Колата сама ще дава път на пешеходците15 Март 2007, 11:23 / Speed PressNissan започва да тества системата си ITS (Intelligent Transportation System), която осигурява комуникация между автомобилите и транспортната инфраструктура.Тестовете се провеждат в техническия център на Nissan в Япония, където е създаден специален полигон. Чрез системата ITS автомобилите могат да комуникират с пътната инфраструктура. Така колите избират по-подходящия път, винаги зачитат светофарите и се оптимизира движението. Това едновременно намалява риска от произшествия и намалява разхода на гориво.Тестовият полигон на Nissan се състои от две пресичащи се отсечки (основните платна на движение) с много кръстовища и светофари. Автомобилите комуникират с управляващия модул на транспортната инфраструктура. Така шофьорът винаги знае отдалече каква светлина свети на светофара пред него. Системата ITS е настроена така, че да дава предимство на пешеходците, като по този начин да се очаква да намалеят инцидентите с пешеходци.Основните предимства от системата ITS са:1. Намаляване на инцидентите с пешеходци (чрез приоритет на техните светофари).2. Намаляване на катастрофите (шофьорите виждат светлините на светофара и вътре в автомобилите си).3. Подобряване на трафика (системата следи потоците движещи се автомобили и ги регулира).dir.bg
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колата сама ще дава път на пешеходците
Collapse
X
-
Re: Колата сама ще дава път на пешеходците
Replay написа:Колата сама ще дава път на пешеходците15 Март 2007, 11:23 / Speed PressNissan започва да тества системата си ITS (Intelligent Transportation System), която осигурява комуникация между автомобилите и транспортната инфраструктура.Тестовете се провеждат в техническия център на Nissan в Япония, където е създаден специален полигон. Чрез системата ITS автомобилите могат да комуникират с пътната инфраструктура. Така колите избират по-подходящия път, винаги зачитат светофарите и се оптимизира движението. Това едновременно намалява риска от произшествия и намалява разхода на гориво.Тестовият полигон на Nissan се състои от две пресичащи се отсечки (основните платна на движение) с много кръстовища и светофари. Автомобилите комуникират с управляващия модул на транспортната инфраструктура. Така шофьорът винаги знае отдалече каква светлина свети на светофара пред него. Системата ITS е настроена така, че да дава предимство на пешеходците, като по този начин да се очаква да намалеят инцидентите с пешеходци.Основните предимства от системата ITS са:1. Намаляване на инцидентите с пешеходци (чрез приоритет на техните светофари).2. Намаляване на катастрофите (шофьорите виждат светлините на светофара и вътре в автомобилите си).3. Подобряване на трафика (системата следи потоците движещи се автомобили и ги регулира).dir.bg
-
Re: Колата сама ще дава път на пешеходците
morg написа:... кой ще му спре колата на червено ако очаква тя да си спре сама ...Изобщо тия електронни дивотии стават направо смешни - по- добре да вложат средства в разработването на по- обширни тестове и системи за обучение на млади шофьори отколкото да се пънат да мислят такива простотии.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Явор Митев
.....с тая система ще се наложи да измислят и внедрят във всички останали автомобили и система за спиране при внезапно спиране на предното МПС...иначе куките ще хвърчат като изоглавени, а "изчуквачите" ще забогатеят.......а за застрахователните компании не ми се мисли...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар