След като в много държави цената на дизеловото гориво чувствително изпревари тази на бензина, редица шофьори започнаха да се питат дали все още има сметка да се купуват дизелови автомобили? Днешното проучване на Businessweek се опитва да даде отговор. Въпреки, че за последната една година цената на литър дизел в България се е покачила с над 40%, леките автомобили, които са пригодени да се движат с това гориво все още предлагат по-добър пробег за фиксирана сума. Двигателите, работещи с дизелово гориво, са с 25% до 30% по-икономични от бензиновите, а разликата в проценти между цените на бензина и дизела у нас е по-малко от 10%. Това е добра новина за германските производители Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen и др., от които бяхме свикнали да виждаме все повече дизелови машини през последните години. Американските и азиатски автомобили също продължават експанзията си към дизеловите агрегати, а търсенето не изглежда да намалява. Въпреки че да се изминат 100 км с дизелов автомобил все още излиза по-евтино отколкото да се изминат с бензинов, то преимуществото на първите непрекъснато намалява. Ако рафинериите не започнат да произвеждат приоритетно дизелово гориво, може да дойде денят, в който да се кара автомобил с това гориво, вече няма да е по-евтино. Нека вземем за пример новият дизелов модел на Volkswagen Jetta, който ще бъде представен през август и ще осигурява разход на гориво от 5.8 л/100 км. Същият модел със същата мощност, но движещ се на бензин, ще има разход от 8.2 л/100 км. Сами можете да сметнете при текущата цена на горивото коя кола излиза по-евтина за шофиране. Е, преди година дизеловият автомобил щеше да осигури още по-голяма икономичност на собственика си, но и сега разходът не е толкова лош. За по-старите дизелови автомобили обаче, положението вече не е толкова розово. Те горят повече литри на 100 км., като се приближават или дори надминават по паричен разход новите бензинови модели. Нещо, което трябва да се вземе предвид преди да си купите нова дизелова кола, е това, че тя ще ви струва няколко хиляди лева повече отколкото същата модификация, но бензиново изпълнение. Това е важно, особено ако не смятате да шофирате твърде много.Ако погледнем към средния клас нови автомобили ще забележим, че разликата между идентични модели с бензинов и дизелов двигател е около 3000 лв. в полза на дизела. Ако собственикът на автомобила изминава по 15 000 км. годишно (1250 км. месечно), тогава икономията от разход на гориво ще е в порядъка на 600 лв. (към момента). Тогава, за да се отработи по-скъпият дизелов автомобил вече ще бъдат нужни 5 години. Дизеловите автомобили все още се купуват с приоритет в Европа, а американците все повече виждат предимствата от това на капака на багажника да седят инициалите TDI (Turbocharged Direct Injection) или други обозначителни символи на дизеловите автомобили. Към април 2008 г., дизеловите автомобили в САЩ са били отговорни за едва 5% от всички продажби на леки коли. Нека не забравяме, че според изискванията на щатските администрации, дизеловите автомобили можеха да се продава в само 42 от общо 50-те американски щата. С въвеждането на новата екологична система на Мерцедес Bluetec, моделът Е320 има право да бъде продаван от всички дилъри в страната. Първата крачка за достигане на строгите екологични норми от дизеловите коли вече е направена.Дали обаче дизелът ще успее да задържи титлата ,,икономична алтернатива
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
По-скъпо ли е да се кара на дизел?
Collapse
X
-
idm написа:Много ми е чудно като правят сравнение километър/Лев защo аджеба не вземат под внимание цялостната подръжка и амортизация на автомобила? Това сравнение не е правилно според мен! Все ми се струва че много малко хора взимат под внимание факта че по принцип сервизния интервал на дизела е по малък!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:И кое му е по-малкото?
Коментар
-
idm написа:BO написа:И кое му е по-малкото?VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Всеки си има предпочитания !Не може да се наложи на някой на сила да си купи дизелова или бензинова кола !Както е казано и написано преди доста време - " Разни хора , разни идеали ! "Никога не е късно да откриеш себе си!
Lancia Lybra 1.8cm3 131hp V.V.T. 2002г. Бивша
Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic 2002
Коментар
-
Аз пък не видях един разумен коментар...зачистете темата и някой да отговори на единствения зададен въпрос!Аз ще задам още един: защо като толкова харесвате бензинови агрегати ги осакатявате и им наливате друго гориво,различно от това което е предвидил производителя? Защо като даден автомобил претърпи газова интервенция и след даден пробег/немалък разбира се,но.../двигателя се изхвърля или поне всичко освен блока? Ако греша ме поправете,но ако само ще "разлайваме кучетата" по-добре не!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
При бензиновите двигатели лесно се преминава към газ, но при някой или доста оттях сработването, настройките трудно се постигат.Доста, често се случва хората да се подлъжат по ниската цена/сума, която дават в бензиностанциите, но двигателя да не може да се настрой към работа на газ. Оттам тръгват повреди в други части, датчици и като се тегли чертата се вижда, че всичко е било напразно.Дизелът не го харесвам поради, скъпите разходи за поддръжка, поради зависимостта от турбото и ГНП-то, които при евентуален дефект/повреда се отстраняват от неквалифицирани майстори. Рядко са свестните дизелджии.Сега някой може да каже, че новата кола си има гаранция и не го е грижа какво ще се повреди. Да, така е, но майстора си оставя ръцете върху колата и оттам вече става манджата.И при бензинките е възможен същия сценарий, но все пак този вид двигатели не се различават чак толкова в сравнение с поколенията дизели.
Коментар
-
Още нещо към казаното до тук...вярно е,че като цена на различните компоненти в дизелов двигател и съответно бензинов везните се накланят в полза на бензиновия мотор. НО дизеловия двигател е в пъти по-здрав като машина. ГНП-то може би е частта с най-голям работен капацитет,разбира се докато не се срещне с "мастори",които търсят проблема в него! Лошото на съвременните двигатели ,че са бъкани с електронни чаркалъци,кой за икономия ,кой за екология...много са.Аз лично съм чел за проектирани двигатели на Орел-ите,които работят САМО на газ,даже през 2000година /може да бъркам/ имаше оферти за Вектри с този двигател към българските такси превозвачи/ОК`такси и др./ !Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Добре де колко от хората дето тука твърдят, че дизела има по-скъпа подръжка са карали дизел?!?!?И дизел и бензин да е обслужването ви е ремъци, ролки, масла и филтри. Единственото по-скъпо е, че може дизела да събира 1 литър масло повече!За резервни части най-вече се съсипва електрониката. Тя е подобна и при двата вида двигатели и разходите за ремонти са равносилни. ГНП-та и т.н. се развалят пак електронно. Механично прецакано ГНП аз до сега не съм видял! На съвременните коли механиката им е до максимум оеднаквена с цел по-ниска производствена цена. Сички ядове идват от тоците но те се ебават и в бензиновите и в дизеловите коли.Дизела разполага с максимална мощност и въртящ момент в много ниски обороти. Атмосферния бензинов двигател за да има подобни възможности трябва да е с много голяма кубатура. Иначе за да има висока мощност и въртящ момент трябва да се кара в много високи обороти. Т.е. просто казано ако има 100 коня дизел при 2000 оборота двигателя ви ще има 100кс. а бензина 100 коня да кажем ще ги имате при 4000, 5000 та дори и 6000 оборта. А сега кажете колко от времето караме с такива обороти? Т.е. когато караме дизелова кола си ползваме пълната мощност почти постоянно докато бензиновата почти никога! От там идва и икономията на дизела. За да се компенсира това все повече фирми минават към турбо бензинови мотори. Обще взето скоро ще дойде края на атмосферните мотори. Съвременните дизели се карат много по приятно, защото има огромен въртящ момент и не се налага да връщате предавки при изпреварване или по изкачване както е с бензиновите атмосферни мотори. Общо взето днес атмосферните мотори за да имат КПД то на дизел трябва да се поне над 3000 кубика -6 цилиндрови. Всичко друго е само да се дига джабала из махалата :DТа дизела ще навлиза все по-масово. И то не защото е модно а защото предлага много повече от атмосферния бензинов агрегат. Успехите които бележи дизела по световните писти и ралита е доказателство за това. Ауди и Пежо в Льоман сериите, Фиат и Сеат и IRC, БМВ в пистовите шампионати и т.н.Последното нещо което мен лично силно ме впечатли е R8 V12 TDI на Ауди! Този кола е толкова силна, че от Ауди не са сигурни дали ще могат да разработят скоростна кутия която да издържа на нютонметрите които прави двигателя!Та бъдещето е в дизела и турбо бензина с алтернативни горива според мен. Аз лично супер много се изкефих на идеята на Опел да направят Зафира 1.6 Турбо на метан с мощност 160кс.!!! И всичко това си излиза от завода с гаранция и т.н. Аз лично ако имам парите бих заложил на такава кола защото като разход на 100км. в парична стойност при сегашната цена на метана ще е 4-5лв.! :D
Коментар
-
Само Опел ли са толкова напред с чисто "газовите" двигатели?п.п. мисля,че някой доста "по-напред" в тази тематика коментираше,че бензиновите двигатели са в зенита на развитието си ,докато при дизелите тепърва ще има промени...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар