Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По-скъпо ли е да се кара на дизел?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Щом бакшишите не са се избили да купуват нови дизелови коли ами си карат бензинките с газ то е ясно кое е по-евтино за каране и поддръжка и кое не.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #32
      за 300 км на месец, ще си избия монтажа на самата уредба за има няма 3 години, до тогава ще сменя колата 100%. Понеже и аз минавам по толкова на месец, не смятам да давам 1300лв. за ГИ и да карам с по-евтино гориво. По добре да си джиткам на бенз. за 20 лв. минавам 100км.- само градско. Което прави около 60 лв за 300км. Ако съм на газ ще давам по 45лв. за тези 300км. ееее ще ги преглътна тези 15 лв. на месец. Виж, ако бях взел колата с монтирана уредба е друго. И само да кажа НЯМАМ НИЩО ПРОТИВ ГАЗТА. Ако на Алфата газовата струваше 400лв. колкото на Темпрата, досега да я бях газифицирал. За съжаление по-новите коли, все по-скъпо се газифицират.При бакшишите е друга бира, ама и те не минават по 300 км на месец, ами на ден.
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #33
        Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля.Та тъй - дайте да съпоставяме "съпоставими" неща. Демек - бензинови и дизелови двигатели от едно и също поколение.Да се върнем десет години назад - повечето от нас карат коли на тези години. Кво имаше - турбо-дизел с обикновена ротопомпичка и пълна инжекция бензинов двигател. На дизела освен да му пропикае някоя дюзичка (30-40лв) или да му изгори некоя подгревна свещ (15-30лв) - нямаше какво друго да му се случи. Най- лошото е да скапе турбо (1000-4000лв). Евтинийка! А бензина - комплект свещи (20 лв) се сменят на три години, разпръсквачи (100лв) бройката се скапват изключително трудно (ако се кара само на бензин). Някой спомена кабели - да консуматив са и се сменят на 8-10 г веднъж. Не знам дали по-високия разход на бензин е оправдавал покупката на дизелов автомобил с няколко хил. лв повече?!?Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.Темата за газта (метан, пропан-бутан) въоще няма да я отварям, имам пристрастни почитания към течните горива.Спред мен не е правилно на създадена вече машина, да й се променят конструктивно цели системи, при това от самозвани тротоарни и неделни майстори... Който му е кеф да кара на газ, да си купи от магазина фабрично монтирана газова уредба...Така мисля...

        Коментар


          #34
          ivo dobrev написа:
          Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля.Та тъй - дайте да съпоставяме "съпоставими" неща. Демек - бензинови и дизелови двигатели от едно и също поколение.Да се върнем десет години назад - повечето от нас карат коли на тези години. Кво имаше - турбо-дизел с обикновена ротопомпичка и пълна инжекция бензинов двигател. На дизела освен да му пропикае някоя дюзичка (30-40лв) или да му изгори некоя подгревна свещ (15-30лв) - нямаше какво друго да му се случи. Най- лошото е да скапе турбо (1000-4000лв). Евтинийка! А бензина - комплект свещи (20 лв) се сменят на три години, разпръсквачи (100лв) бройката се скапват изключително трудно (ако се кара само на бензин). Някой спомена кабели - да консуматив са и се сменят на 8-10 г веднъж. Не знам дали по-високия разход на бензин е оправдавал покупката на дизелов автомобил с няколко хил. лв повече?!?Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.Темата за газта (метан, пропан-бутан) въоще няма да я отварям, имам пристрастни почитания към течните горива.Спред мен не е правилно на създадена вече машина, да й се променят конструктивно цели системи, при това от самозвани тротоарни и неделни майстори... Който му е кеф да кара на газ, да си купи от магазина фабрично монтирана газова уредба...Така мисля...
          Ами не те знам от къде си взел тези цифри, ама май не живееш на тази планета.А и в крайна сметка каква е темата бе хора?Да ви напомня - "По-скъпо ли е да се кара на дизел" С това се пита дали е по-скъпо да се кара дизелов автомобил от алтернативен бензинов. Тука разни защитаващи бензиновия двигател веднага се метнаха на газови уредби и т.н. защото нямат довод.Аз пък ще викна съседа да ми тегли дизеловия автомобил, пък да видим на кой ще му струва по-евтино. Много смешни истории се изписаха.И един дизелов агрегат като го направиш да работи на олио пак излиза колкото метан при бензин и какво от това?Просто темата е да хванеш един бензин и един дизелов агрегат с горивото както са излезли от завода. Естествено, че дизела излиза по-евтин, съответно с по-скъпа инвестиция при покупката му като нов, но в крайна сметка всеки си прави изчисленията дали има смисъл да си купи бензинов или алтернативно дизелов агрегат.п.п. Една колежка си купи преди 8 месеца чисто нов Форд Фиеста 1.2 бензинов двигател. И аз и тя понякога се засичаме (живеем в Люлин, маршрут до Хладилника) като тръгваме или се прибираме от работа и караме по един и същ маршрут. Та хубавият въпрос към хората уважаващи бензиновите двигатели:- Защо моята кола е с 33% по-тежка, с 80% по-мощна, с 92% по-голям двигател и с 6 години по-стара иии нейната кола дава разход 8.5 до работата, моята в абсолютно същото време дава 7.5. Дерзайте и дано звездите ви го покажат
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #35
            ivo dobrev написа:
            Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля....Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа)... Така мисля...
            И какво те кара да мислиш това. И още нещо. Поглеждал ли си в темите, че основно проблемите са при бензиновите мотори????? И примерно 5 % от хората с проблеми са с дизелови коли. Просто погледни и ще видиш че 95 % от хората с проблеми по колите са основно с бензинки.
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              #36
              phoenix написа:
              ivo dobrev написа:
              Здравейте и от мен! Да кажа и аз кво мисля....Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа)... Така мисля...
              И какво те кара да мислиш това. И още нещо. Поглеждал ли си в темите, че основно проблемите са при бензиновите мотори????? И примерно 5 % от хората с проблеми са с дизелови коли. Просто погледни и ще видиш че 95 % от хората с проблеми по колите са основно с бензинки.
              Предполагам се сещаш с какво се занимавам...Калкулациите ги правя постоянно и то по задължение (служебно)...Мога да навляза и в детайли, ако трябва...

              Коментар


                #37
                Абе Иво ти ли си бе.... Ти ся ко дойде във Фиатския форум а??? Ама и тука е весело. Та Искам пример Знам, че това ти е работата, ама дай пример, кое е по-скъпо в поддръжката на дизеловия матор. И колко от колите които ходят с проблеми при Галин, са дизелови.
                СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                ИТАЛФЕСТ 2007

                Коментар


                  #38
                  ivo dobrev написа:
                  Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.
                  Колега, искам първо да подчертая, че далеч не съм вманиачен на тема "дизел", защото това ми е първата дизелова кола, която карам и по принцип си я купих по желание на баща ми.Та, не знам как ги правиш калкулациите, аз също правя някои калкулации служебно, но нека направим тук една адски проста калкулация Цените по каталог на новия Fiat Bravo Active са както следва:1.4 T-Jet 120 HP - BGN 28,4401.9 M-Jet 120 HP - BGN 31,300Това, по какъвто и начин да го калкулирам, са 10% горница, а не 30%. Нека се разберем обаче, че както казва един колега, трябва да се сравнява сравнимото. Аз не сравнявам Предишното си Пунто 1.1 55 коня, 96 година със сегашнята Мареа 2.4 130 коня, а бих я сравнил с Мареа 2.0 155 коня. И разликата никога няма да е в пъти!!!Останалите ремонти, резервни части и тем подобни, също не са в пъти. Да не говорим, че поддръжката на един автомобил не се ограничава само до двигателя. Уверявам те, че между окачването на моята кола и на Мареа 2.0 бензин (пък ако искаш и 1.8 HLX) няма никаква разлика. По същия начин стои въпросът с повечето други системи. Единствено двигателят ми има ГНП и дюзи, които са скъпи. Дори по отношение на електроника, и бензина и дизела си имат подобен на брой и сложност елементи.
                  She was only a whisky maker but he loved her still.

                  Коментар


                    #39
                    gantcho написа:
                    ivo dobrev написа:
                    Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.
                    Колега, искам първо да подчертая, че далеч не съм вманиачен на тема "дизел", защото това ми е първата дизелова кола, която карам и по принцип си я купих по желание на баща ми.Та, не знам как ги правиш калкулациите, аз също правя някои калкулации служебно, но нека направим тук една адски проста калкулация Цените по каталог на новия Fiat Bravo Active са както следва:1.4 T-Jet 120 HP - BGN 28,4401.9 M-Jet 120 HP - BGN 31,300Това, по какъвто и начин да го калкулирам, са 10% горница, а не 30%. Нека се разберем обаче, че както казва един колега, трябва да се сравнява сравнимото. Аз не сравнявам Предишното си Пунто 1.1 55 коня, 96 година със сегашнята Мареа 2.4 130 коня, а бих я сравнил с Мареа 2.0 155 коня. И разликата никога няма да е в пъти!!!Останалите ремонти, резервни части и тем подобни, също не са в пъти. Да не говорим, че поддръжката на един автомобил не се ограничава само до двигателя. Уверявам те, че между окачването на моята кола и на Мареа 2.0 бензин (пък ако искаш и 1.8 HLX) няма никаква разлика. По същия начин стои въпросът с повечето други системи. Единствено двигателят ми има ГНП и дюзи, които са скъпи. Дори по отношение на електроника, и бензина и дизела си имат подобен на брой и сложност елементи.
                    Тъй, като ще говорим за Common-rail - само едната дюза струва колкото цялата система по запалване на бензиновия мотор. А те са само 4 такива. ПЛЮС помпата за високо налягане - тя пък струва 1-2 хиляди ... Ще продължим после...

                    Коментар


                      #40
                      Колеги четох цялата тема от първото до последното мнение.....Темата не беше да се плюят БЕНЗ vs. Дизел, ми всеки да си каже мнението по въпроса ...... Колегата КИМИ в последният пост каза "....Въпрос на бюджет...!!!" ...Според мене това е отговора на темата !!! За всеки влак си има пътници....А и не на последно място.... МЕРАК С ПАРИ СЕ ГАСИ !!!! Успех на всички с Италианки !!!!П.П.С. > А и относно подръжката на дадения мотор.....Много зависи от "майсторчето" колко иска да лапне !!!! Блажени са тези дето разбират какво става под капака !!!!
                      Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD `02
                      Fiat Punto 1.2 16v LPG

                      Коментар


                        #41
                        etorrent написа:
                        .....Темата не беше да се плюят БЕНЗ vs. Дизел, ми всеки да си каже мнението по въпроса ...... Колегата КИМИ в последният пост каза "....Въпрос на бюджет...!!!" ...Според мене това е отговора на темата !!! За всеки влак си има пътници....!
                        Не смятам да противопоставям бензин срещу дизел. И двата типа си имат предимствата и недостатъците. Ако единият беше категорично по-добър, производителите на автомобили щяха да правят само него.Мисля, че въпроса беше "скъпо ли е да се кара дизел?"В момента - мисля, че да.Имам две италиански бегачки, и двете са бензинови. БЕЗ газови уредби. "....Въпрос на бюджет...!!!" Успех :D

                        Коментар


                          #42
                          BO написа:
                          ...Ами не те знам от къде си взел тези цифри, ама май не живееш на тази планета.А и в крайна сметка каква е темата бе хора?Да ви напомня - "По-скъпо ли е да се кара на дизел" ...
                          И аз не знам на коя планета живея, но знам че работя в автосервиз, по-точно продавам на собсвениците на бензинови и дизелови коли авточасти. Освен това основната клиентела е с италиански автомобили...Та цифрите - звездите ми ги говорят...

                          Коментар


                            #43
                            ivo dobrev написа:
                            BO написа:
                            ...Ами не те знам от къде си взел тези цифри, ама май не живееш на тази планета.А и в крайна сметка каква е темата бе хора?Да ви напомня - "По-скъпо ли е да се кара на дизел" ...
                            И аз не знам на коя планета живея, но знам че работя в автосервиз, по-точно продавам на собсвениците на бензинови и дизелови коли авточасти. Освен това основната клиентела е с италиански автомобили...Та цифрите - звездите ми ги говорят...
                            Това е добре с цифрите.Ако заговорим за нови автомобили с цифри? Колко струва една дюза за JTD и колко струва една дюза за JTS?И накрая, ако вземем 100 двигателя като общо направи си статистиката в Алфа форума колко от бензиновите двигатели са "родили" както обичат да се изказват и колко са дизеловите. Само по спомен бензиновите не ги помня, защото са доста голям процент, а същевременно колко дизели са "родили", може би 3-4 броя общо. Аз не го измислям, цифрите говорят вместо мен.И накрая, темата е "По-евтино ли е да се кара на дизел?" - то пак отговора е ДА. Просто дизела харчи по-малко и за това е по-евтино. Все пак темата не е "По-евтино ли е да се поддържа дизел?"
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #44
                              ivo dobrev написа:
                              gantcho написа:
                              ivo dobrev написа:
                              Но в наши дни дизелите и бензините са други. Един двг с Комън-рейл има в пъти по-скъпа поддръжка от бензинов, 16 (20) вентилов, ако щете и туин спарков мотор (Алфа). Плюс по-високата цена на дизела в момента прави малко безсмислено закупуването на дизелов автомобил втора употреба. При новите е същата работа, тъй като цената на даден модел с дизелов двг е с около 30% по-висока от бензиновия.
                              Колега, искам първо да подчертая, че далеч не съм вманиачен на тема "дизел", защото това ми е първата дизелова кола, която карам и по принцип си я купих по желание на баща ми.Та, не знам как ги правиш калкулациите, аз също правя някои калкулации служебно, но нека направим тук една адски проста калкулация Цените по каталог на новия Fiat Bravo Active са както следва:1.4 T-Jet 120 HP - BGN 28,4401.9 M-Jet 120 HP - BGN 31,300Това, по какъвто и начин да го калкулирам, са 10% горница, а не 30%. Нека се разберем обаче, че както казва един колега, трябва да се сравнява сравнимото. Аз не сравнявам Предишното си Пунто 1.1 55 коня, 96 година със сегашнята Мареа 2.4 130 коня, а бих я сравнил с Мареа 2.0 155 коня. И разликата никога няма да е в пъти!!!Останалите ремонти, резервни части и тем подобни, също не са в пъти. Да не говорим, че поддръжката на един автомобил не се ограничава само до двигателя. Уверявам те, че между окачването на моята кола и на Мареа 2.0 бензин (пък ако искаш и 1.8 HLX) няма никаква разлика. По същия начин стои въпросът с повечето други системи. Единствено двигателят ми има ГНП и дюзи, които са скъпи. Дори по отношение на електроника, и бензина и дизела си имат подобен на брой и сложност елементи.
                              Тъй, като ще говорим за Common-rail - само едната дюза струва колкото цялата система по запалване на бензиновия мотор. А те са само 4 такива. ПЛЮС помпата за високо налягане - тя пък струва 1-2 хиляди ... Ще продължим после...
                              ОК, нека говорим за common rail Колко според теб е средният живот на една ГНП. 200,000 км устройват ли те? Нека приемем, че е толкова, макар, че е може би повече.И така, понеже виждам, че обичаш сметките , ето ти една проста сметка за разхода на Marea JTD 2.4 и Marea 2.0 20V (сравнявам двата двигателя щото са големи и 5-цилиндрови) в продължение на 200,000 км по паспортни данни за разход при комбиниран цикъл:2.4: 2.38 * 6.8 * 2000 = 32368 лв2.0: 2.22 * 9.9 * 2000 = 43956 лвПолучава се разлика 11,588 за 200,000 километра. Оставям на богатото ти въображение да ми измислиш разходи за тези пари, които биха направили карането на дизеловия ми двигател по-неизгодно спрямо бензиновия. За 100,000 км разликата е 5,794. Мисля, че и за тази сума не можеш да се справиш Сега, въпросът е съвсем друг, ако направим същата сметка с Bravo 1.9 M-Jet 120 и Bravo 1.4 T-Jet 120. Там разликата за първите 200,000 км е едва 4,500-5,000. Като махнеш 3,000 лева по-скъп дизелов автомобил, оставаш на минимална далавера. Но то винаги зависи за какво точно се говори - щото пък с разликите в цениете между дизелова и бензинова S-класа на Мерцедес сигурно можеш направо да си купиш Фиат Браво Но истината си остава, че за нашите скромни автомобили и възможности, все пак си е по-изгодно да се търкаля дизел, пък бил той и common rail.Поздрави.ПП. Да ти дам все пак жокер, че каталожната цена на Bosch на една ГНП не е между 1000 и 2000 лева :D а между 2000 и 3000 лева
                              She was only a whisky maker but he loved her still.

                              Коментар


                                #45
                                kiro_of_the_day написа:
                                Защо ВИНАГИ изпускате добавката "турбо" пред дизела...
                                Че то вече без турбо има ли?
                                KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                                Land Rover Discovery 2.5TD '94
                                EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                                EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                                EX: Fiat Regata 1.7D '84

                                Коментар

                                Working...
                                X