Британската застрахователна компания Warranty Direct и списанието What Car? публикуваха поредното си проучване за надеждността на употребяваните автомобили, на възраст от 3 до 9 години. Рейтингът се формира на база повредите през първите две години след изтичане на гаранцията като се калкулират също разходите за ремонт.Крайният резултат е гид, в който са включени 26 марки, представени с най-сполучливите си и най-дефектиращите модели. Разбира се, трябва да се имат впредвид някои особености на британските изследователи. Те обръщат внимание предимно на японските и европейски марки, докато корейските, които набират все по-голяма популярност на стария континент, изобщо не са проучвани. Същото се отнася и за американските автомобили.След сериозното проучване са определени и най-добрият и най-лошият автомобил. На търсещите здрава кола втора ръка се препоръчва BMW 3 Compact. Колите от модела, въпреки че са сред най-старите показват отлична надеждност, а повреждащите се части са доста евтини.Бягайте далеч от Lexus GS300, съветват изследователите. Колата заела 123-то място по дефекти от 133 изследвани модела като 46% от тези коли дефектират.Ето и класацията1. HONDAМясто през 2006 г. - 1Дефекти на 100 коли - 9.8Средна цена на ремонта(лири) - 230Средна продължителност на ремонта(часове - 1.6)Най-добър модел - CR-V (’97-’02)Най-лош модел - Jazz (’02-)Основните проблем на хондите са свързани с окачването.2. TOYOTAМясто през 2006 г - 5Дефекти на 100 коли - 13.1Средна стойност на ремонта(лири) - 323Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.4Най-добър модел - Corolla (’00-’02)Най-лош модел - Avensis (’97-03)Основен проблем - електрическата система.3. SUBARUМясто през 2006 г. - не е посоченоДефекти на 100 коли - 23Средна цена на ремонта(лири) - 465Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.7Най-добър модел - Forester (’97-’04)Най-лош модел - Legacy (94-03)Отбелязва се високата цена на ремонта4. LEXUSМясто през 2006 г. - 2Дефекти на 100 коли - 23.2Средна цена на ремонта(лири) - 309Средна продължителност на ремонта(часове) - 1.9Най-добър модел - IS200 (’99-’05)Най-лош модел - GS300 (98-05)Както и при "Тойота" основните проблеми идват от ел.инсталацията. Ремонтните работи обаче отнемат най-малко време от колите в премиум сегмента.5. MINIМясто през 2006 г. - 3Дефекти на 100 коли - 23.9Средна цена на ремонта(лири) - 340Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.3Основен проблем - ел. инсталацията. Скъпи части, но пък бърз ремонт.6. NISSANМясто през 2006 г. - 4Дефекти на 100 коли - 24.2Средна цена на ремонта(лири) - 260Средна продължителност на ремонта(часове) - 1.8Най-добър модел - Micra (’98-’02)Най-лош модел - Primera (’99-02)Основни проблеми - окачването и ел.системата. Евтин и бърз сервиз.7. FORDМясто през 2006 г. - 10Дефекти на 100 коли - 24.2Средна цена на ремонта(лири) - 231Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.1Най-добър модел - Mondeo (’03-’07)Най-лош модел - Galaxy (’00-06)Основни проблеми - ходовата част, електрониката.8. CITROENМясто през 2006 г. - 6Дефекти на 100 коли - 42.4Средна цена на ремонта(лири) - 237Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.7Най-добър модел - Xsara (’97-’05)Най-лош модел - С5 (’01-)Повече от една трета от неизправностите са свързани с електриката. За щастие поне частите са сравнително евтини.9. ROVERМясто през 2006 г. - 12Дефекти на 100 коли - 26.1Средна цена на ремонта(лири) - 347Средна продължителност на ремонта(часове) - 3.4Най-добър модел - 45 (’99-’05)Най-лош модел - 75 (99-05)10. BMWМясто през 2006 г. - 7Дефекти на 100 коли - 26.9Средна цена на ремонта(лири) - 335Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.2Най-добър модел - 3 Series Compact (’94-’01)Най-лош модел - 7 Series (’94-’02)Ходовата част, кормилното управление и електрониката създават най-често проблеми на собствениците на баварки.11. PEUGEOTМясто през 2006 г. - 8Дефекти на 100 коли - 26.9Средна цена на ремонта(лири) - 229Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.2Най-добър модел - 206СС (’00-’07)Най-лош модел - 206 (’98-’06)Проблеми с електрическата инсталация се появяват най-често. За сметка на това само ремонтът на "Шкода" е по-евтин.12. MERCEDESМясто през 2006 г. - 11Дефекти на 100 коли - 28.5Средна цена на ремонта(лири) - 407.Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.8Най-добър модел - E Estate (’94-’01)Най-лош модел - M-Class (’94-’02)Скъпи части, бавен ремонт - лоша новина за собствениците на "Мерцедес".13. FIATМясто през 2006 г. - 20Дефекти на 100 коли - 29.2Средна цена на ремонта(лири) - 278Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.3Най-добър модел - Stilo (’01-’07)Най-лош модел - Multipla (’99-)13. OPELМясто през 2006 г. - 9Дефекти на 100 коли - 29.2Средна цена на ремонта(лири) - 270Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.2Най-добър модел - Corsa (’00-’06)Най-лош модел - Omega (’99-’04)15. VOLKSWAGENМясто през 2006 г. - 17Дефекти на 100 коли - 29.4Средна цена на ремонта(лири) - 276Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.3Най-добър модел - Lupo (’99-’06)Най-лош модел - Golf (’97-’04)16. MGМясто през 2006 г. - 13Дефекти на 100 коли - 30.1Средна цена на ремонта(лири) - 378Средна продължителност на ремонта(часове) - 3.5Най-добър модел - TF (’02-’05)Най-лош модел - ZT (’01-’05)17. JAGUARМясто през 2006 г. - 15Дефекти на 100 коли - 30.6Средна цена на ремонта(лири) - 507Средна продължителност на ремонта(часове) - 3.0Най-добър модел - X-Type (’01-)Най-лош модел - XKB (’96-’06)Повече от половината ягуари имат проблеми с ходовата част. Двигателят и спирачките също създават грижи.18. VOLVOМясто през 2006 г. - 16Дефекти на 100 коли - 33.6Средна цена на ремонта(лири) - 386Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.3Най-добър модел - S40 (’96-’04)Най-лош модел - S80 (’98-’06)Слабо място - окачването19. SKODAМясто през 2006 г. - 18Дефекти на 100 коли - 33.7Средна цена на ремонта(лири) - 190Средна продължителност на ремонта(часове) - 1.8Най-добър модел - Octavia (’98-’04)Най-лош модел - Fabia (’00-’07)Основен проблем - окачването. Най-евтините части сред конкурентите едва ли успокояват, особено притежателите на "Фабия".20. AUDIМясто през 2006 г. - 22Дефекти на 100 коли - 34.7Средна цена на ремонта(лири) - 372Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.7Най-добър модел - А6 (’04-)Най-лош модел - Allroad, TT (00-’05)Скъпи части, бавен ремонт - лоша новина за собствениците на "Мерцедес"Eлектрическата система и ходовата част създават най-много грижи. Горивната система също подвежда често.21. SAABМясто през 2006 г. - 23Дефекти на 100 коли - 36.7Средна цена на ремонта(лири) - 322Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.4Най-добър модел - 9-5 (’01-)Най-лош модел - 9-5 (’97-’01)Проблеми с ел.-системата и окачването22. CHRYSLERМясто през 2006 г. - няма данниДефекти на 100 коли - 39.6Средна цена на ремонта(лири) - 427Средна продължителност на ремонта(часове) - 3.3Най-добър модел - PT Cruiser (’00-’)Най-лош модел - Voyager (’97-’01)Ходовата част е ахилесовата пета на марката.23. SEATМясто през 2006 г. - 21Дефекти на 100 коли - 41.5Средна цена на ремонта(лири) - 251Средна продължителност на ремонта(часове) - 1.9Най-добър модел - Leon (’00-’05)Най-лош модел - Althambra (’00-)24. ALFA ROMEOМясто през 2006 г. - 19Дефекти на 100 коли - 42.4Средна цена на ремонта(лири) - 381Средна продължителност на ремонта(часове) - 3.7Най-добър модел - 156 (’98-’03)Най-лош модел - GTV (’96-’03)Eлектрическата инсталация и окачването отвеждат най-често собствениците в сервиза.25. RENAULTМясто през 2006 г. - 25Дефекти на 100 коли - 44.2Средна цена на ремонта(лири) - 270Средна продължителност на ремонта(часове) - 2.3Най-добър модел - Clio (’98-’05)Най-лош модел - Espace (’97-’02)Скоростните кутии са доста капризни, особено при "Espaсe".26. LAND ROVERМясто през 2006 г. - 26Дефекти на 100 коли - 47.2Средна цена на ремонта(лири) - 439Средна продължителност на ремонта(часове) - 3.1Най-добър модел - Discovery (’98-’03)Най-лош модел - Freelander (’00-’06)Окачването и електрическата система създават проблеми и тук.Източник: http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=404569
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Британци класираха най-надеждните употребявани коли-12.'07 г
Collapse
Реклама
Collapse