http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1109299Аз съм съгласен и дори 2,5 литра да и е разхода ,но да е на достъпни цени.Девизът гласи: Икономия на гориво! Опитите в това отношение не са от вчера - всички помним модела "Лупо" на "Фолксваген", рекламиран навремето много шумно като колата, която ще харчи само по 3 л гориво на 100 км.Като че ли обаче си останахме само с рекламата, поради простата причина, че колата не успя да спечели купувачите и не се превърна в масов автомобил, коментира българската редакция на радио "Дойче веле". Сега производителят от Волфсбург е решил да направи нов опит - за 2010 г. той планира пускането на пазара на еднолитрова кола. Едно трябва да е ясно обаче още отсега - подобно на "Лупо" и новият суперикономичен VW обаче със сигурност няма да бъде евтин. Както съобщи шефът на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн, каросерията на автомобила ще бъде изработена предимно от изкуствени субстанции и магнезий, двигателят ще бъде едноцилиндров с обем от 300 куб. см., а максималната скорост ще достига 120 км/ч. Ето какво мисли за бъдещия екологичен хит сред автомобилите професорът по автомобилна икономика Фердинанд Дуденхьофер от Гелзенкирхен: "Когато се движите с колата по магистрала, ще трябва да се кръстите постоянно, да не бъдете изпреварвани от ТИР-ове. Трудно мога да си представя, че от този модел ще бъдат продадени много автомобили - може би между 500 и 1500 бройки."Автомобилът-чудо ще бъде построен върху платформата на концептуалния модел Up!, представен от "Фолксваген" на автомобиления салон във Франкфурт. Това ще бъде малък 4-местен автомобил. Независимо от късите срокове Дуденхьофер смята, че е възможно колата да се появи на пазара през 2010 г. Въпросът обаче е на каква цена. Със сигурност това няма да бъде съвсем евтина кола, признава и говорителят на концерна Мойрер: "Автомобил, който харчи само по 1 литър гориво - това струва много пари. Той идва, за да запълни една свободна ниша." Проф. Дуденхьофер смята, че с този проект "Фолксваген" преследва основно две цели: от една страна той ще бъде използвана като тестов автомобил за пестящи гориво нови технологии, и второ - в условията на дебата за защитата на климата това ще служи на екологичния маркетинг. "По този начин VW гради екологичен имидж. Затова и проектът ще бъде пуснат не като прототип, а в ограничено серийно производство", обяснява той.За Вернер Рее, който работи като експерт по транспорта към Съюза за опазване на околната среда, еднолитровата кола е нещо като "смокиновото листо" за една неуспяла от гледна точка на екологията стратегия за продажби. Защото въпреки високите технологии и сравнително икономичните съвременни двигатели, концернът "Фолксваген", както и повечето останали германски производители на автомобили, не изпълнява задължението на автомобилната индустрия по отношение на изпускания въглероден двуокис в атмосферата. От 2008 г. допустимата норма трябва да стане 140 грама CO2 на километър, а в момента средната стойност при VW е на ниво 173 г, посочва Рее. "Всеки производител трябва да покрие новите изисквания, а само един единствен модел, който вероятно ще бъде продаден в хиляда, или да речем в 10-хиляден тираж, не помага много за изпълнението на критериите на бранша като цяло. За това е необходимо да бъдат подадени най-малко 100 хил. автомобила", коментира той.Отчасти причините се дължат и на потребителите, които продължават да предпочитат по-големите пред по-малките и икономични градски автомобили, независимо че са солидарни с темата за нуждата от защита на природата. Никога в Германия не са се подавали толкова много мощни автомобили, колкото днес, посочва Дуденхьофер."И сега на пазара се предлагат икономични автомобили, вземете например "Ауди A2", " Фолксваген Лупо" или всички еко-модели на "Опел". Всички те се провалиха и вече не се търсят", обяснява той. Проф. Дуденхьофер е убеден, че се нуждаем от промяна в цялостната философия. Според него е крайно време е търговията с вредни емисии да стане задължителна и за автомобилната промишленост. С неговото мнение обаче категорично не са съгласни министрите на транспорта и икономиката на Германия, както и хората от автомобилния бранш. Напълно погрешна е маркетинговата и рекламната стратегия на производителите, смята и Рее: "VW влага милиарди евро в рекламата на автомобили, които изпускат над 200 г въглероден двуокис. Същото важи и за останалите германски производители. Затова може би е добре те да обмислят наново рекламната си стратегия", препоръчва той. Сбърканата рекламна стратегия, но така също и липсата на ограничение за максимална скорост водят това, че днес Германия изпуска с 11 грама на километър повече въглероден двуокис, отколкото Франция. Същевременно с целенасочена реклама "Фолксваген" успява в да продава и по-икономични автомобили чужбина. "Обратното важи за Toyota например, която в Германия продава по-икономични автомобили отколкото тези, които реализира на японския пазар. Всичко това показва, че въпросът не опира само до самия продукт, а и до рекламната философия", подчертава Рее. Доста съмнително е, че през 2010 г. еднолитровата кола на VW ще харчи наистина само по литър на 100 км и ще се наложи на пазара като масов автомобил. Вероятно обаче тя може да накара много потребители да погледнат към нормалната й версия, която ще има реален разход под 4 л, и която вероятно ще струва няколко хиляди евро по-малко. колега пускай целия текстsoulkeeper
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
До 2010 г. VW пуска кола с разход на гориво 1 л/100 км?
Collapse
X
Реклама
Collapse
Коментар