Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

FIAT РАЗРАБОТВА ЕВТИНИ МОДЕЛИ ЗА ЕВРОПА И АЗИЯ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    FIAT РАЗРАБОТВА ЕВТИНИ МОДЕЛИ ЗА ЕВРОПА И АЗИЯ

    "Fiat предвижда да изработва евтини автомобили за Европа и Азия, за да може да конкурира модела Logan на Renault" - това са думи на шефът на италианската група Серджо Марчионе. Fiat вече работи заедно с индийската Тата върху евтин масов автомобил предназначен за индийския пазар. ,,Възлагаме големи надежди на сътрудничеството с Fiat, заедно можем да постигнем много", казва Ратан Тата, президент на Тата. Цената засега се определя като започваща от 2200 долара за пазара в Индия. Най-вероятно модела ще бъде произвеждан в източноиндийския град Бенгал. Най-интересното в случая е това, че колата най-вероятно ще бъде задвижвана от ....въздух под налягане. Този новаторски двигател ще бъде разработен от френско-италианската фирма MDI. Fiat ще има грижата за дизайна и механиката на автомобила. MDI вече са показвали автомобил задвижван от въздух под налягане. Той се казва Eolo и беше изложен още през 2001 г. на автомобилния салон в Болоня. Въздухът под силно налягане (около 300 бара) са съхранява в резервоари при много ниски температури. За да се ,,зареди" автомобилът трябва да бъде свързан към електрическата мрежа за около 6 часа. При движение специална система впръсква сгъстения въздух под налягане в цилиндрите, които имат обем 567 см3. Максималната мощност на двигателя е 25 к.с. Eolo може да развие максимална скорост до 110 км/час. С този двигател изминаването на 100 км ще струва само 1 долар. От изпускателната ауспухова тръба ще излиза само въздух с температура 20 градуса. Французинът собственик на фирмата MDI разработва този тип двигател от 1990 г. Първоначалните планове бяха първите автомобили задвижвани от сгъстен въздух да се появят през 2003 г. Досега обаче това си остана ...въздух под налягане. Сега френският откривател има договор с Ратан Тата. Проблемът е как да се охлажда въздухът под налягане в резервоярите на колата. И ако в Европа все още не успяват да създадат прототип, близък до евентуална серийна версия, как това ще стане в много по-горещия климат на Индия, е трудно да се каже. По повод на разработвания евтин автомобил на Fiat за европейските пазари Марчионе казва: "Нещата вече са в напреднала фаза, но все още решаваме какво да бъде шасито на бъдещия автомобил и къде да го произвеждаме". Засега най-високи шансове за производство на новия евтин модел на Fiat за Европа има полският завод на фирмата в град Тихи. Той има голям производствен капацитет и след време от конвейрите в него ще слизат 530 000 автомобили годишно. Възможно е за новия модел да бъдат използвани и някои от мощностите на Fiat в Сицилия.automediapro.com
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    #2
    530 000 годишно? Бъзикаш се...

    Коментар

    Working...
    X