Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първи впечатления от Фиат Линеа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Първи впечатления от Фиат Линеа

    Ето и обещаната тема за първите впечатления от колата. До момента съм минал около 1500 клм и както разбирате, все още не мога да дам обективна информация, но поне бих могъл да пресъздам първите ми впечатления, като за скромните 1500. Първо искам да кажа, че много се радвам и съм щастлив от факта, че отново се "връщам" в редиците с любимата за всички нас марка. Последните година-две позалитах насам-натам, но определено мога да кажа, че съм доволен от избора си, макар и да имам някой забележки, които си мислех че няма как да не се появят. Ще се опитам да бъда изчерпателен, за да може вие и бъдещите собственици на това возило, да добият максимална и обективна представа за колата.И така, още с влизането в колата, първото нещо, което ми направи впечатление, е факта, че купето е малко по-тясно от на Авеото / от време на време ще правя сравнение между двете коли, но няма как... /. Седалките са мааалко теснички, но за сметка на това са удобни, тип "лиген", седалката се движи както напред-назад, така и нагоре. Подглавника не е много удобен, на няколко пъти, докато пътувах от София се облягах, но след 2 мин. си връщах старото положение, нямат функция за накланяне напред и назад и определено малко липсва. Визията напред е добра, пътя се вижда добре, но има доста сериозна "мъртва зона", там, където е малкото прозорче между вратата и предният капак. По скоро рамката на прозорчето заема доста място, за сметка на видимостта. Погледа в страни ми е малко проблем. На кръстовище като погледна в страни, виждам средната греда и трябва малко да се наведа, за да имам видимост. Тук проблема може би по скоро е от факта, че карам с дръпната назад до почти крайно положение седалка, от където идва и другото ми неудобство - бутончетата за сваляне на стъклата и боравене със страничните огледала са ми много напред на вратата и буквално се надигам, за да ги стигна. Страничните огледала са супер - нито много големи, нито много малки - видимоста е перфектна. Забелязах и нещо странно - огледалото за обратно виждане лъже много. Приближава образа и отмествайки поглед към страничните огледала, се оказва че автомобила зад мен всъщност не е толкова близо. Няколко пъти си правих експеримент с хвърляне на погледи от огледало в огледало - увеличението си е факт. Странно, не ми се е случвало на друга кола. Имаше и още едно неудобство, което обаче днес приключи по куриозен начин - ако се вгледате във снимките от темата на Кики, ще забележите че волана ми е много напред. Хипер неудобно се чувствах, краката ми опънати както аз си карам, наклона на гръбната седалка също според удобството ми, обаче волана забит в мен....брех м***му, адски неудобно ми беше, ръцете ми свити......накрая днес ми проблесна, че е възможно волана ми да се прибира и в дълбочина....кефффффф...напра`о го вкарах в таблото.... .....контролните уреди на таблото се виждат перфектно в невероятно красивият волан. Нищо не се крие или пък да има неудобна визия. Но пък и в края на краищата, волан който се настройва по височина и дълбочина, имах си аз да скрива уредите....малко ми беше трудно да свикна с разположението на скоростомера и оборотомера...никога до сега не бях карал кола, с ляво разположение на скоростомера и оборотомер в дясно.../ освен дигиталната темпра, разбира се /...в началото поглеждам скоростта и докато загрея, се чудя кви са тия 20.....то обороти... Средната конзола е повдигната и леееееко извита към шофера - хипер удобно за боравене. Въздуховодите ми най-после позволяват да си сложа ароматизатор от ония, "духащите", но забелязах, че разсейват струята. Казаха ми, че така по-бързо затопляли/изстудявали купето / не че виждам де е логиката, ама айде, друго си е да ти духне струята в лицето... / И тук ще спомена едно от нещата, които ми направиха супер добро впечатление - отгоре на плафона, има две странни черни...как да ги нарека...като отрязани шлауки за водачи на плувка / е г`ати ставнението, дано сте ме разбрали /, абе зверих се един час в тях и така и не разбрах каква им е функцията, накрая реших че са датчици за нам-ко си....вечерта, като се прибирах, разбрах че това са отвори, в които надълбоко има разположени червени диоди и много странно и хипер, ама хипер яко осветяват и обливат в червена светлина скоростният лост, мястото за чашите и въобще цялата тази т.нар. област...обаче не с насочена светлина да дразни, ами някак я разпръсква. Установих го, когато забелязах "червеното сияние" - и чудейки се от къде идва, закрих с ръка плафона....създава много яко и финно осветление. Преобладаващият цвят на осветление на таблото е червен, като само тук-таме има зелено. Има функция за намаляване на осветеността. Червеното не е толкова ярко като на Дачията - онова ми избождаше очите, това е някак си по-топъл цвят, граничещ с неоновото....никакъв проблем за окото. Няма неосветени бутончета - всичко се вижда вечер, включително и копчетата за включване и изключване на плафона. Копютъра има много функции за настройване, от с каква сила да увеличава си-дито при вдигане на скорост, до кога да заключи сам колата, ако я забравиш.....неприятно впечатление ми направи, че комшите не са ни сложили БГ-то в менюто с езиците....има какви ли не, дето я колата ще се продава, я не.....но нас са ни пропуснали. Явно не посещават форума и не са чели правилата, че латиницата е забранена..... Трип-компютъра също има много функции...имам възможност за настройване на до два отделни пробега с отделни рестарти....т.е. ако пътувам от София за Варна и около Търново страртирам вторият пробег, ще знам освен за цялото пътуване, така и за двете отсечки време, скорост, изминати километри, изразходено количество гориво, че и даже на километър колко съм изгорил. Тук да вметна, че колата все още не е разработена и ми казаха, че 5/100 до Варна няма да ми мърда - нищо подобно - 4.4/100 беше в Русе......при все че правят моста на Бяла и въртях през някви села, баири, завои, тирове...ужас.....отдавам го на стила ми на шофиране, не помня кой от форума беше казал, че карам "лордовски" - т.е. икономично - без цедки и стил "Райконен"За външният вид и дизайн няма да говоря, още навремето в темата за новата Линеа, когато Веско извади снимките за уолпейпъри, се влюбих в тази кола. Знам че има хора, които не я харесват, но все пак е нормално. Красива си е, с изтънчен дизайн, хем тип лимузина, хем не и параход. Уникална аеродинамика - зумера ми на магистралата при спускането от Витиня писна на 140 - хич не съм ги и усетил. Няма виене, няма свистене, много добра изолация са направили и на купето - обезшумено си е добре. Само дето чувам двигатела на ниските обороти - дизела си ме дразни с това и вече май свикнах. Иначе на високите скорости не се чува въобще, спецовете щше обяснят що.И сега най-чувствителната тема - мотора.... все още неразработен и не мога да кажа как е, не смея да го юркам. Само един път се наложи, защото изпреварвайки един тир, пича реши да даде газ и нямаше как - колата се изтреля много добре. В пъти по-добро ускорение от Авео-то, но мисля че толкова, колкото беше и дизела на Дачията, при все че тя беше 72 коня. Но както казаха, всичко в момента е необективно, с оглед разработката на двигателя. Със сигурност обаче мога да кажа, че няма да е кола за гъзета, любители на гранд-преживяванията из родните ни пътища... Малко ме притеснява факта, че е мудна, зацепва бавно. например давам газ, тя мисли около 3-4 секунди и тогава реагира, особенно на втора. Като потеглям си тръгва нормално, обаче след като включа втора, голямо мислене пада. А да не говоря от трета на втора - поне 5 сек. Естественно от АИ казаха да чакам 1800 километра. Ако някой има становище по този въпрос, моля да се изкаже... В най-общ смисъл, ако сравня Авео-то и Линеа-та, мога да кажа, че Авео-то бие по всякакви параграфи Линеата при старт, обаче на скорост, Линеата е къде къде по мощна, пъргава и динамична....70-80 клм в час ги вдигам трудно, но от там 140 се вдигат за отрицателно време...За мен лично, този вариант е по-добър с оглед на това, че карам предимно извънградско, където мощта и динамиката ми е по-необходима. С авео-то изпреварването беше от пета на четвърта, газ до дупка и доста зор....тук си е кеф - както съм на пета и с малко газ...айдееее..... ...но в града ми е трудно и малко кофти, надявам се да свикна.Утре продължавам пак, че вече пръстите ме заболяха...Поздрави и лека вечер на всички...

    #2
    Ми казано е:No Replacement For DisplacementИначе и мойте основни възражения към Гранде пунтото с тоя матор бяха за страховитата турбодупка. Тук некви разбирачи ми скочиха и почнаха да разправят, че не било верно, но специално 1,3жтд 90 коня си е така. Тоя матор движи само на турбо, няма ли налягане, е мъртвец. това са само 1248 кубика, за Бога.Но ще свикнеш да я караш, след като покарах Гранде Пунтото няколко дена свикнах да го държа в обороти над 1800 и почнах да му се кефя. Все пак 200 Нм не са малко.Иначе може и да я чипнеш, по немските форуми масово чипосват Корси и Гранде Пунтота с тоя матор и ставали ставали около 115 коня и 260 Нм още при 1650 оборота, но най-важното е, че турбодупката не е толкова изразена.
    Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

    Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

    Коментар


      #3
      Авео, първо честито за колата. Много и безаварийни.Разликите дето ги казваш и некомфорта ти май са по-скоро от минаването от бензин на дизел. Ама то с хубавото се свиква (айде наскачайте сега) тъй че ще си ок скоро. Ама да не се прекръстиш на ’Линеа’ сега .

      Коментар


        #4
        Честито Явка... впечатленията от този мотор ще надминат и най-смелите ти очаквания...!
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          ....ФИАТ Е РЕЛИГИЯ......позволявам си да продължа по този емоционален начин темата си за първите впечатления и определено имам повод - вчера навъртях още 300 километра и след снощното ми прибиране в къщи, спокойно мога да кажа, че двигателят "замърка" по подобаващ и определено задоволяващ начин. Динамиката се подобри чувствително, с консултации тук-там и разговори с колеги, въпреки границата от 3000 клм за разработване на мотора, определено мога да кажа, че при 1900 клм, ситуацията е коренно различна. Ако до онзи ден, втора степен на скоростната кутия смятах за безмисленна и тегава, то снощи вече започна да "подава чело" из вълшебният надпис на предната броня - "Мултиджет".....турбодупката все още се усеща, но вече не толкова осезаемо, а и разбрах това, което Пинко е написал по-горе. "Дръж оборотите".....определено работата на мотора се орегулира, няма вече подскоците на трета, смяната на скоростите става вече плавно и ако не се сменят рязко, дори промяната в оборотите и зацепването на предавките не се усеща. На правият участък точно преди нос Калиакра, 110 кл/час определено се равняват на движение на Авео-то с 60 кл/час, а Дачията - поне 30.....Падна и разхода - от Варна до Калиакра по т.нар. "долен път" / през комплексите /, пътят е осеян с изкачвания, някой от които доста сериозни - равносметката бе - 4.2 пред къщата ни, като се има в предвид за шофиране в три населени места - Белослав, Варна и Каварна.../ селата не ги броя - на 4-та с 40 клм/ час, моментният разход показва минимума..../Няколко думи и за безупречната возия - с тези големи и широки гуми, определено минаването през неравности се "поглъща". Минаването през дупки / колкото и да се опитвах да ги заобикалям / е просто люшване, на моменти усещах доста сериозно поклащане, като в море, дори на няколко пъти едва ли не литвах над седалката, после се усетих, че минаването със 110 през улеи на асфалта не е много препоръчително. Надявам се скоро да свикна със скоростта, докъто не съм отнесъл и някой друг акт за шофиране с превишена скорост.Понаучих се и чрез контролиране на моментният разход, да държа колата в обороти и положение на натиснат педал, в най-икономичен режим. И определено смятам, че разход от 4.0/100 за извънградско не е химера и изхвърляне от страна на ФИАТ.За сега толкова, тези дни ще пиша пак, ако имам нови впечатления.Ето и малко снимки на дневна светлина, направени на нос Калиакра...:Поздрави на всички и успех...

          Коментар


            #6
            Честито за колата. И искам да кажа че това с огледалото за задното виждане го има и при мен. Аз също съм решил да взимам такава кола, но нямам финансовата възможност.
            >>> PUNTO POWER - HGT<<<

            Коментар


              #7
              Страшна муцунка има! И честито за колата, дълго време да се радвате един на друг!
              "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

              ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
              Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

              Коментар


                #8
                Разболя ме по тая кола..И преди я харесвах много, но вече е... Единствения случай да съм завиждал на някого за колата му :D Безаварийни километри с нея!
                Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                Коментар


                  #9
                  Още веднъж честито Надявам се и за напред да споделяш все такива удивителни преживявания с колата Искам да те предупредя да внимаваш с турбото, защото се носят слухове за слабо място именно там и да те помоля да споделиш, как се държат при теб пластмасите по таблото, корите на вратите и прочие потенциални поскръцвачи Аз постоянно чувам разни "миниатюрни" шумове в мойта кола, които са толкова малки, че при съвсем тихо пусната музика вече изчезват, но ако няма нищо което да ми отклони вниманието - чувам скъц и троп от някъде, обаче съм зает да карам и не мога да разбера откъде идват, та да ги оправя

                  Коментар


                    #10
                    Още веднъж честито и от мен на Авео Двигателя е върховен, щом си бил на бензин до сега, би трябвало да си свикнал да държиш в обороти. По мои впечатления 2500 са напълно достатъчни, за да има тяга по всяко време.
                    Kuku написа:
                    ...
                    Заслушай да не е от окачването, много е възможно да се е разместило нещо, ако си "скочил" в някоя дупка. При мен се беше разместило нещо дребно, което един съсед ми го намести с ръка за 2-мин Ако е по таблото вече не знам. Имаме служебни Гранде Пунта на над година и половина и около 50 000км, по които нищо не тропа.

                    Коментар


                      #11
                      Витал, то е едно много тихо, ама много тихо, но и много дразнещо зззъннн-зззъннн-зззъннн идващо (на слух) точно зад волана, под уредите Има и нещо потропващо сякаш вътре в задна дясна врата, ама няма как да го разбера от къде е, защото съм зает да карам - трябва да хвана някой да ме повози и да седна отзад да се ослушвам По принцип, дори да пусна съвсем тиха музика, изобщо не се чуват тия дразнители, ама като знам, че ги има се изнервям Все тая, стига съм писал за моите проблеми в темата на Авео и дано неговата красавица да няма такива проблеми

                      Коментар


                        #12
                        Освен да ти кажа едно голямо "ЧЕСТИТО" друго не ми идва наум.И много безавариинни километри.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Честито и безаварийно!Пусни снимки и отзад!
                          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                          Коментар


                            #14
                            Честито!Много безаварийни, весели дизелови километри

                            Коментар


                              #15
                              Честито и от мен Пусни някоя друга снимчица от вътре на колата
                              BMW E90 320D
                              ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                              ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                              ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                              Коментар

                              Working...
                              X