Ето и обещаната тема за първите впечатления от колата. До момента съм минал около 1500 клм и както разбирате, все още не мога да дам обективна информация, но поне бих могъл да пресъздам първите ми впечатления, като за скромните 1500. Първо искам да кажа, че много се радвам и съм щастлив от факта, че отново се "връщам" в редиците с любимата за всички нас марка. Последните година-две позалитах насам-натам, но определено мога да кажа, че съм доволен от избора си, макар и да имам някой забележки, които си мислех че няма как да не се появят. Ще се опитам да бъда изчерпателен, за да може вие и бъдещите собственици на това возило, да добият максимална и обективна представа за колата.И така, още с влизането в колата, първото нещо, което ми направи впечатление, е факта, че купето е малко по-тясно от на Авеото / от време на време ще правя сравнение между двете коли, но няма как...
/. Седалките са мааалко теснички, но за сметка на това са удобни, тип "лиген", седалката се движи както напред-назад, така и нагоре. Подглавника не е много удобен, на няколко пъти, докато пътувах от София се облягах, но след 2 мин. си връщах старото положение, нямат функция за накланяне напред и назад и определено малко липсва. Визията напред е добра, пътя се вижда добре, но има доста сериозна "мъртва зона", там, където е малкото прозорче между вратата и предният капак. По скоро рамката на прозорчето заема доста място, за сметка на видимостта. Погледа в страни ми е малко проблем. На кръстовище като погледна в страни, виждам средната греда и трябва малко да се наведа, за да имам видимост. Тук проблема може би по скоро е от факта, че карам с дръпната назад до почти крайно положение седалка, от където идва и другото ми неудобство - бутончетата за сваляне на стъклата и боравене със страничните огледала са ми много напред на вратата и буквално се надигам, за да ги стигна. Страничните огледала са супер - нито много големи, нито много малки - видимоста е перфектна. Забелязах и нещо странно - огледалото за обратно виждане лъже много. Приближава образа и отмествайки поглед към страничните огледала, се оказва че автомобила зад мен всъщност не е толкова близо. Няколко пъти си правих експеримент с хвърляне на погледи от огледало в огледало - увеличението си е факт. Странно, не ми се е случвало на друга кола. Имаше и още едно неудобство, което обаче днес приключи по куриозен начин - ако се вгледате във снимките от темата на Кики, ще забележите че волана ми е много напред. Хипер неудобно се чувствах, краката ми опънати както аз си карам, наклона на гръбната седалка също според удобството ми, обаче волана забит в мен....брех м***му, адски неудобно ми беше, ръцете ми свити......накрая днес ми проблесна, че е възможно волана ми да се прибира и в дълбочина....кефффффф...напра`о го вкарах в таблото....
.....контролните уреди на таблото се виждат перфектно в невероятно красивият волан. Нищо не се крие или пък да има неудобна визия. Но пък и в края на краищата, волан който се настройва по височина и дълбочина, имах си аз да скрива уредите....малко ми беше трудно да свикна с разположението на скоростомера и оборотомера...никога до сега не бях карал кола, с ляво разположение на скоростомера и оборотомер в дясно.../ освен дигиталната темпра, разбира се /...в началото поглеждам скоростта и докато загрея, се чудя кви са тия 20.....то обороти...
Средната конзола е повдигната и леееееко извита към шофера - хипер удобно за боравене. Въздуховодите ми най-после позволяват да си сложа ароматизатор от ония, "духащите", но забелязах, че разсейват струята. Казаха ми, че така по-бързо затопляли/изстудявали купето / не че виждам де е логиката, ама айде, друго си е да ти духне струята в лицето...
/ И тук ще спомена едно от нещата, които ми направиха супер добро впечатление - отгоре на плафона, има две странни черни...как да ги нарека...като отрязани шлауки за водачи на плувка / е г`ати ставнението, дано сте ме разбрали /, абе зверих се един час в тях и така и не разбрах каква им е функцията, накрая реших че са датчици за нам-ко си....вечерта, като се прибирах, разбрах че това са отвори, в които надълбоко има разположени червени диоди и много странно и хипер, ама хипер яко осветяват и обливат в червена светлина скоростният лост, мястото за чашите и въобще цялата тази т.нар. област...обаче не с насочена светлина да дразни, ами някак я разпръсква. Установих го, когато забелязах "червеното сияние" - и чудейки се от къде идва, закрих с ръка плафона....създава много яко и финно осветление. Преобладаващият цвят на осветление на таблото е червен, като само тук-таме има зелено. Има функция за намаляване на осветеността. Червеното не е толкова ярко като на Дачията - онова ми избождаше очите, това е някак си по-топъл цвят, граничещ с неоновото....никакъв проблем за окото. Няма неосветени бутончета - всичко се вижда вечер, включително и копчетата за включване и изключване на плафона. Копютъра има много функции за настройване, от с каква сила да увеличава си-дито при вдигане на скорост, до кога да заключи сам колата, ако я забравиш.....неприятно впечатление ми направи, че комшите не са ни сложили БГ-то в менюто с езиците....има какви ли не, дето я колата ще се продава, я не.....но нас са ни пропуснали. Явно не посещават форума и не са чели правилата, че латиницата е забранена.....
Трип-компютъра също има много функции...имам възможност за настройване на до два отделни пробега с отделни рестарти....т.е. ако пътувам от София за Варна и около Търново страртирам вторият пробег, ще знам освен за цялото пътуване, така и за двете отсечки време, скорост, изминати километри, изразходено количество гориво, че и даже на километър колко съм изгорил. Тук да вметна, че колата все още не е разработена и ми казаха, че 5/100 до Варна няма да ми мърда - нищо подобно - 4.4/100 беше в Русе......при все че правят моста на Бяла и въртях през някви села, баири, завои, тирове...ужас.....отдавам го на стила ми на шофиране, не помня кой от форума беше казал, че карам "лордовски" - т.е. икономично - без цедки и стил "Райконен"За външният вид и дизайн няма да говоря, още навремето в темата за новата Линеа, когато Веско извади снимките за уолпейпъри, се влюбих в тази кола. Знам че има хора, които не я харесват, но все пак е нормално. Красива си е, с изтънчен дизайн, хем тип лимузина, хем не и параход. Уникална аеродинамика - зумера ми на магистралата при спускането от Витиня писна на 140 - хич не съм ги и усетил. Няма виене, няма свистене, много добра изолация са направили и на купето - обезшумено си е добре. Само дето чувам двигатела на ниските обороти - дизела си ме дразни с това и вече май свикнах. Иначе на високите скорости не се чува въобще, спецовете щше обяснят що.И сега най-чувствителната тема - мотора.... все още неразработен и не мога да кажа как е, не смея да го юркам. Само един път се наложи, защото изпреварвайки един тир, пича реши да даде газ и нямаше как - колата се изтреля много добре. В пъти по-добро ускорение от Авео-то, но мисля че толкова, колкото беше и дизела на Дачията, при все че тя беше 72 коня. Но както казаха, всичко в момента е необективно, с оглед разработката на двигателя. Със сигурност обаче мога да кажа, че няма да е кола за гъзета, любители на гранд-преживяванията из родните ни пътища...
Малко ме притеснява факта, че е мудна, зацепва бавно. например давам газ, тя мисли около 3-4 секунди и тогава реагира, особенно на втора. Като потеглям си тръгва нормално, обаче след като включа втора, голямо мислене пада. А да не говоря от трета на втора - поне 5 сек. Естественно от АИ казаха да чакам 1800 километра. Ако някой има становище по този въпрос, моля да се изкаже...
В най-общ смисъл, ако сравня Авео-то и Линеа-та, мога да кажа, че Авео-то бие по всякакви параграфи Линеата при старт, обаче на скорост, Линеата е къде къде по мощна, пъргава и динамична....70-80 клм в час ги вдигам трудно, но от там 140 се вдигат за отрицателно време...За мен лично, този вариант е по-добър с оглед на това, че карам предимно извънградско, където мощта и динамиката ми е по-необходима. С авео-то изпреварването беше от пета на четвърта, газ до дупка и доста зор....тук си е кеф - както съм на пета и с малко газ...айдееее.....
...но в града ми е трудно и малко кофти, надявам се да свикна.Утре продължавам пак, че вече пръстите ме заболяха...Поздрави и лека вечер на всички...
![Wink](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_wink.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_wink.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_wink.gif)
![Neutral](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_neutral.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Коментар