Щом бакшишите не са се избили да купуват нови дизелови коли ами си карат бензинките с газ то е ясно кое е по-евтино за каране и поддръжка и кое не.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
По-скъпо ли е да се кара на дизел?
Collapse
X
-
за 300 км на месец, ще си избия монтажа на самата уредба за има няма 3 години, до тогава ще сменя колата 100%. Понеже и аз минавам по толкова на месец, не смятам да давам 1300лв. за ГИ и да карам с по-евтино гориво. По добре да си джиткам на бенз. за 20 лв. минавам 100км.- само градско. Което прави около 60 лв за 300км. Ако съм на газ ще давам по 45лв. за тези 300км. ееее ще ги преглътна тези 15 лв. на месец. Виж, ако бях взел колата с монтирана уредба е друго. И само да кажа НЯМАМ НИЩО ПРОТИВ ГАЗТА. Ако на Алфата газовата струваше 400лв. колкото на Темпрата, досега да я бях газифицирал. За съжаление по-новите коли, все по-скъпо се газифицират.При бакшишите е друга бира, ама и те не минават по 300 км на месец, ами на ден.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля.Та тъй - дайте да съпоставяме "съпоставими" неща. Демек - бензинови и дизелови двигатели от едно и също поколение.Да се върнем десет години назад - повечето от нас карат коли на тези години. Кво имаше - турбо-дизел с обикновена ротопомпичка и пълна инжекция бензинов двигател. На дизела освен да му пропикае някоя дюзичка (30-40лв) или да му изгори некоя подгревна свещ (15-30лв) - нямаше какво друго да му се случи. Най- лошото е да скапе турбо (1000-4000лв). Евтинийка! А бензина - комплект свещи (20 лв) се сменят на три години, разпръсквачи (100лв) бройката се скапват изключително трудно (ако се кара само на бензин). Някой спомена кабели - да консуматив са и се сменят на 8-10 г веднъж. Не знам дали по-високия разход на бензин е оправдавал покупката на дизелов автомобил с няколко хил. лв повече?!?Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.Темата за газта (метан, пропан-бутан) въоще няма да я отварям, имам пристрастни почитания към течните горива.Спред мен не е правилно на създадена вече машина, да й се променят конструктивно цели системи, при това от самозвани тротоарни и неделни майстори... Който му е кеф да кара на газ, да си купи от магазина фабрично монтирана газова уредба...Така мисля...
Коментар
-
ivo dobrev написа:Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля.Та тъй - дайте да съпоставяме "съпоставими" неща. Демек - бензинови и дизелови двигатели от едно и също поколение.Да се върнем десет години назад - повечето от нас карат коли на тези години. Кво имаше - турбо-дизел с обикновена ротопомпичка и пълна инжекция бензинов двигател. На дизела освен да му пропикае някоя дюзичка (30-40лв) или да му изгори некоя подгревна свещ (15-30лв) - нямаше какво друго да му се случи. Най- лошото е да скапе турбо (1000-4000лв). Евтинийка! А бензина - комплект свещи (20 лв) се сменят на три години, разпръсквачи (100лв) бройката се скапват изключително трудно (ако се кара само на бензин). Някой спомена кабели - да консуматив са и се сменят на 8-10 г веднъж. Не знам дали по-високия разход на бензин е оправдавал покупката на дизелов автомобил с няколко хил. лв повече?!?Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.Темата за газта (метан, пропан-бутан) въоще няма да я отварям, имам пристрастни почитания към течните горива.Спред мен не е правилно на създадена вече машина, да й се променят конструктивно цели системи, при това от самозвани тротоарни и неделни майстори... Който му е кеф да кара на газ, да си купи от магазина фабрично монтирана газова уредба...Така мисля...нейната кола дава разход 8.5 до работата, моята в абсолютно същото време дава 7.5. Дерзайте и дано звездите ви го покажат
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ivo dobrev написа:Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля....Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа)... Така мисля...СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:ivo dobrev написа:Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля....Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа)... Така мисля...
Коментар
-
Абе Иво ти ли си бе.... Ти ся ко дойде във Фиатския форум а??? Ама и тука е весело. Та Искам примерЗнам, че това ти е работата, ама дай пример, кое е по-скъпо в поддръжката на дизеловия матор. И колко от колите които ходят с проблеми при Галин, са дизелови.
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
ivo dobrev написа:Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.Цените по каталог на новия Fiat Bravo Active са както следва:1.4 T-Jet 120 HP - BGN 28,4401.9 M-Jet 120 HP - BGN 31,300Това, по какъвто и начин да го калкулирам, са 10% горница, а не 30%. Нека се разберем обаче, че както казва един колега, трябва да се сравнява сравнимото. Аз не сравнявам Предишното си Пунто 1.1 55 коня, 96 година със сегашнята Мареа 2.4 130 коня, а бих я сравнил с Мареа 2.0 155 коня. И разликата никога няма да е в пъти!!!Останалите ремонти, резервни части и тем подобни, също не са в пъти. Да не говорим, че поддръжката на един автомобил не се ограничава само до двигателя. Уверявам те, че между окачването на моята кола и на Мареа 2.0 бензин (пък ако искаш и 1.8 HLX) няма никаква разлика. По същия начин стои въпросът с повечето други системи. Единствено двигателят ми има ГНП и дюзи, които са скъпи. Дори по отношение на електроника, и бензина и дизела си имат подобен на брой и сложност елементи.
She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho написа:ivo dobrev написа:Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.Цените по каталог на новия Fiat Bravo Active са както следва:1.4 T-Jet 120 HP - BGN 28,4401.9 M-Jet 120 HP - BGN 31,300Това, по какъвто и начин да го калкулирам, са 10% горница, а не 30%. Нека се разберем обаче, че както казва един колега, трябва да се сравнява сравнимото. Аз не сравнявам Предишното си Пунто 1.1 55 коня, 96 година със сегашнята Мареа 2.4 130 коня, а бих я сравнил с Мареа 2.0 155 коня. И разликата никога няма да е в пъти!!!Останалите ремонти, резервни части и тем подобни, също не са в пъти. Да не говорим, че поддръжката на един автомобил не се ограничава само до двигателя. Уверявам те, че между окачването на моята кола и на Мареа 2.0 бензин (пък ако искаш и 1.8 HLX) няма никаква разлика. По същия начин стои въпросът с повечето други системи. Единствено двигателят ми има ГНП и дюзи, които са скъпи. Дори по отношение на електроника, и бензина и дизела си имат подобен на брой и сложност елементи.
Коментар
-
Колеги четох цялата тема от първото до последното мнение.....Темата не беше да се плюят БЕНЗ vs. Дизел, ми всеки да си каже мнението по въпроса ...... Колегата КИМИ в последният пост каза "....Въпрос на бюджет...!!!" ...Според мене това е отговора на темата !!! За всеки влак си има пътници....А и не на последно място.... МЕРАК С ПАРИ СЕ ГАСИ !!!! Успех на всички с Италианки !!!!П.П.С. > А и относно подръжката на дадения мотор.....Много зависи от "майсторчето" колко иска да лапне !!!! Блажени са тези дето разбират какво става под капака !!!!
Коментар
-
etorrent написа:.....Темата не беше да се плюят БЕНЗ vs. Дизел, ми всеки да си каже мнението по въпроса ...... Колегата КИМИ в последният пост каза "....Въпрос на бюджет...!!!" ...Според мене това е отговора на темата !!! За всеки влак си има пътници....!
Коментар
-
BO написа:...Ами не те знам от къде си взел тези цифри, ама май не живееш на тази планета.А и в крайна сметка каква е темата бе хора?Да ви напомня - "По-скъпо ли е да се кара на дизел" ...
Коментар
-
ivo dobrev написа:BO написа:...Ами не те знам от къде си взел тези цифри, ама май не живееш на тази планета.А и в крайна сметка каква е темата бе хора?Да ви напомня - "По-скъпо ли е да се кара на дизел" ...A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ivo dobrev написа:gantcho написа:ivo dobrev написа:Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.Цените по каталог на новия Fiat Bravo Active са както следва:1.4 T-Jet 120 HP - BGN 28,4401.9 M-Jet 120 HP - BGN 31,300Това, по какъвто и начин да го калкулирам, са 10% горница, а не 30%. Нека се разберем обаче, че както казва един колега, трябва да се сравнява сравнимото. Аз не сравнявам Предишното си Пунто 1.1 55 коня, 96 година със сегашнята Мареа 2.4 130 коня, а бих я сравнил с Мареа 2.0 155 коня. И разликата никога няма да е в пъти!!!Останалите ремонти, резервни части и тем подобни, също не са в пъти. Да не говорим, че поддръжката на един автомобил не се ограничава само до двигателя. Уверявам те, че между окачването на моята кола и на Мареа 2.0 бензин (пък ако искаш и 1.8 HLX) няма никаква разлика. По същия начин стои въпросът с повечето други системи. Единствено двигателят ми има ГНП и дюзи, които са скъпи. Дори по отношение на електроника, и бензина и дизела си имат подобен на брой и сложност елементи.
Колко според теб е средният живот на една ГНП. 200,000 км устройват ли те? Нека приемем, че е толкова, макар, че е може би повече.И така, понеже виждам, че обичаш сметките
, ето ти една проста сметка за разхода на Marea JTD 2.4 и Marea 2.0 20V (сравнявам двата двигателя щото са големи и 5-цилиндрови) в продължение на 200,000 км по паспортни данни за разход при комбиниран цикъл:2.4: 2.38 * 6.8 * 2000 = 32368 лв2.0: 2.22 * 9.9 * 2000 = 43956 лвПолучава се разлика 11,588 за 200,000 километра. Оставям на богатото ти въображение да ми измислиш разходи за тези пари, които биха направили карането на дизеловия ми двигател по-неизгодно спрямо бензиновия. За 100,000 км разликата е 5,794. Мисля, че и за тази сума не можеш да се справиш
Сега, въпросът е съвсем друг, ако направим същата сметка с Bravo 1.9 M-Jet 120 и Bravo 1.4 T-Jet 120. Там разликата за първите 200,000 км е едва 4,500-5,000. Като махнеш 3,000 лева по-скъп дизелов автомобил, оставаш на минимална далавера. Но то винаги зависи за какво точно се говори - щото пък с разликите в цениете между дизелова и бензинова S-класа на Мерцедес сигурно можеш направо да си купиш Фиат Браво
Но истината си остава, че за нашите скромни автомобили и възможности, все пак си е по-изгодно да се търкаля дизел, пък бил той и common rail.Поздрави.ПП. Да ти дам все пак жокер, че каталожната цена на Bosch на една ГНП не е между 1000 и 2000 лева :D а между 2000 и 3000 лева
She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар