Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По-скъпо ли е да се кара на дизел?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Scorpion_BV написа:
    Добре де колко от хората дето тука твърдят, че дизела има по-скъпа подръжка са карали дизел?!?!?И дизел и бензин да е обслужването ви е ремъци, ролки, масла и филтри. Единственото по-скъпо е, че може дизела да събира 1 литър масло повече!За резервни части най-вече се съсипва електрониката. Тя е подобна и при двата вида двигатели и разходите за ремонти са равносилни. ГНП-та и т.н. се развалят пак електронно. Механично прецакано ГНП аз до сега не съм видял! На съвременните коли механиката им е до максимум оеднаквена с цел по-ниска производствена цена. Сички ядове идват от тоците но те се ебават и в бензиновите и в дизеловите коли.Дизела разполага с максимална мощност и въртящ момент в много ниски обороти. Атмосферния бензинов двигател за да има подобни възможности трябва да е с много голяма кубатура. Иначе за да има висока мощност и въртящ момент трябва да се кара в много високи обороти. Т.е. просто казано ако има 100 коня дизел при 2000 оборота двигателя ви ще има 100кс. а бензина 100 коня да кажем ще ги имате при 4000, 5000 та дори и 6000 оборта. А сега кажете колко от времето караме с такива обороти? Т.е. когато караме дизелова кола си ползваме пълната мощност почти постоянно докато бензиновата почти никога! От там идва и икономията на дизела. За да се компенсира това все повече фирми минават към турбо бензинови мотори. Обще взето скоро ще дойде края на атмосферните мотори. Съвременните дизели се карат много по приятно, защото има огромен въртящ момент и не се налага да връщате предавки при изпреварване или по изкачване както е с бензиновите атмосферни мотори. Общо взето днес атмосферните мотори за да имат КПД то на дизел трябва да се поне над 3000 кубика -6 цилиндрови. Всичко друго е само да се дига джабала из махалата :DТа дизела ще навлиза все по-масово. И то не защото е модно а защото предлага много повече от атмосферния бензинов агрегат. Успехите които бележи дизела по световните писти и ралита е доказателство за това. Ауди и Пежо в Льоман сериите, Фиат и Сеат и IRC, БМВ в пистовите шампионати и т.н.Последното нещо което мен лично силно ме впечатли е R8 V12 TDI на Ауди! Този кола е толкова силна, че от Ауди не са сигурни дали ще могат да разработят скоростна кутия която да издържа на нютонметрите които прави двигателя!Та бъдещето е в дизела и турбо бензина с алтернативни горива според мен. Аз лично супер много се изкефих на идеята на Опел да направят Зафира 1.6 Турбо на метан с мощност 160кс.!!! И всичко това си излиза от завода с гаранция и т.н. Аз лично ако имам парите бих заложил на такава кола защото като разход на 100км. в парична стойност при сегашната цена на метана ще е 4-5лв.! :D
    Защо ВИНАГИ изпускате добавката "турбо" пред дизела...
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    Коментар


      #17
      Един пример за обикновен 1.9 дизел (XUD9 мотор), 64 к.с. - уникален мотор!!! Не му стига въздуха и с турбинка става на 90+к.с.,но дори и в атмосферния си вариант слага отромен списък с бензинови двигатели в "джоба" си!
      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
      http://www.keepfighting.ms

      Коментар


        #18
        Та бъдещето е в дизела...
        ,а настоящето в бензина!

        Коментар


          #19
          Scorpion_BV написа:
          Добре де колко от хората дето тука твърдят, че дизела има по-скъпа подръжка са карали дизел?!?!?И дизел и бензин да е обслужването ви е ремъци, ролки, масла и филтри. Единственото по-скъпо е, че може дизела да събира 1 литър масло повече!За резервни части най-вече се съсипва електрониката. Тя е подобна и при двата вида двигатели и разходите за ремонти са равносилни. ГНП-та и т.н. се развалят пак електронно. Механично прецакано ГНП аз до сега не съм видял! На съвременните коли механиката им е до максимум оеднаквена с цел по-ниска производствена цена. Сички ядове идват от тоците но те се ебават и в бензиновите и в дизеловите коли.Дизела разполага с максимална мощност и въртящ момент в много ниски обороти. Атмосферния бензинов двигател за да има подобни възможности трябва да е с много голяма кубатура. Иначе за да има висока мощност и въртящ момент трябва да се кара в много високи обороти. Т.е. просто казано ако има 100 коня дизел при 2000 оборота двигателя ви ще има 100кс. а бензина 100 коня да кажем ще ги имате при 4000, 5000 та дори и 6000 оборта. А сега кажете колко от времето караме с такива обороти? Т.е. когато караме дизелова кола си ползваме пълната мощност почти постоянно докато бензиновата почти никога! От там идва и икономията на дизела. За да се компенсира това все повече фирми минават към турбо бензинови мотори. Обще взето скоро ще дойде края на атмосферните мотори. Съвременните дизели се карат много по приятно, защото има огромен въртящ момент и не се налага да връщате предавки при изпреварване или по изкачване както е с бензиновите атмосферни мотори. Общо взето днес атмосферните мотори за да имат КПД то на дизел трябва да се поне над 3000 кубика -6 цилиндрови. Всичко друго е само да се дига джабала из махалата :DТа дизела ще навлиза все по-масово. И то не защото е модно а защото предлага много повече от атмосферния бензинов агрегат. Успехите които бележи дизела по световните писти и ралита е доказателство за това. Ауди и Пежо в Льоман сериите, Фиат и Сеат и IRC, БМВ в пистовите шампионати и т.н.Последното нещо което мен лично силно ме впечатли е R8 V12 TDI на Ауди! Този кола е толкова силна, че от Ауди не са сигурни дали ще могат да разработят скоростна кутия която да издържа на нютонметрите които прави двигателя!Та бъдещето е в дизела и турбо бензина с алтернативни горива според мен. Аз лично супер много се изкефих на идеята на Опел да направят Зафира 1.6 Турбо на метан с мощност 160кс.!!! И всичко това си излиза от завода с гаранция и т.н. Аз лично ако имам парите бих заложил на такава кола защото като разход на 100км. в парична стойност при сегашната цена на метана ще е 4-5лв.! :D
          Последно не разбрах що кат си турбо мурбо дизел мизел гъзар ще си купуваш Орел на МЕТАН

          Коментар


            #20
            Jimy написа:
            Само Опел ли са толкова напред с чисто "газовите" двигатели?.
            Ам ни са само те Да си чувал за Фолскваген Кади на метан Може и дан си то е нормално все пак е фолц.Ам тогаз няма начин ми се струва дан си чувал за Фиат Мареа Бипаур а Или пък Мултипла а

            Коментар


              #21
              Jimy написа:
              Защо като даден автомобил претърпи газова интервенция и след даден пробег/немалък разбира се,но.../двигателя се изхвърля или поне всичко освен блока?
              Ам явно грешиш за двигателите ми се струва Основния проблем които се получава не е нито от горивото нито от ДВГто Проблема е некадърниците които без да имат и наи бегла представа за какво иде реч се захващат с такива работи и по лошото е че се намират хора да им вярват.

              Коментар


                #22
                8 на 100 газ е два пъти по- евтино от 6 на 100 нафта- това е моята аритметика. Край на спора.
                Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                Коментар


                  #23
                  idm написа:
                  ... се струва дан си чувал за Фиат Мареа Бипаур а Или пък Мултипла а
                  Много вярно-чувал съм! Но за Орел-ите зная по-отдавна,но забележи те си правят чисти газови ДВГ-та. Иначе съм почти сигурен,че не само "масторите" са виновни за похабяването на мотор,който не е конструиран за такъв тип гориво.
                  КИМИ написа:
                  8 на 100 газ е два пъти по- евтино от 6 на 100 нафта- това е моята аритметика...
                  При скорост от ~120км/ч в извън градски условия;и в градски със ~60км/ч - какъв е съответния разход-за трите типа гориво. Говорим за автомобил марка Фиат,по възможност с еднотипно купе и ниво на оборудване?????
                  Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                  Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                  http://www.keepfighting.ms

                  Коментар


                    #24
                    Бедността какво ли не прави скоро и на вода ще искаме да караме а за тая газ не знам не ми харесва не мисля,че е кой знае какво.

                    Коментар


                      #25
                      Tzarevo написа:
                      Бедността какво ли не прави скоро и на вода ще искаме да караме а за тая газ не знам не ми харесва не мисля,че е кой знае какво.
                      Четох не си спомням къде за някакъв индийски автомобил ,който се движел на сгъстен въздух.С 90 литра сгъстен въздух се изминават 200 км.Максимална скорост 120 км в час.Зареждането става с някакъв вид компресор който щчло да го има по бензиностанциите и да отнема до 3 минути за пълен резервояр.Или с електрическа помпа в битови условия(гаража) но пък отнемало 4 часа.Масло се сменяло на 60 000 км понеже няма горене и не се отработва толкова много.Незнам до колко е проект или възможно бъдеще,ня индийци вяра да нямаш,но звучи примамливо,почти безплатен превоз,като за града е идеално за малка кола от сорта на лупо или туинго .

                      Коментар


                        #26
                        Jimy написа:
                        idm написа:
                        ... се струва дан си чувал за Фиат Мареа Бипаур а Или пък Мултипла а
                        Много вярно-чувал съм! Но за Орел-ите зная по-отдавна,но забележи те си правят чисти газови ДВГ-та. Иначе съм почти сигурен,че не само "масторите" са виновни за похабяването на мотор,който не е конструиран за такъв тип гориво. При скорост от ~120км/ч в извън градски условия;и в градски със ~60км/ч - какъв е съответния разход-за трите типа гориво. Говорим за автомобил марка Фиат,по възможност с еднотипно купе и ниво на оборудване?????
                        Мунче Мунчеее изък че караш Фиат И ко викаш ся Орелите от 18век имат още разработки а А мож ли ми обясни какво е чисто газов ДВГ И мож ли ми обясни също какъв е точно проблема на някои си ДВГ които се движи с различен тип гориво( ся ще кажеш че му се намалява ресурса нали? е колко ще се намали от 500000 на 450000? )Последен въпрос що пишете глупости като и изобщо си нямате на представа за както точно става на въпрос.Колкото до сравнението давам веданага пример: Ланчия Делта 2 1,6 16кл( 103коня )-Автомобила е абсолютно най обикновена газова без никакъв Емулатор! ГРАДСКО: 10.5( 12..13 газ )/100 Извънградско: 7( 8,5 газ )/100 Ланчия Делта 2 1,9ТД( 90коня ) ГРАДСКО: 8,5/100 Извънградско: 6/100Автомобилите за които говоря имам преки наблюдения за тях!А ся грабваи елката и смятаи за ко иде реч.

                        Коментар


                          #27
                          Да ама тез автомобили са от коя година????Нека Явор(Авео), да каже какъв е разхода на Линеата, дето е дизел и е със куция 1.3 МДжет..... нещо като 4/100 ми се върти извън града.А ние всички скоро ще забравим за тези стари коли като Делта 2... Настоящето ... да кажем до след 3-4години, всеки ще може да си купи значителнопо-нова кола с ЖТД или МДжет мотор, които са в пъти по-оптимизирани и по-икономични спрямо доста бензини. И да Дизеловия агрегат е по-добър, поради много причини, но както каза някой, темата е дъвкана мноооого в раздела за дизели. Само не разбрах кое му е по-скъпото нещо в поддръжката на дизела , че аз на Алфета само за кабели и свещи трябва да дам около 200 лв., ама то не е само това... изобщо не виждам кое му е по-скъпото за поддръжка. Дизела е толкова прост мотор и толкова лесен за поддръжка, че няма на къде повече от това. Една помпа и няколко дюзи, туй то, няма свещи, няма кабели, няма нужда от такива електроники, няма такива обороти.Ако говорим вече за автомобили на газ и на други алтернативни методи... то тогава говорим за други неща.Ако сравняваме Бензина на газ/метан с дизел, Да на газ в някой, ама в някой случаи е по-евтино.(и тук трябва да сметнем за колко време се изплаща и самата уредба)Иначе си има хора за всички видове гориво, и няма смисъл да се спори.
                          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                          ИТАЛФЕСТ 2007

                          Коментар


                            #28
                            phoenix написа:
                            Да ама тез автомобили са от коя година????Нека Явор(Авео), да каже какъв е разхода на Линеата, дето е дизел и е със куция 1.3 МДжет..... нещо като 4/100 ми се върти извън града.А ние всички скоро ще забравим за тези стари коли като Делта 2... Настоящето ... да кажем до след 3-4години, всеки ще може да си купи значителнопо-нова кола с ЖТД или МДжет мотор, които са в пъти по-оптимизирани и по-икономични спрямо доста бензини. И да Дизеловия агрегат е по-добър, поради много причини, но както каза някой, темата е дъвкана мноооого в раздела за дизели. Само не разбрах кое му е по-скъпото нещо в поддръжката на дизела , че аз на Алфета само за кабели и свещи трябва да дам около 200 лв., ама то не е само това... изобщо не виждам кое му е по-скъпото за поддръжка. Дизела е толкова прост мотор и толкова лесен за поддръжка, че няма на къде повече от това. Една помпа и няколко дюзи, туй то, няма свещи, няма кабели, няма нужда от такива електроники, няма такива обороти.Ако говорим вече за автомобили на газ и на други алтернативни методи... то тогава говорим за други неща.Ако сравняваме Бензина на газ/метан с дизел, Да на газ в някой, ама в някой случаи е по-евтино.(и тук трябва да сметнем за колко време се изплаща и самата уредба)Иначе си има хора за всички видове гориво, и няма смисъл да се спори.
                            Е кат е тъи що не си купи ти миналата година Дизел да те питам аз а Колкото до кабелите и свещите сам си си виновен от де ти доди на акъла да си земаш такъв Туин боклук( как ша ма оплюят ся) Разходите които аз давам са на автомобили които казах имам наблюдения Не съм тръгнал да си измислям врели некипели Кат слагаш на Авео Линеата а тури и една нова бензинова че тогава да ги сравняваме а?Или ти искаш да мериш неговия разход с моя Не съм тръгнал да обеждавам никого да си купува едиси каква кола Просто се дразня от приказките на някои хора които де разбират де не разбират пишаат на воляяя!!!Много пъти съм го казвал има хора които не са просветени много в Автомобилостроенето( не им и трябва де ) ма кат попитат нещо тук във форума( било то дори и нещо просто и глупаво ) и кат почне някои ламер да си чеше пръстите и ръси глупости и .........Ем връзват се хората ве Теми като тази и примерно теми за разхода са обречени на безкраен спор без да има никакъв краен резултат за някои страничен наблюдател Живем в България злорадството и подлоста нямат почивен ден

                            Коментар


                              #29
                              Явор кара 4 нови коли тези години, 2 бензинови и 2 дизелови.Дачия бензин, Дачия дизел, Авео бензин и Линеа дизел. Питай го коя колко гори, и коя е по-икономична.Иначе най-вероятно и следващата кола ще е бензинова само заради цената на газта/метана.Не говоря празни приказки....Алфета я взехме, понеже това е колата на жена ми и тя искаше да има бегачка, аз ще си взема 1.9 ЖТД, На мен не ми е проблем да поддържам алфета, Просто това е мит, че дизела има по-скъпа поддръжка. Отдавна няма карбураторни коли, и тенденцията е колите да стават все по компютъризирани и сложни.Всъщност отказвам да споря и да доказвам каквото и да е.
                              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                              ИТАЛФЕСТ 2007

                              Коментар


                                #30
                                Аз на месец минавам по 300 км. главно до работа и ако не съм на газ ще ходя пеша- въпрос на бюджет, иначе и 10 лв. да стане бензина и нафтата улиците пак ще са пълни... въпрос на бюджет.
                                Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                                Коментар

                                Working...
                                X