Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По-скъпо ли е да се кара на дизел?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    ivo dobrev написа:
    BO написа:
    И аз ще ти покажа, как 2.4 двигател в София харчи 8/100 с пестеливо каране. И то всяка сутрин и всяка вечер маршрут Люлин -> Хладилника. Дал съм го примера в тази тема малко по-нагоре. Ама ти не можеш да ми покажеш 2.0 двигател, който по този маршрут да падне под 13 Особено ако заговорим за Алфа, ама там си знам - кеф цена няма както се казва......И една супер проста сметка си направи, както беше писал колега преди мен.Да кажем Алфа 156 2.0 бензин и 2.4 дизел.харч градско - 11.7 срещу 8.8, макар, че не съществува 2.0 в градско да дава 12 и мисля, че имаш знания и сам знаеш защо има толкова големи отклонения Та за 200.000 километра сметката е супер проста. На всеки 100км дизеловия спестява да ги кажем 3л х 2.3 = 7лв (за кръгло, макар, че реално е доста повече)Та за тези 200.000 имам спестени около 14.000 лв - а реално са много повече Та за тези 14.000 лв ти ми кажи колко дюзи мога да си купя, колко помпи мога да си купя и колко турбини мога да си купя. И това при заводски данни. Реално са доста повече спестените пари и това при реално 100% безотказност на бензиновия агрегат. Говори ми с цифри моля те.
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14806 Yellow_Flash_Colorz_PDT_48
    Колега, май четеш между редовете ми се струва.До сега нямам зареждане на гориво точно в моя автомобил, на който да не съм засякъл средният ми разход и най-високия разход, който имам отчетен е 8,47 на дата 15.03.2008 А точно в тази тема съм го написал така, защото е много по-лесно да се обясни с кръгли числа, отколкото с точни и дробни такива.А лятото в момента разхода по борд и реалния по колонка варира точно до +- 0.1 литър, за което мисля, че е напълно достатъчно като точност.Току що се прибирам и чисто градско каране (не съм излизал от София) по борд ми е 7.3 при изминати 721км. Просто го погледнах 5 минути преди да пиша тази тема Имам още около 10-на литра и като заредя ще ти кажа точно колко е бил реалния и този по борд ако държиш п.п. За справка, имам наблюдение на Либра 2.0 без газ разхода средно в София му е около 13.5.Та за 200.000 километра аз съм напред с колко..... я да сметна набързо - около 26 хиляди лева. Та за тези пари сега след като колата ми стане на 200.000 километра и разчитам на гаражния фолклор, то ще мога да си купя да речем - 36 дюзи, или пък 13 турбини, или пък още толкова ГНП-та, или пък директно чисто нов автомобил. И то "имам" напред толкова пари, колкото за чисто нов автомобил.Та да карам дизел спрямо алтернативен бензинов автомобил, за тези 200.000км съм напред с чисто нов автомобил, така май звучи по-добре
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #62
      SHB написа:
      В спора ви едва ли ще се роди истината,но вярвам че помогнахте (поне на мен) да се направят някои изводи и човек да може да си изгради лична преценка!
      Това е най-важното, независимо какво е решението ти :D Значи не сме си търкали напразно пръстите по клавиатурите
      She was only a whisky maker but he loved her still.

      Коментар


        #63
        И още малко по темата от мен, да съпоставим дори дизеловия агрегат срещу бнзинов и преобърнат на газ.Сметките са средни направени върху моето отношение на каране между градско и извънградско.Двата съпоставими автомобила, които ги взимам са Либри 2.0 с газ и дизел 2.4Като гледам статистиката при мен средно 20% карам извънградско и 80% от изминатите ми километри са градски.Съответно като гледам едни от добрите показатели на газифицирана 2.0 Либра са от порядъка на 9л/100км извънградско към 14л/100км градско.Съответно да вземем един период от 10.000кмЗа 10.000км аз (дизел) имам средно изхарчени 17.29лв на 100км , което за 10.000км прави приблизително 1729лв.Сега да вземем бензиновата, газифицирана Либра. За първите 2000км имаме изхарчени около 180л газ. За останалите 8000км имаме изхарчени около 1120л газ. Общо за 10-те хиляди километра имаме изхарчени 1300л газ. Като го умножим по цена от 1.24лв/л се получава 1612лв в газ.Сега да направим и последната сметка разлика между дизел и !!! газифициран !!! конкретен модел е 117лв спестени на 10.000км за това, че караш на газ.И ако караш по 10.000км на година това се пада приблизително около 10лв/месец "спестяване" ако мога така да се изразя на месец, защото има следващата точка Съответно, това при инвестиция от порядъка да ги кажем на 1500лв за 5 цилиндров бензинов агрегат при хубав газов инжекцион.Съответно ти трябва около 128 хиляди !!! километра, за да си "избиеш" цената на газовата уредба и тепърва да почнеш да пестиш, и толкова да пестиш колкото беше сметнато две точки по-нагоре.Сега аз лично не виждам къде ми е далаверата, конкретно в моя случай, при моя автомобил/модел да карам на газ. И пак теоретично ако караш по 10.000км на година, то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш, пък после започваш да си щастлив, така май звучи гадно
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #64
          "...то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш..."Интересно ми е дали има бензинов двигател преживял такъв експлоатационен период,като е каран предимно на газ ... питам от чисто любопитство?
          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
          http://www.keepfighting.ms

          Коментар


            #65
            Jimy написа:
            "...то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш..."Интересно ми е дали има бензинов двигател преживял такъв експлоатационен период,като е каран предимно на газ ... питам от чисто любопитство?
            Има. И то много в БГ. Ако мислиш, че газта го съсипва механично нещо, не го. Газта е вредна за колата когато е монтирана от "вреден" "майстор!Харесва ми как обосновано говори BO и смята много добре! :D Все пак обаче тази калкулация е направена с пропан бутам, докато при метан нещата ще стаят коренно различно. Затова за мен нещата стоят така:Ако говорим за бензин - дизел без преработка на двигателите към друго гориво, по-добрия вариант е дизел.Ако говорим за бензин на метан или пропан - дизел тогава пропана е на кантар а метана е драстично по-евтино и логично избора е метан.Всички видове горива си имат свойте привърженици, аз последните две коли са ми бензинови на пропан, преди това карах Фиат Регата 84 г. 1.7 дизел. И въпреки, че последно съм с бензинова кола си харесвам дизела. Купих си бензинова кола поради няколко причини.1. е ниското качество на горивата в БГ и проблемите с парафина зимата2. много трудно се намират хора които наистина да разбират какво представлява дизела от ново поколение и да могат да го сервизират3. когато си купувах колата имаше драстична разлика в цените спрямо дизела (говоря втора употреба) а и не намерих читав дизел, защото масово Мареите комби дизел на пазара бяха на милиони километри, най-вероятно били служебни. Тези дето ставаха не ми бяха по джоба.Ако обаче сега трябва да купя чисто нова кола избора ми ще бъде или турбо дизел или метан заводски но с турбо. Просто ми омръзна да карам коли дето за да вървят треа да ги караш в лютеницата и като тръгнеш да изпреварваш да се чудиш след колко часа ще завърши изпреварването!
            KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
            Land Rover Discovery 2.5TD '94
            EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
            EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
            EX: Fiat Regata 1.7D '84

            Коментар


              #66
              цък3.7/100 Фиат Линеа, 1.3 МJет
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #67
                Дам,това наистина е разход за завиждане......(3.7 х 2.35лв = 8,695лв ) Евалата !!!
                Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD `02
                Fiat Punto 1.2 16v LPG

                Коментар


                  #68
                  BO написа:
                  И още малко по темата от мен, да съпоставим дори дизеловия агрегат срещу бнзинов и преобърнат на газ.Сметките са средни направени върху моето отношение на каране между градско и извънградско.Двата съпоставими автомобила, които ги взимам са Либри 2.0 с газ и дизел 2.4Като гледам статистиката при мен средно 20% карам извънградско и 80% от изминатите ми километри са градски.Съответно като гледам едни от добрите показатели на газифицирана 2.0 Либра са от порядъка на 9л/100км извънградско към 14л/100км градско.Съответно да вземем един период от 10.000кмЗа 10.000км аз (дизел) имам средно изхарчени 17.29лв на 100км , което за 10.000км прави приблизително 1729лв.Сега да вземем бензиновата, газифицирана Либра. За първите 2000км имаме изхарчени около 180л газ. За останалите 8000км имаме изхарчени около 1120л газ. Общо за 10-те хиляди километра имаме изхарчени 1300л газ. Като го умножим по цена от 1.24лв/л се получава 1612лв в газ.Сега да направим и последната сметка разлика между дизел и !!! газифициран !!! конкретен модел е 117лв спестени на 10.000км за това, че караш на газ.И ако караш по 10.000км на година това се пада приблизително около 10лв/месец "спестяване" ако мога така да се изразя на месец, защото има следващата точка Съответно, това при инвестиция от порядъка да ги кажем на 1500лв за 5 цилиндров бензинов агрегат при хубав газов инжекцион.Съответно ти трябва около 128 хиляди !!! километра, за да си "избиеш" цената на газовата уредба и тепърва да почнеш да пестиш, и толкова да пестиш колкото беше сметнато две точки по-нагоре.Сега аз лично не виждам къде ми е далаверата, конкретно в моя случай, при моя автомобил/модел да карам на газ. И пак теоретично ако караш по 10.000км на година, то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш, пък после започваш да си щастлив, така май звучи гадно
                  напьлно сам сьгласен с теб колега но да не завравяме че хората които карат икономично в бг не са много предвид вьрвенето на сьвременния дизел много хора не могат да се включат в тези норми сега ще ти дам един друг пример: уно 1.0 карбутор бензин 5.5 смесен разход/ газ 6.2-6.4 смесен разход - около 700км на седмица смесен преход. според теб за колко време си избих газовото което ми струваше 400лв поздрави
                  FIAT uno 1.0Fire 45hp

                  Аск "Vromos"- Бургас

                  Коментар


                    #69
                    bavareca написа:
                    уно 1.0 карбутор
                    А понеже е и карбуратор,газта не скапва елементи по ДВГ,толкова(няма дюзи,електроника).Тука спора мисля,че е решен в полза бензиновото Уно, въпроса е единствено, че хората вече карат съвременни коли, не като нас Уно, Типо...Така, че за тях дилемата е ясна. Какви изводи си направих аз? За употребявана кола - дизела е риск, при тези цени на частите е много възможно да останеш много назад. Бяха дадени примери, че дори с ремонт за 100 000 км. пак била по-на сметка, ама 100 000? Чакай сега, знаеш ли утре след като си дал хиляди за ремонт (евентуално) няма да я удариш и да замине за скрап? Или можеш ли да предвидиш цената на горивото? 100 000 не се минават от днес за утре, много дългосрочен план. На мой познат се наложи да смени помпа - 800 лв. рециклирана!!!(2000 лв. беше нова). И това е в разстояние на месеци след покупката - Опел Зафира, след 2000 год.За употребявана кола за мен везните са в полза на бензинова.За нова кола? Дизел - там ремонт не ви интересува, дори и да има нещо си има гаранция, а пък икономиите, които правят новите модели са твърде значими за подминаване.

                    Коментар


                      #70
                      уфффффф, пак за кокошката и яйцето.... как съм я изстървал тази тема до сега ако караш служебно багерче или фадрома - по ефтино ще е да имаш дизел... ако караш служебна кола като лична - ще е най-ефтино пък, независимо каква е - бензин или дизел сичко е до човека.. пък колкото хора толкоз и мнения п.п. пък не ги мислете производителите и дилърите на нови автомобили - всеки си е направил сметката и проучването на пазара... производителите на горива и те са си направили маркетинговите проучвания / справка - цената на дизела последната година /. в природата нищо не се губи - има равновесие - тъй и с цените на дизелов и бензинов автомобил и разходите му...пък кви кошници си караме, туй е отделен въпрос....
                      Fiat Punto 1.1-Синята птица
                      Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                      Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                      Коментар


                        #71
                        donnna написа:
                        уфффффф, пак за кокошката и яйцето.... как съм я изстървал тази тема до сега ако караш служебно багерче или фадрома - по ефтино ще е да имаш дизел... ако караш служебна кола като лична - ще е най-ефтино пък, независимо каква е - бензин или дизел сичко е до човека.. пък колкото хора толкоз и мнения п.п. пък не ги мислете производителите и дилърите на нови автомобили - всеки си е направил сметката и проучването на пазара... производителите на горива и те са си направили маркетинговите проучвания / справка - цената на дизела последната година /. в природата нищо не се губи - има равновесие - тъй и с цените на дизелов и бензинов автомобил и разходите му...пък кви кошници си караме, туй е отделен въпрос....
                        :D :D :D Е, това е. Ти си най-прав. Някой отдавна си е направил сметката вместо нас (например производителя) и е направил нещата тъй, щото да ни е еднакво скъпо/евтино. Това е ако купуваш нов автомобил. Затова и по-горе съм казал, че ако ще купувам чисто нов автомобил, той ще е бензинов, въпреки че в момента съм на хубав дизел.
                        She was only a whisky maker but he loved her still.

                        Коментар


                          #72
                          BO написа:
                          И още малко по темата от мен, да съпоставим дори дизеловия агрегат срещу бнзинов и преобърнат на газ.Сметките са средни направени върху моето отношение на каране между градско и извънградско.Двата съпоставими автомобила, които ги взимам са Либри 2.0 с газ и дизел 2.4Като гледам статистиката при мен средно 20% карам извънградско и 80% от изминатите ми километри са градски.Съответно като гледам едни от добрите показатели на газифицирана 2.0 Либра са от порядъка на 9л/100км извънградско към 14л/100км градско.Съответно да вземем един период от 10.000кмЗа 10.000км аз (дизел) имам средно изхарчени 17.29лв на 100км , което за 10.000км прави приблизително 1729лв.Сега да вземем бензиновата, газифицирана Либра. За първите 2000км имаме изхарчени около 180л газ. За останалите 8000км имаме изхарчени около 1120л газ. Общо за 10-те хиляди километра имаме изхарчени 1300л газ. Като го умножим по цена от 1.24лв/л се получава 1612лв в газ.Сега да направим и последната сметка разлика между дизел и !!! газифициран !!! конкретен модел е 117лв спестени на 10.000км за това, че караш на газ.И ако караш по 10.000км на година това се пада приблизително около 10лв/месец "спестяване" ако мога така да се изразя на месец, защото има следващата точка Съответно, това при инвестиция от порядъка да ги кажем на 1500лв за 5 цилиндров бензинов агрегат при хубав газов инжекцион.Съответно ти трябва около 128 хиляди !!! километра, за да си "избиеш" цената на газовата уредба и тепърва да почнеш да пестиш, и толкова да пестиш колкото беше сметнато две точки по-нагоре.Сега аз лично не виждам къде ми е далаверата, конкретно в моя случай, при моя автомобил/модел да карам на газ. И пак теоретично ако караш по 10.000км на година, то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш, пък после започваш да си щастлив, така май звучи гадно
                          Напълно съм съгласен с БоПреди карах Ланча Капа 2.0 20V с газов инжекцион и ми гореше средно 12-14 л/100 (градско), извънградско под 10/100 никога не е падала, ако ще ии с 90 км/ч да се кара.По същия маршрут сега Алфа 166 2,4 жтд (с чип) гори средно 7,6 - 7,8/100 (последно засичане от миналата седмица - 435 км градско с климатик на макс. - изгорени 33,2 литра = 7,63/100)Маршрута е Кокаляне - Орлов мост - 18-та поликлиника (Сухата река) - КокалянеВсъщност икономията не е толкова важна, удоволствието от карането на як дизел е многократно по-голямо :DПри 1000-1200 км на месец давам за нафта около 180-200 лева, което е нищожна част от месечните ми доходи. Данъците са ми доста повече на месец.
                          Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                          Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                          ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                          Коментар

                          Working...
                          X