да разбера-фиат ли ще асемблират или ще направят като дачия,един вид евтин фиат,под марката застава???Щото се бяха появили преди време нови Застави,с двигател на Пежо май,пък и сърбовете* са шовинисти и няма да си оставят туко така куцата марка.При всички случаи не ме радват подобни вести...

        Коментар


          #5
          blagun написа:
          Забелязвате ли как ни заобикалят нас - БГ Абе като се замисля по-добре да няма завод в България, че като знам какви сме майстори...
          не мисля че това е причината да ни заобикалят.доколкото си спомням бяхме започнали да зглобяваме роувър мисля във варна беше и се справяхме доста добре!
          FIAT uno 1.0Fire 45hp

          Аск "Vromos"- Бургас

          Коментар


            #6
            bavareca написа:
            blagun написа:
            Забелязвате ли как ни заобикалят нас - БГ Абе като се замисля по-добре да няма завод в България, че като знам какви сме майстори...
            не мисля че това е причината да ни заобикалят.доколкото си спомням бяхме започнали да зглобяваме роувър мисля във варна беше и се справяхме доста добре!
            Това беше ехеее 92 ,ма бързо се отказаха от производство в БГ. Абе в първите години на прехода е имало много опити, Пони в София и после в Дупница, Ровър във Варна, Чавдар се правеше с шаси Щаер, двигател Ман и скоростна кутияна кво беше Войт, май беше, обаче всички пропаднаха...

            Коментар


              #7
              SHB написа:
              blagun написа:
              Забелязвате ли как ни заобикалят нас - БГ Абе като се замисля по-добре да няма завод в България, че като знам какви сме майстори...
              Забравяш,че ние просто нямаме завод за леки коли от ранга на Застава и Дачия,а тези които сме имали(аз се сещам за Балкан) не функционират напълно по преднзаначение(ако изобщо функционират) от години.Спомни си първите дачии колко бяха зле и сега как са.Ако имахме нещо от този ранг,майстори не майстори можеше да излезе нещо читаво,но уви нашият пазар не е като Румънския,че да провирее родна кола.Вуйчо ми купи преди години Дачия пикап,по времето когато излизаха още Соленца.Еми тоя автомобил беше с двигател от Цлио ако не се лъжа,който понеже не влиза както трябва в коша,ръкънската инженерна мисъл,не беше променила капака ами имаше прорез върху който имаше пластмасов капак...ама за 16 хилки толкова-явно не е имало друго с 5 места,щар по щар,тони пооловина товароподемност.Сърбовете*,явно са друга бира.НАТО го бомбардира тоя завод ,ма оцеля някак си...Но не можах да разбера-фиат ли ще асемблират или ще направят като дачия,един вид евтин фиат,под марката застава???Щото се бяха появили преди време нови Застави,с двигател на Пежо май,пък и сърбовете* са шовинисти и няма да си оставят туко така куцата марка.При всички случаи не ме радват подобни вести...
              Просто сме перфектни в това отношение.Най масовия Бг автомобил все още се движи.Да живее 12-сеттака.http://www.carhistorybg.com/history.php?lid=1
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Заобикалят ни, щото кой на каквото си постеле...Първо- защото плановото стопанство на СИВ не е намирало необходимост България да произвежда и краставици и автомобили, въпреки че хората са чакали по 10 години.Второ- защото ние сме си проиграли историческия шанс с Рено и ФИАТ и то от много акъл!Трето- обективно погледнато към днешна дата на България не би й било особено рентабилно развитието на автомобилна промишленост. Ако преди 20 години бяха направени постъпки за това и вместо да приберем боклукът на Европа парите бяха отишли в родно производство, може би щеше да е друго. Роувър например ако си беше работил още някоя година, щеше да стане част от БМВ, ама нейсе.Единствено ми е мъчно, че не се произвеждат български автобуси и камиони. Със сигурност Чавдар и Мадара можеха да достигнат задоволително ниво на качество, цена и ритмично производство за вътрешния пазар, а защо не и за износ.ПП- Дачия 1300, "класическата", изобщо не е скапан автомобил!!! Започва да се произвежда 1969 едновременно с Рено 12 и е едно към едно с него. Но, докато то слиза през 1980, ако не се лъжа, от поточната линия, Дачия продължава да е на практика същата до появата на Логан.
                Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

                Коментар


                  #9
                  DEYAN IYI написа:
                  Заобикалят ни, щото кой на каквото си постеле...Първо- защото плановото стопанство на СИВ не е намирало необходимост България да произвежда и краставици и автомобили, въпреки че хората са чакали по 10 години.Второ- защото ние сме си проиграли историческия шанс с Рено и ФИАТ и то от много акъл!Трето- обективно погледнато към днешна дата на България не би й било особено рентабилно развитието на автомобилна промишленост. Ако преди 20 години бяха направени постъпки за това и вместо да приберем боклукът на Европа парите бяха отишли в родно производство, може би щеше да е друго. Роувър например ако си беше работил още някоя година, щеше да стане част от БМВ, ама нейсе.Единствено ми е мъчно, че не се произвеждат български автобуси и камиони. Със сигурност Чавдар и Мадара можеха да достигнат задоволително ниво на качество, цена и ритмично производство за вътрешния пазар, а защо не и за износ.ПП- Дачия 1300, "класическата", изобщо не е скапан автомобил!!! Започва да се произвежда 1969 едновременно с Рено 12 и е едно към едно с него. Но, докато то слиза през 1980, ако не се лъжа, от поточната линия, Дачия продължава да е на практика същата до появата на Логан.
                  Е България е асемблирала бая московчани,така че автомобилопроизводство е имало,а защо са били наще коли АЗЛК е ясно,по идеологически причини и по стар навик сме клекнали на руснаците....За едно нещо обаче ми позволи да не се съглася.Чавдар-не виждам начин по който можехме да произведем свестен автобус.Забележи-последния модел,ако не се лъжа 141 и 131 са направени на база на шаси за средно разположен двигател на Щайер,като българският технически гений решава да направи модерен автобус и слага двигателя в ремаркето...резултата е плачевен и може да се види по селските лини на СКГТ.Когато ги взеха като нови тея автобуси естествено гипуснаха по едни от най натоварените линии-94 и 280.Ако не се лъжа 30 автобуса обслужваха тези два маршрута.И чисто новите автобуси изкараха точно две години от 96 до 98 когато взеха изтински(турски май) Манове,кото вече 10-а година търкалят въпросните лини,а Чавдарите ходят до челопечене,че даже има бракувани вече.А това беше уж модерен автобус-с автоматична трансмисия с ретардер,131 беше с 340 коня двигател при положение ,че конекто беше с 280...Аз си спомням още тогава че вътре бяха адски шумни,в ремаркето особенно,вратите също бяха ужасни,осветлението беше със същите плафони като най старите чавдари.....после го смениха по депата с луминисцентно...Пък да не си спомняме и опитите за производство на тролени-ДАК Чавдар,който е уж модерен за времето си тролей,обаче ЗиУ го надживя....Трамкар Чавдар,който май го бракуваха...абе жалка картинка...Така по памет съм писал цифрите,може за някои да не съм съвсем прав,но смисъла е ясен.

                  Коментар


                    #10
                    SHB написа:
                    За едно нещо обаче ми позволи да не се съглася.Чавдар-не виждам начин по който можехме да произведем свестен автобус.
                    Има Далеч съм от мисълта, че екип от български инженери може да създаде истински автомобил. (Руснаците правят самолети и пушки, ама коли не могат хаха). Та, идва например Скания или Мерцедес или Волво... и купуват двата завода. Те си командват парада, а от нас само плюването на заварките и връткането на болтчетата Клишето за некачествена стока "турски боклук" едва ли важи за най-модерния завод за камиони, който е на Форд и е в Турция. А имат и други примери. Като се обърне колата, пътища много. Ама нали сме си акъллии.То вече и зарзават не правим като хората
                    Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

                    Коментар


                      #11
                      Дам право казваш,зарзавата не струва-нема значение от била или от мегдана се едно е,затуй аз блажа и зарзават не уважавам!Но по темата,ако се замислим сериозно,при наще съседи как стоят нещата?Производство има но е видно че повечето не струва.Ето на в Турция сглобяват БМС,Кобра...ми те БМС-тата с тоя двигател евро 3 за има няма 4-5 години издъхнаха и почнаха да ручат като чавдарки...клюмнали на една страна към вратите,цдало окачването....Икарусите ше ги надживеят,а със сигурност новите автобуси получават по-добро обслужване от тях.Ама факта си е факт-Икарус и Мерцедес се държат на по 30 и кусур години,а чавдар на 9 се бракува...БМС скоро ше го последва,освен че е ужасно тесен от вътре и се чустваш като копърка.Така че не е само да дойде голямата фирма с парите и ноу хау и ОТК.

                      Коментар


                        #12
                        Така е, така еее Вчера на панаира видях тролей родно производство и ми идеше да се гръмна. По-жалка картинка няма на света. На него пишише прототип. Надявам се да остане такъв!
                        Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

                        Коментар


                          #13
                          FIAT Е велика марка дано да започнат да правят автомобили тук

                          Коментар


                            #14
                            Колеги нали проблема е точно в правенето на болчета и гайки,в България има достатъчно богати хоракоито да инвестират в машиностроене,ама кои ще работи на тия машини не ми е ясно.Аз работя в тоя бранш и знам колко е трудно да се намери квалифицирана работна ръка,вече почти невъзможно.Ами то вече в професионалните училища няма такива специалности,за какво да говорим тогава.
                            Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

                            Коментар


                              #15
                              Никога няма да построят завод за коли тука, защото сме слаба държава и на ес членките им е по-далавера да им купуваме колите втора употреба, първо им наливаме пари и второ ги отърваме от боклука. Поне 10милиарда $ са наляти в коли 2-ра употреба от германия, италия, австрия и в частност франция, швеция и т.н.
                              --Старата ръжда любов не хваща!--
                              156 sportwagon 1,9 jtd 115
                              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                              Коментар

                              Working...
                              X