Ето за бъдещите собственици на Фиат колко излиза първата смяна на консумативи. Интересното в случая е, че колата литна, не знам с какво да го обясня, но е и по-тиха. Попитах и ми казаха, че до сега е била с някакво заводско масло, ама не му запомних името.
Ухаааааа, тоя горивен филтър златен ли е?Та и труд сложили? На гаранционна кола, нали уж няма труд!Колата върви по-добре поради сменения горивен филтър - той оказва влияние върху ускорението. По-добрите качества на маслото трудно би се усетило. Единствено би се намалил шума на двигателя.П.С. Абе ей сега (19:53 ч.) го смятах, че ако още един консуматив като горивния филтър е значително по-скъп, то ще си по на далавера да си купиш бензинов автомобил, който освен това е и с около 2000 лв. от дизеловия.
Това са официалните цени на АутоИталия. Сигурен съм, че същия филтър на свободна продажба струва поне 3 пъти по-малко, но няма как - нали е гаранционен.
Това са официалните цени на АутоИталия. Сигурен съм, че същия филтър на свободна продажба струва поне 3 пъти по-малко, но няма как - нали е гаранционен.
Да ти кажа честно, поленовия и въздушния филтър не са скъпи дори и в Ауто Италия.Горивният явно е скъпичък. На гаранционна кола труд не се начислява. Тия от Ауто Италия вече се оливат.На Сузуки-то в Миркат една стотинка за труд не са му вземали. В София Ауто също не се начислява труд.В Автомотор корпорация също няма труд.
По принцип горивният филтър се сменя през 30 К км, т.е. на първа смяна на 15 К км. не е задължително да се подмени. Явно при Авео е имало положителен ефект - съгласен съм с doofiat, че заради него има подобрение във вървенето. Авео, на определена бензиностанция ли си зареждал или не робуваш на марки? Вероятно старият филтър е бил позапушен?
....зареждам само и единствено в ЕКО / Варна - след ЖП-гарата посока Девня и на изхода на Варна към магистралата; София - на Ботевградско шосе в началото/. От както съм взел колата, само двапъти съм зареждал на друга - Лукойл Петрол на изхода на Търново посока Варна.....Горивен филтър на мулти/турбо джета се сменя наистина на 15К, но и да не трябваше, пак щях да го сменя, ако ще и 200 лв. да е, знаете какви лай..на сипваме в колата, а и много хора ме предупредиха за качественото гориво точно на този мотор заради променливата геометрия на лопатките на турбината....Труд ми взеха, защото разбирате ли "- фирмената политика на Италия Ауто нямала нищо общо със същата такава на Рено-Нисан, нито с никоя друга".....след като платих всичко и звъннах в София, от там ми казаха, че ще струва 300 лв. с ДДС точно, кратко и ясно.......следващият път смените ще бъдат в София просто и толкоз.... ...или другият вариант е "на гости на Христо".... Три чисто нови коли съм водил за първоначална смяна на консумативи, никога не са ми вземали пари за труд, наще Фиати обаче са "специални" заради "специалните" Аутоиталианци....здраве да е... Ако обаче намеря отнякъде горивен филтър на една-трета цена, веднага Линеа-та остава без гаранция....и без туй, по груби изчисления, гаранцията ми ще приключи към края на 2008-ма....
...... то ще си по на далавера да си купиш бензинов автомобил,........
Добри, никога няма да съм на далавера...и сега ще ти обясня защо. От една година и три месеца, всеки божи месец ходя средно по четири пъти в София. Има месеци, при които съм пътувал шест пъти, има и такива, през които съм ходил три пъти.....т.е. слагаме ги средно четири пъти. Специално за Фиата, махаме изключенията за пътуване насам-натам, щото откакто жена ми е бременна, не сме ходили никъде, т.е. тези 15000 за два месеца са навъртяни изключително и единствено служебно, но все пак ще махна 1000 километра / Деян и Сиве в Бургас /....т.е. изчисляваме на база 14000 изминати километра за два месеца. При среден разход 4.5 / едно отиване и връщане до София ми е 4.2 по трип, но все пак има малко градско около 500-600 км.../, излиза, че до момента съм изгорил 630 литра нафта. Направих си труда да изкарам средна стойност по фактурите на горивото и се получи цифра от 2.02 лв. за литър...излиза, че съм дал 1272.6 лева за целият пробег на колата.Поглеждаме алтернативата - да приемем, че средният разход на бензиновата кола е около 7/100 средно / толкова я дават колегите от турският форум /......и на базата на същите изчисления, излиза че за тези километри, изминати с моята Линеа, горивото щеше да е 980 литра.....средна цена на бензин А95 масовото гориво - кажете колко е, че нямам представа и от там мисля че всеки може да направи своята сметка.Тук искам само да отбележа, че с Авео-то, средният ми разход по бележки, който разбира се не претендира за точност е 8.5/100....смятайте колко пари спестявам с Линеа-та, при положение, че ако Линеа-та я нямаше, щях все още да въртя Авео-то и то по същата дестинация със същият интензитет.........Ако някой може да ми даде средна стойност на бензина за двата месеца назад, ще му бъда благодарен....
Това са официалните цени на АутоИталия. Сигурен съм, че същия филтър на свободна продажба струва поне 3 пъти по-малко, но няма как - нали е гаранционен.
Да ти кажа честно, поленовия и въздушния филтър не са скъпи дори и в Ауто Италия.Горивният явно е скъпичък. На гаранционна кола труд не се начислява. Тия от Ауто Италия вече се оливат.На Сузуки-то в Миркат една стотинка за труд не са му вземали. В София Ауто също не се начислява труд.В Автомотор корпорация също няма труд.
притотви се за подобни цени при Шкода :D и там се плаща трудобслужване на дизелов автомобил - смяна на същите неща като при Линеата - 330 лева с ДДС
Това са официалните цени на АутоИталия. Сигурен съм, че същия филтър на свободна продажба струва поне 3 пъти по-малко, но няма как - нали е гаранционен.
Да ти кажа честно, поленовия и въздушния филтър не са скъпи дори и в Ауто Италия.Горивният явно е скъпичък. На гаранционна кола труд не се начислява. Тия от Ауто Италия вече се оливат.На Сузуки-то в Миркат една стотинка за труд не са му вземали. В София Ауто също не се начислява труд.В Автомотор корпорация също няма труд.
притотви се за подобни цени при Шкода :D и там се плаща трудобслужване на дизелов автомобил - смяна на същите неща като при Линеата - 330 лева с ДДС
Опаааааа, това не ми харесва. Значи минаваме на вариант 1,6 16V. При моите около 25 000-30 000 км на година ми е по-изгодно бензинката, чиито консумативи са по-йофтинки :D .Само да допълня за колегата sev, че бензинова Октавия има първо обслужване на стойност около 210 лв., а второто е около 250 лв.
Май не си зачел сметките които Авеото ти прави по-горе.К’во сте се хванали за тези консумативи, все-едно, че всеки месец ще сменяте масла, филтри и др.като бакшишите.Ами ако сложим застраховките, винетките, данъците....къде отиваме? При 30 000км годишно ме съмнява дали бензинката ти е по-изгодна заради единия скъп нафтов филтър. Иначе едно метаново ДОБЛО май е най-доброто?!При моята ситуация в момента дизеловото СУЗУКИ ми е СУПЕР НЕИЗГОДНО, щото не го карам, за половин година точно 5000 км, с едно излизане зад граница.Но никой не може да ме убеди, че бензиновия мотор би ми доставил това удоволствие от карането както дизеловия.
Коментар