Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шуми е втори при най-великите пилоти в историята

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шуми е втори при най-великите пилоти в историята

    От неделя Михаел Шумахер, с всичките му рекорди и победи вече е бивш пилот. Неговите невероятни изпълнения на пистата остават само във филмите. Също и диктатурата му във Формула 1. Защото каквото и да се говори в последните 10 години немецът нямаше равностоен съперник. Шуми изгря точно след катастрофата на Имола през 1994 г., когато загина Аертон Сена. От тогава Михаел остана сам без равностоен конкурент.Шуми имаше периодични съперници в лицето на Мика Хакинен - един достоен противник, Деймън Хил и сега Фернандо Алонсо. Звездата на Ферари разбра, че вече идва новото поколение от пилоти и таланти като Алонсо и Кими Райконен, на които трябва да направи път.Но това не значи, че Михаел нямаше да спечели толкова титли ако имаше по-сериозни съперници. Същото важи и в обратния ред. И останалите може би нямаше да печелят толкова, ако бяха се състезавали заедно с Шумахер. Но може ли Михаел да се определи като най-великият в историята?При този въпрос рискуваме да се роди една безкрайна дискусия, защото сравненията между отделните епохи са нереални. Твърде много различни неща има, твърде много промени в правилата и спорта. Затова всяко класиране на най-великите пилоти е субективно. Но не може да се подмине оттеглянето на такъв пилот като Шумахер без да се припомнят най-великите на пистата. "Гадзета дело спорт" се опита да състави класацията с помощта на някои от най-известните пилоти във Формула 1.ФАНДЖОВъпреки невероятните неща, които Михаел е направил на пистата №1 си остава Хуан Мануел Фанджо. Той е истинският крал на Формула 1. За него Шумахер веднъж каза: "Той е печелил в невероятна епоха. Тогава е било пълна лудост да шофираш такива болиди". Това е самата истина. В осемте години, в които Фанджо е шофирал в Европа почти 20 пилоти са умрели. Защото тогава мерки за сигурност не е имало. Не е съществулала стабилност на колата, а предпазните стени са били бали със слама или въобще не е имало такива.За колани не може и да се мисли, а каските са били от корк. Пътищата, по които са се състезавали са били с дупки, неравности. При тези условия Фанджо е спечелил пет титли за седем години. Карал е Алфа Ромео, Ферари-Ланча, Мерцедес и Мазерати. И не е имал нито един сериозен инцидент. На 46 години на Нюрбургринг с Мазерати той печели велика победа на едно от най-трудните трасета, без да има помощта на тракшън контрола, който в днешни дни може да ти спаси живота. Но това не е всичко. Фанджо се е състезавал в големи маратони с туристически автомобили. Той е недостижим.ШУМИ И СЕНАНа второто място с равни показатели са Шумахер и Сена. Те са веднага след великия аржентинец. Само си помислете: Фанджо е започнал във Формула 1 на 39 г., а Шуми се оттегля на 37. Докато Фанджо е трябвало да извоюва всяка победа с поредица изпреварвания с риск за живота, Шуми можеше да прави това благодарение на тактиката и добрата работа в бокса. Но когато се налагаше да изпреварва на пистата Михаел не отстъпваше на никого.Бърз, подготвен, физически и психически непоклатим. Той знаеше как да регулира силата и прецизността. Отличена техника в управлението на болида и познание, кога трябва да щади колата и кога трябва да изстиска от нея максимума.Сена например трябваше да се бори с много по-силни съперници. Срещу него бяха Прост, Лауда, Менсъл, Пикет. Невероятен на суха писта, изключителен при дъжд, отлично знаещ как да проведе едно състезание, за да го спечели. Той беше като композитор на оркестър. За съжаление събдата го отне твърде млад. Но обичта на феновете не е изчезнала. Тези, които са го гледали все още не могат да го забравят.ПРОСТСлед тези трима невероятни пилоти се нарежда Ален Прост. Французинът има 4 титли и 51 победи. Невероятен стратег, човекът отбор. Прост беше пилот, който знаеше как да се пребори с прогнозите. Невероятни силен психически по този показател той е равностоен на Ники Лауда (8-о място), който пък е обвиняван, че е спечелил трите си титли без да има голяма конкуренция.На петата позиция е Джеки Стюърт, който е истинска класа и блестеше със своята интелигентност. След него е Джим Кларк - геният на шофирането. Следва Аскари със своите две световни титли, които щяха да са повече, ако не беше катастрофата. Мос е на девето място - един изключително бърз човек и на пистата и на пътя. Десетото място е за Андрети заради силната му воля и успехите срещу силните съперници.Извън списъка останаха имена като Жил Вилньов, Нелсон Пикет, Найджъл Менсъл, Джон Съртис. Но както ви казахме тук свършва класацията и започва дискусията.
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    #2
    Тази класация е съвсем относителна и субективна, ако се гледат постиженията на пилота не виждам тогава за какво им е въобще да се занимават с това, като е ясно на всички Шумахер колко рекорда има!
    FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
    FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
    FIAT Stilo 1.2 16V LPG

    Коментар


      #3
      ...

      Коментар


        #4
        не мога да разбера какво е виновен Шумахер че е бил винаги с класа над другите!той ще си остане за мен винаги най уникалния пилот които някога се е раждалСена кат се преби кат куче в стената кои му се беше лепнал отзад?Прост като е голям стратег що не направи нищо като ръководител на отбор?Фанджо до преди няколко години беше единствения пилот с 5 титли и никои не си е и помислил че някои ще достигне това ниво че и ще го подобри да ама е факт.Шумахер сигурно изобщо не е правил рискови изпреварвания и цял живот е карал само с тракшън контрол дори сигурно и едно време картинга му е бил с тракшън а?Да им ................. на журналистите!!!

        Коментар


          #5
          20 рекорда!!!!!!!!!! Кой има повече?!

          Шумахер остави своят отпечатък във Формула 1 с рекордните 7 световни титли. Но това не е единственият рекорд, който германецът счупи в своята невероятна кариера на пилот. Шуми напуска Формула 1 с 20 постижения, срещу които стои неговото име. Ето ги и тях:4 март 2001 г. (Австралия) - Прави своята 42-а най-бърза обиколка в състезание и подобрява постижението на Ален Прост от 41 бързи обиколки, което французина поставя през 1987 г. Общо в кариерата си Шуми има 76 най-бързи обиколки.19 август 2001 г. (Унгария) - На Хунгароринг Шуми остава начело на колоната 71 обиколки или 282 км. С това той прави общо 3000 обиколки и 13 734 км. начело. Изпреварва постижението на Аертон Сена от 2982 обиколки и 13 585 км. поставено през 1994 г. В кариерата си Михаел е водил в 4741 обиколки или 22 155 км.2 септември 2001 (Белгия) - Печели за 52-и път и счупва рекорда на Ален Прост от 1993 г., който има 51 победи. Шуми има общо 91 победи.14 октомври 2001 (Япония) - Шуми печели 10 точки и събира общо 801 точки в кариерата си. Прост има 798,5 точки до 1993 г. Немецът приключи кариерата си с 1369 точки.3 март 2002 (Австралия) - За 11 поредна година Шумахер печели поне едно състезание през сезона. С това чупи рекорда на Ален Прост от 10 поредни сезона с победа, поставен през 1990 г. Общо Шуми има 15 поредни години с поне една победа.25 април 2002 (Сан Марино) - Шумахер е начело в класирането за 81-и път. Прост е бил лидер в първенството 80 пъти. 7 юли 2002 (Великобритания) - Германецът печели и за 107-и път се качва на подиума. Изпреварва Ален Прост, който завършва кариерата си със 106 пъти на почетната стълбичка. Шуми завършва със 154 подиума.21 юли 2002 (Франция) - Шумахер печели и за 16-о състезание поред влиза в разпределението на точките. Той изпреварва Карлос Рютеман, който има 15 състезания с точки през 1981 г. Освен това печели титлата 6 състезания преди края (35,3%), с което изпреварва Менсъл от 1992 г. - (31,3%).28 юли 2002 (Германия) - Шуми печели десета победа за един сезон. Той изпреварва Найджъл Менсъл, който има 9 през 1992 г. През 2004 Михаел записва 14 победи за един сезон. 31 октомври 2002 (Япония) - Завършва сезона с най-голяма разлика пред втория - 67 точки пред съотборника си във Ферари Рубенс Баричело. За 12-и път прави трипъл - поулпъзишън, най-бърза обиколка и победа. Изпреварва Менсъл, който през 1992 г. печели с 52 точки пред Рикардо Патрезе и Джим Кларк - автор на 11 трипъла до 1968 г. Шумахер приключва кариерата си с 22 трипъла.4 май 2003 (Испания) - Шуми стартира от първа редица за 88-и път. Аертон Сена го е правил 87 пъти до 1994 г. Общо немецът е стартирал от първа редица 108 пъти.12 октомври 2003 (Япония) - Михаел печели шестата си титла във Формула 1. С това изпреварва Хуан Мануел Фанджо, който има 5 успеха между 1951 и 1957 г. Шуми има общо 7 титли.7 март 2004 (Австралия) - Шуми печели 30-ото си състезание, в което тръгва от първа позиция. Аертон Сена го е правил 29 пъти. Общо 40 пъти Шуми е печелил след поулпъзишън.24 октомври 2004 (Бразилия) - Завършва сезона със 148 точки и чупи собственото си постижение от 144 през 2002 г.12 юни 2005 (Канада) - Прави своето 151-о състезание за Ферари. Рекордьор преди това е Дейвид Култард, който до 2004 г. има 150 състезания за Макларън. Шуми има общо 180 състезания за Ферари и 72 победи за черните кончета.22 април 2006 (Сан Марино) - Печели своя 66-и поулпъзишън и надминава Аертон Сена, който има 65. Общо 68 пъти Шуми е тръгвал от първото място.22 октомври 2006 (Бразилия) - Шуми напуска Формула 1 с последният си 20-и рекорд. Той е спечелил най-много средно точки на състезание. Михаел има по 5,5 точки средно. Досега рекордьор беше Хуан Мануел Фанджо с 5,4 точки.

          Коментар


            #6
            Браво на колегата doofiat! :D няма ко да говорим повече всичко си е написано точно

            Коментар


              #7
              Уникален и неповторим! Oбвиняват го в какво ли не но колегата е написал достатъчно тъй че, резултатите говорят сами :D
              Прикачени файлове
              FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
              FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
              FIAT Stilo 1.2 16V LPG

              Коментар

              Working...
              X