Scorpion_BV написа:
Добре де колко от хората дето тука твърдят, че дизела има по-скъпа подръжка са карали дизел?!?!?И дизел и бензин да е обслужването ви е ремъци, ролки, масла и филтри. Единственото по-скъпо е, че може дизела да събира 1 литър масло повече!За резервни части най-вече се съсипва електрониката. Тя е подобна и при двата вида двигатели и разходите за ремонти са равносилни. ГНП-та и т.н. се развалят пак електронно. Механично прецакано ГНП аз до сега не съм видял! На съвременните коли механиката им е до максимум оеднаквена с цел по-ниска производствена цена. Сички ядове идват от тоците но те се ебават и в бензиновите и в дизеловите коли.Дизела разполага с максимална мощност и въртящ момент в много ниски обороти. Атмосферния бензинов двигател за да има подобни възможности трябва да е с много голяма кубатура. Иначе за да има висока мощност и въртящ момент трябва да се кара в много високи обороти. Т.е. просто казано ако има 100 коня дизел при 2000 оборота двигателя ви ще има 100кс. а бензина 100 коня да кажем ще ги имате при 4000, 5000 та дори и 6000 оборта. А сега кажете колко от времето караме с такива обороти? Т.е. когато караме дизелова кола си ползваме пълната мощност почти постоянно докато бензиновата почти никога! От там идва и икономията на дизела. За да се компенсира това все повече фирми минават към турбо бензинови мотори. Обще взето скоро ще дойде края на атмосферните мотори. Съвременните дизели се карат много по приятно, защото има огромен въртящ момент и не се налага да връщате предавки при изпреварване или по изкачване както е с бензиновите атмосферни мотори. Общо взето днес атмосферните мотори за да имат КПД то на дизел трябва да се поне над 3000 кубика -6 цилиндрови. Всичко друго е само да се дига джабала из махалата :DТа дизела ще навлиза все по-масово. И то не защото е модно а защото предлага много повече от атмосферния бензинов агрегат. Успехите които бележи дизела по световните писти и ралита е доказателство за това. Ауди и Пежо в Льоман сериите, Фиат и Сеат и IRC, БМВ в пистовите шампионати и т.н.Последното нещо което мен лично силно ме впечатли е R8 V12 TDI на Ауди! Този кола е толкова силна, че от Ауди не са сигурни дали ще могат да разработят скоростна кутия която да издържа на нютонметрите които прави двигателя!Та бъдещето е в дизела и турбо бензина с алтернативни горива според мен. Аз лично супер много се изкефих на идеята на Опел да направят Зафира 1.6 Турбо на метан с мощност 160кс.!!! И всичко това си излиза от завода с гаранция и т.н. Аз лично ако имам парите бих заложил на такава кола защото като разход на 100км. в парична стойност при сегашната цена на метана ще е 4-5лв.! :D
Коментар