Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По-скъпо ли е да се кара на дизел?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    idm написа:
    Последно не разбрах що кат си турбо мурбо дизел мизел гъзар ще си купуваш Орел на МЕТАН
    Първо защото ми харесва колата като визия и функция и второ защото от всички горива, дизел, бензин, пропан бутан и метан да се кара на метан в БГ в момента е най-евтино! Защото колата е с турбо мотор и доста сериозни показатели за разлика от атмосферните такива на другите марки които са убити коне! Истината в днешния свят е в дизела и алтернативните горива. Бензина остава на заден план с доста бързи темпове вече. Единствената надежда за бензина са хибридите, но те са една голяма рекламна измама за болни калифорнииски мозъци.
    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
    Land Rover Discovery 2.5TD '94
    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
    EX: Fiat Regata 1.7D '84

    Коментар


      #47
      Малии ще продавам Марийка и ще търся някоя запазена печка Да бе да.Ремонтирам дизелови двигатели "Къминс" които са едни от най-разпространените двигатели в световен мащаб доказали своята издръжливост.Това добре но само това , нищо неможе да ме накара да сменя бензиновата си кола с дизелова.В фирмата работим 28 професионални механици с по няколко специализации в Германия и САЩ но никой от нас не кара дизел даже и шефа се чуди как така никой не кара дизел.Сигурно сме много тъпи и несме забелязали голямата мощ на дизела и супер бързите дизелови автомобили.Дрън ,дрън това което ми предлага бензиновата ми Мареа небих го заменил с дизел със същата мощност. :D
      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

      Коментар


        #48
        Аз не мога да разбера, защо навремето нафтата като беше 2 пъти по евтина дизелите никой не ги искаше, а сега като е по-скъпа пазарния дял на дизелите постоянно се увеличава
        Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
        ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

        Коментар


          #49
          Има по-голям избор от модели с такъв двигател,може би?

          Коментар


            #50
            @gantchoСравнението е калкулирано за автомобили втора употреба, внесени от Европа.Доколкото имам информация делът им е 86/14 съпоставено към новите от магазина.Та тъй, 8-10 годишен автомобил НОВ внос е на поне 200 000 км преди да му "ремонтират" километража,
            gantcho написа:
            ОК, нека говорим за common rail Колко според теб е средният живот на една ГНП. 200,000 км устройват ли те? Нека приемем, че е толкова, макар, че е може би повече.
            За тези 200 000 на този дизелов мотор (изхвърлен от Европа) му предстоят смяна на дюзи 4-5 броя и 1 брой помпа високо налягане. Нова (обаче) дюза струва между 700-1000лв ( х 4-5 броя) и помпа CR между 2000-3000 лв.Че това си е цената на Алфа 156 2000 г без значение бензин или дизел, при добра оферта може и да е селеспийд!Повтарям, тази сметка е за автомобили втора употреба!При новите нещата не стоят толкова драматично, но има марки при които разликата в цената между бензин и дизел е по-голама. Пример Шкода Фабия 1.2 бензин 12000 без ДДС, същата 1.4 SDI 18000 без ДДС, при съпоставимо оборудване. Разход на бензинката 4,5/6,5;разход на дизелката 4,3/6,0СтраОтна далавера!

            Коментар


              #51
              Иво,ти ко ма напрай ве....."дюза струва между 700-1000лв и помпа CR между 2000-3000 лв." е ако вземеш кола, която има такива видими проблеми, прекъсва, тресе и пуши, трябва да си мнооого голям зарзават. То верно всеки от нас дава някакви пари по ремонти и поддръжка, ама това са МНОГО пари бре. Аз досега през живота си съм сменил толкова коли, и на нито една не съм сменял помпа, само 1 дюза, и то понеже мотора се счупи(сегмента по точно, който пък счупи буталото иииии, абе стана мармалад, та на нея кола смених едно бутало, сегменти и 1 ДЮЗА). Сега друг е въпроса ако вземаш кола, само за да я ремонтираш......п.п.Последното сравнение е точно в целта!
              "При новите нещата не стоят толкова драматично, но има марки при които разликата в цената между бензин и дизел е по-голама. Пример Шкода Фабия 1.2 бензин 12000 без ДДС, същата 1.4 SDI 18000 без ДДС, при съпоставимо оборудване.Разход на бензинката 4,5/6,5;разход на дизелката 4,3/6,0 "
              точно това имаше на предвид и автора на темата. Извод:Преди човек да си купи нова кола, си струва да направи малко сметки, има ли смисъл да се дават 3-5 хиляди повече за дизелова кола или да се инвестират в качествена газова. Аз лично бих инвестирал в качествена газова на този етап. Макар, че доста ме блазни 1.9 Мултиджет
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #52
                Емо,ако зи купиш комън-рейл с идеята да го караш 1-2 години / 20-40000 км, за тези км/год. може доста бързо от добре работещ дизел, раОтата да стане яка ярмомелка. Тогава ще трябва ти да търсиш оня със зарзаватите да ти я купи в такова състояние...И тогава отиваш в едно представителство на бош, с идеята да използваш системата старо за ново, барем да спестиш некой левь...Ако си вземеш бензин, дюзите са по 100 лв., но те изкарват много ... кабели (80000км) и свещи (25000км) трябва да се сменят. Другите консумативи са еднакви за бензин и дизел, затова не отварям приказка за тях. Смяната на масло при дизела е по-често, акумулатора при дизела е по-голям(скъп).Плюса при дизела, който не мога да отмина - това е по-големия въртящ момент. Горе-долу май това са му основните предимства...

                Коментар


                  #53
                  ivo dobrev написа:
                  Емо,ако зи купиш комън-рейл с идеята да го караш 1-2 години / 20-40000 км, за тези км/год. може доста бързо от добре работещ дизел, раОтата да стане яка ярмомелка. Тогава ще трябва ти да търсиш оня със зарзаватите да ти я купи в такова състояние...И тогава отиваш в едно представителство на бош, с идеята да използваш системата старо за ново, барем да спестиш некой левь...Ако си вземеш бензин, дюзите са по 100 лв., но те изкарват много ... кабели (80000км) и свещи (25000км) трябва да се сменят. Другите консумативи са еднакви за бензин и дизел, затова не отварям приказка за тях. Смяната на масло при дизела е по-често, акумулатора при дизела е по-голям(скъп).Плюса при дизела, който не мога да отмина - това е по-големия въртящ момент. Горе-долу май това са му основните предимства...
                  Ако вземеш един чисто нов дизелов и бензинов агрегат, според сервизния интервал и на двата маслото се сменя на 20к километра.На колко време пък сменяш един акумулатор, че ще го броиш като "скъпа" част и то само от разликата примерно от 50лв И пак казвам - сравни инвестицията за части по двигателя във форума на Алфа, бензинов и дизелов и пак говори със суми.п.п. Пък ако намериш бензинов двигател да прави под 8л/100км градско направо ще полудея от кеф. Ама и ти вадиш цифрите както казах от друга планета.Пък виждам, че си запознат с Алфа форума, кажи ми колко ЖТД-та познаваш дали тотална фира, пък аз ще ти кажа колко бензинови знам.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #54
                    То няма нужда цялата горивна система на жтд да дава фира - само една дюза като цена е равна на цялата ел. инсталация на бензинов еквивалент.И що трябва да спорим - те конструкторите от бош си казват: живота на комън-рейла е 200 000. Оттам насетне чекаме момента да се сговни... и сменяме.Па за турбо-компресорите, там за цени няма да говоря, особено за тези с променливата геометрия...А за новите автомобили - дизел с Евро 5. Откъде, простете, си купувате "ад блу" ... ъъъ и колко струва. Ма, що ша го слагаме, той комън-рейла и без него си върви... Ае сега, пари ша даваме...Пък искам да видя жтд, дето в София или Варна ще гори 8/100 ... Пробвай с 10... и малко разлика в цената на литъра...Малко в страни - качеството на нафтата, под всякаква критика. Дори и най-скъпата не е това което трябва. Да се върна на CR - ако десет години е каран в Европа с ТЯХната нафта е едно, съвсем друго е на единайстата да сипеш от наща нафтица... "Ау, ма тя много скъпа стана, дай да намерим отнякъде, нещо тънкажно..." И кво, комън-рейла пие някакъв газьол, евтин, и в най-скоро време ражда - малки дюзички и помпички...

                    Коментар


                      #55
                      ivo dobrev написа:
                      То няма нужда цялата горивна система на жтд да дава фира - само една дюза като цена е равна на цялата ел. инсталация на бензинов еквивалент.И що трябва да спорим - те конструкторите от бош си казват: живота на комън-рейла е 200 000. Оттам насетне чекаме момента да се сговни... и сменяме.Па за турбо-компресорите, там за цени няма да говоря, особено за тези с променливата геометрия...А за новите автомобили - дизел с Евро 5. Откъде, простете, си купувате "ад блу" ... ъъъ и колко струва. Ма, що ша го слагаме, той комън-рейла и без него си върви... Ае сега, пари ша даваме...Пък искам да видя жтд, дето в София или Варна ще гори 8/100 ... Пробвай с 10... и малко разлика в цената на литъра...Малко в страни - качеството на нафтата, под всякаква критика. Дори и най-скъпата не е това което трябва. Да се върна на CR - ако десет години е каран в Европа с ТЯХната нафта е едно, съвсем друго е на единайстата да сипеш от наща нафтица... "Ау, ма тя много скъпа стана, дай да намерим отнякъде, нещо тънкажно..." И кво, комън-рейла пие някакъв газьол, евтин, и в най-скоро време ражда - малки дюзички и помпички...
                      Ако наистина си вярваш в цифрите, то наистина 99.9% трябва всички ЖТД-та да си изхвърлим двигателите. Хайде отвори тук един от форумите "бензинов" и съответно "дизелов".Я ми покажи 1 тема някой да е сменил дюза . Ако си прав, то поне на една количка някой ще е сменил поне 1 дюза. Я сега се поразрови и виж колко помпи са сменени. Сега провери при бензиновите. Я сега виж колко проблеми с дюзи има. Колко проблеми като общо има. Няма смисъл да си говорим.И аз ще ти покажа, как 2.4 двигател в София харчи 8/100 с пестеливо каране. И то всяка сутрин и всяка вечер маршрут Люлин -> Хладилника. Дал съм го примера в тази тема малко по-нагоре. Ама ти не можеш да ми покажеш 2.0 двигател, който по този маршрут да падне под 13 Особено ако заговорим за Алфа, ама там си знам - кеф цена няма както се казва.И една супер проста сметка си направи, както беше писал колега преди мен.Да кажем Алфа 156 2.0 бензин и 2.4 дизел.харч градско - 11.7 срещу 8.8, макар, че не съществува 2.0 в градско да дава 12 и мисля, че имаш знания и сам знаеш защо има толкова големи отклонения Та за 200.000 километра сметката е супер проста. На всеки 100км дизеловия спестява да ги кажем 3л х 2.3 = 7лв (за кръгло, макар, че реално е доста повече)Та за тези 200.000 имам спестени около 14.000 лв - а реално са много повече Та за тези 14.000 лв ти ми кажи колко дюзи мога да си купя, колко помпи мога да си купя и колко турбини мога да си купя. И това при заводски данни. Реално са доста повече спестените пари и това при реално 100% безотказност на бензиновия агрегат. Говори ми с цифри моля те.п.п. Аз само не разбирам, защто тази тема в във форум "Новини", може би защото някой е решил, че да се кара бензин е по-евтино, не разбирам п.п.2 Я ми дай официално изказване от Бош да видя къде "казват", че системата комън рейл има 200.000км живот. Ти представяш ли си тогава на влекачите колко ще им е крив света . Отиваме пак към гаражния фолклор
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #56
                        BO написа:
                        Ако наистина си вярваш в цифрите, то наистина 99.9% трябва всички ЖТД-та да си изхвърлим двигателите. Хайде отвори тук един от форумите "бензинов" и съответно "дизелов".Я ми покажи 1 тема някой да е сменил дюза . Ако си прав, то поне на една количка някой ще е сменил поне 1 дюза. Я сега се поразрови и виж колко помпи са сменени. Сега провери при бензиновите. Я сега виж колко проблеми с дюзи има. Колко проблеми като общо има. Няма смисъл да си говорим.И аз ще ти покажа, как 2.4 двигател в София харчи 8/100 с пестеливо каране. И то всяка сутрин и всяка вечер маршрут Люлин -> Хладилника. Дал съм го примера в тази тема малко по-нагоре. Ама ти не можеш да ми покажеш 2.0 двигател, който по този маршрут да падне под 13 Особено ако заговорим за Алфа, ама там си знам - кеф цена няма както се казва.И една супер проста сметка си направи, както беше писал колега преди мен.Да кажем Алфа 156 2.0 бензин и 2.4 дизел.харч градско - 11.7 срещу 8.8, макар, че не съществува 2.0 в градско да дава 12 и мисля, че имаш знания и сам знаеш защо има толкова големи отклонения Та за 200.000 километра сметката е супер проста. На всеки 100км дизеловия спестява да ги кажем 3л х 2.3 = 7лв (за кръгло, макар, че реално е доста повече)Та за тези 200.000 имам спестени около 14.000 лв - а реално са много повече Та за тези 14.000 лв ти ми кажи колко дюзи мога да си купя, колко помпи мога да си купя и колко турбини мога да си купя. И това при заводски данни. Реално са доста повече спестените пари и това при реално 100% безотказност на бензиновия агрегат. Говори ми с цифри моля те.п.п. Аз само не разбирам, защто тази тема в във форум "Новини", може би защото някой е решил, че да се кара бензин е по-евтино, не разбирам п.п.2 Я ми дай официално изказване от Бош да видя къде "казват", че системата комън рейл има 200.000км живот. Ти представяш ли си тогава на влекачите колко ще им е крив света . Отиваме пак към гаражния фолклор
                        Това за 200,000 км аз го приех условно, само за да направя същата сметка като теб и да докажа, че дори и за такъв относително кратък живот, дизела пак си избива парите и за най-тежкия ремонт.Едно, обаче, за мен лично е факт - ако трябва да си купувам нова кола, при сегашните цени и разлики в горенето на съвременните коли, ще си купя бензин. Бих си взел Браво 1.4 150 коня, а не 1.9 150 коня. Просто бензиновите технологии също вървят напред.Но предвид средната възраст на колите в този форум, определено си е по-добре с дизел А колегата Иво Добрев нещо не ме е разбрал явно, след като и двамата му направихме една и съща сметка - дори и още утре да ми се счупи целия common rail (пази Боже!!!), ще си я оправя и за 100,000 км пак ще съм си избил парите спрямо един напълно безметежен бензинов 5-цилиндров двигател.
                        She was only a whisky maker but he loved her still.

                        Коментар


                          #57
                          BO написа:
                          И аз ще ти покажа, как 2.4 двигател в София харчи 8/100 с пестеливо каране. И то всяка сутрин и всяка вечер маршрут Люлин -> Хладилника. Дал съм го примера в тази тема малко по-нагоре. Ама ти не можеш да ми покажеш 2.0 двигател, който по този маршрут да падне под 13 Особено ако заговорим за Алфа, ама там си знам - кеф цена няма както се казва......И една супер проста сметка си направи, както беше писал колега преди мен.Да кажем Алфа 156 2.0 бензин и 2.4 дизел.харч градско - 11.7 срещу 8.8, макар, че не съществува 2.0 в градско да дава 12 и мисля, че имаш знания и сам знаеш защо има толкова големи отклонения Та за 200.000 километра сметката е супер проста. На всеки 100км дизеловия спестява да ги кажем 3л х 2.3 = 7лв (за кръгло, макар, че реално е доста повече)Та за тези 200.000 имам спестени около 14.000 лв - а реално са много повече Та за тези 14.000 лв ти ми кажи колко дюзи мога да си купя, колко помпи мога да си купя и колко турбини мога да си купя. И това при заводски данни. Реално са доста повече спестените пари и това при реално 100% безотказност на бензиновия агрегат. Говори ми с цифри моля те.
                          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14806 Yellow_Flash_Colorz_PDT_48

                          Коментар


                            #58
                            ivo dobrev написа:
                            Ми четох го това, говорят си хората за отклонение между борд компютър и реален разход. Не разбирам каква е връзката. Ако имаш предвид посочения разход за Либрата, не знам как човекът си кара колата. Знам само, че моята е със същия двигател и ми гори зимата около 9, а лятото твърдо под 9. Абсолютно си изпълнява паспортните данни, че и се движи под тях на моменти.
                            She was only a whisky maker but he loved her still.

                            Коментар


                              #59
                              Колеги, този спор е много стар!Едва ли точно тук и точно ние ще разрешим загадката. Както беше казано - всеки си е направил неговата сметка и си е избрал подходящия за него вариант! Както става ясно, нито аз ще Ви накарам да карате бензин, нито пък Вие ще ме накарате да карам дизел. Не и при сегашните условия!Желая успех на всички

                              Коментар


                                #60
                                В спора ви едва ли ще се роди истината,но вярвам че помогнахте (поне на мен) да се направят някои изводи и човек да може да си изгради лична преценка!

                                Коментар

                                Working...
                                X