ivo dobrev написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
По-скъпо ли е да се кара на дизел?
Collapse
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
SHB написа:В спора ви едва ли ще се роди истината,но вярвам че помогнахте (поне на мен) да се направят някои изводи и човек да може да си изгради лична преценка!She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
И още малко по темата от мен, да съпоставим дори дизеловия агрегат срещу бнзинов и преобърнат на газ.Сметките са средни направени върху моето отношение на каране между градско и извънградско.Двата съпоставими автомобила, които ги взимам са Либри 2.0 с газ и дизел 2.4Като гледам статистиката при мен средно 20% карам извънградско и 80% от изминатите ми километри са градски.Съответно като гледам едни от добрите показатели на газифицирана 2.0 Либра са от порядъка на 9л/100км извънградско към 14л/100км градско.Съответно да вземем един период от 10.000кмЗа 10.000км аз (дизел) имам средно изхарчени 17.29лв на 100км , което за 10.000км прави приблизително 1729лв.Сега да вземем бензиновата, газифицирана Либра. За първите 2000км имаме изхарчени около 180л газ. За останалите 8000км имаме изхарчени около 1120л газ. Общо за 10-те хиляди километра имаме изхарчени 1300л газ. Като го умножим по цена от 1.24лв/л се получава 1612лв в газ.Сега да направим и последната сметка разлика между дизел и !!! газифициран !!! конкретен модел е 117лв спестени на 10.000км за това, че караш на газ.И ако караш по 10.000км на година това се пада приблизително около 10лв/месец "спестяване" ако мога така да се изразя на месец, защото има следващата точка Съответно, това при инвестиция от порядъка да ги кажем на 1500лв за 5 цилиндров бензинов агрегат при хубав газов инжекцион.Съответно ти трябва около 128 хиляди !!! километра, за да си "избиеш" цената на газовата уредба и тепърва да почнеш да пестиш, и толкова да пестиш колкото беше сметнато две точки по-нагоре.Сега аз лично не виждам къде ми е далаверата, конкретно в моя случай, при моя автомобил/модел да карам на газ. И пак теоретично ако караш по 10.000км на година, то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш, пък после започваш да си щастлив, така май звучи гадноA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
"...то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш..."Интересно ми е дали има бензинов двигател преживял такъв експлоатационен период,като е каран предимно на газ ... питам от чисто любопитство?Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Jimy написа:"...то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш..."Интересно ми е дали има бензинов двигател преживял такъв експлоатационен период,като е каран предимно на газ ... питам от чисто любопитство?
Коментар
-
цък3.7/100 Фиат Линеа, 1.3 МJетСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
BO написа:И още малко по темата от мен, да съпоставим дори дизеловия агрегат срещу бнзинов и преобърнат на газ.Сметките са средни направени върху моето отношение на каране между градско и извънградско.Двата съпоставими автомобила, които ги взимам са Либри 2.0 с газ и дизел 2.4Като гледам статистиката при мен средно 20% карам извънградско и 80% от изминатите ми километри са градски.Съответно като гледам едни от добрите показатели на газифицирана 2.0 Либра са от порядъка на 9л/100км извънградско към 14л/100км градско.Съответно да вземем един период от 10.000кмЗа 10.000км аз (дизел) имам средно изхарчени 17.29лв на 100км , което за 10.000км прави приблизително 1729лв.Сега да вземем бензиновата, газифицирана Либра. За първите 2000км имаме изхарчени около 180л газ. За останалите 8000км имаме изхарчени около 1120л газ. Общо за 10-те хиляди километра имаме изхарчени 1300л газ. Като го умножим по цена от 1.24лв/л се получава 1612лв в газ.Сега да направим и последната сметка разлика между дизел и !!! газифициран !!! конкретен модел е 117лв спестени на 10.000км за това, че караш на газ.И ако караш по 10.000км на година това се пада приблизително около 10лв/месец "спестяване" ако мога така да се изразя на месец, защото има следващата точка Съответно, това при инвестиция от порядъка да ги кажем на 1500лв за 5 цилиндров бензинов агрегат при хубав газов инжекцион.Съответно ти трябва около 128 хиляди !!! километра, за да си "избиеш" цената на газовата уредба и тепърва да почнеш да пестиш, и толкова да пестиш колкото беше сметнато две точки по-нагоре.Сега аз лично не виждам къде ми е далаверата, конкретно в моя случай, при моя автомобил/модел да карам на газ. И пак теоретично ако караш по 10.000км на година, то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш, пък после започваш да си щастлив, така май звучи гадноFIAT uno 1.0Fire 45hp
Аск "Vromos"- Бургас
Коментар
-
bavareca написа:уно 1.0 карбутор
Коментар
-
уфффффф, пак за кокошката и яйцето.... как съм я изстървал тази тема до сега ако караш служебно багерче или фадрома - по ефтино ще е да имаш дизел... ако караш служебна кола като лична - ще е най-ефтино пък, независимо каква е - бензин или дизел сичко е до човека.. пък колкото хора толкоз и мнения п.п. пък не ги мислете производителите и дилърите на нови автомобили - всеки си е направил сметката и проучването на пазара... производителите на горива и те са си направили маркетинговите проучвания / справка - цената на дизела последната година /. в природата нищо не се губи - има равновесие - тъй и с цените на дизелов и бензинов автомобил и разходите му...пък кви кошници си караме, туй е отделен въпрос....Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
donnna написа:уфффффф, пак за кокошката и яйцето.... как съм я изстървал тази тема до сега ако караш служебно багерче или фадрома - по ефтино ще е да имаш дизел... ако караш служебна кола като лична - ще е най-ефтино пък, независимо каква е - бензин или дизел сичко е до човека.. пък колкото хора толкоз и мнения п.п. пък не ги мислете производителите и дилърите на нови автомобили - всеки си е направил сметката и проучването на пазара... производителите на горива и те са си направили маркетинговите проучвания / справка - цената на дизела последната година /. в природата нищо не се губи - има равновесие - тъй и с цените на дизелов и бензинов автомобил и разходите му...пък кви кошници си караме, туй е отделен въпрос....She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
BO написа:И още малко по темата от мен, да съпоставим дори дизеловия агрегат срещу бнзинов и преобърнат на газ.Сметките са средни направени върху моето отношение на каране между градско и извънградско.Двата съпоставими автомобила, които ги взимам са Либри 2.0 с газ и дизел 2.4Като гледам статистиката при мен средно 20% карам извънградско и 80% от изминатите ми километри са градски.Съответно като гледам едни от добрите показатели на газифицирана 2.0 Либра са от порядъка на 9л/100км извънградско към 14л/100км градско.Съответно да вземем един период от 10.000кмЗа 10.000км аз (дизел) имам средно изхарчени 17.29лв на 100км , което за 10.000км прави приблизително 1729лв.Сега да вземем бензиновата, газифицирана Либра. За първите 2000км имаме изхарчени около 180л газ. За останалите 8000км имаме изхарчени около 1120л газ. Общо за 10-те хиляди километра имаме изхарчени 1300л газ. Като го умножим по цена от 1.24лв/л се получава 1612лв в газ.Сега да направим и последната сметка разлика между дизел и !!! газифициран !!! конкретен модел е 117лв спестени на 10.000км за това, че караш на газ.И ако караш по 10.000км на година това се пада приблизително около 10лв/месец "спестяване" ако мога така да се изразя на месец, защото има следващата точка Съответно, това при инвестиция от порядъка да ги кажем на 1500лв за 5 цилиндров бензинов агрегат при хубав газов инжекцион.Съответно ти трябва около 128 хиляди !!! километра, за да си "избиеш" цената на газовата уредба и тепърва да почнеш да пестиш, и толкова да пестиш колкото беше сметнато две точки по-нагоре.Сега аз лично не виждам къде ми е далаверата, конкретно в моя случай, при моя автомобил/модел да карам на газ. И пак теоретично ако караш по 10.000км на година, то за да си изплатиш инвестицията за газова уредба ти трябват 12 години да караш, пък после започваш да си щастлив, така май звучи гадноJeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар