Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Целогодишно на фарове...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Ползата от целогодишно включени светлини е доста спорна. Например в Австрия са го отменили през 2007г.
    Marea Weekend HLX Jtd 110

    oO(_)____////____(_)Oo

    Коментар


      #47
      Lane Staley написа:
      kiro_of_the_day написа:
      Умножете едната крушка и единия литър гориво (примерно) по броя автомобили в ЕС. Навремето имаше забрана за карането през светлата част от денонощието на фарове. Защо ли?Сега пък обратното... Общо взето ни правят на маймуни - и някои им ръкопляскат.
      Добре бе Кире, ама що гледаш в чуждата паница? Стига с тез конспирации. Ти напук, да не забогатее някой ли го правиш?
      Сигурно съм много тъп, ама не намирам никаква връзка между моя и твоя пост...
      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
      Нека Силата на бъде с Нас...

      Коментар


        #48
        Иначе ако пуснатите светлини са и мигаши - още от по-рано ще Ви забележат, па и по една сирена да си турите за да Ви чуват - още по-добре!
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #49
          Ами по-евтино е от колкото да оправят пътищата....То самият шеФФ на КАТ каза, че надупчените пътища, някои с дупки-кладенци, не са сериозна причина за евентуално ПТП.Пък и не трябвало да се оправдаваме като цяло от лошите пътища...каза човека.Нищо, че аз примерно онзи ден щях да направя на хармоника един човечец с новичко Рено, само защото се опитваше да избегне трап от който без проблем по ходовата част няма как се отървеш.Аз бих направил същото.Обаче властта плеснала с ръце, радостно и задружно показаха, че правят нещо, "загрижени" за ежедневните тежки ПТП.Не, че пътищата имат нещо общо...еле па лятото, когато слагаме и слънчеви очила, за да не ни заслепява светлината...да им го...мамут, клониран от Полски палеонтолози
          Ползвайте мигачи!
          Sometimes I feel like screaming

          Коментар


            #50
            Да си включа фаровете е най-малкия проблем! Че и халогените ще включа! Дано с тази поправка да се намалят ПТП-тата! Ама не ми се вярва! Кьорав карти да играе! Това би трябвало да е последна мярка! На първо място е да си оправят пътищата!п.п. Оня ден минавам през кръстовище и след него веднага огромна яма! Аз си я знам де! Дефолдно си я заобикалям! Ама какво си погледнах огледалото и в същия момент гледам, че ме изпреварва мотоциклетист (всъщност движи се по осовата линия)! Ако бях избегнал дупката щях да го съборя от мотора и да го вкарам под колата, която се движи паралелно с мен! Е, добре - това не е ли по-голяма предпоставка за ПТП! И какъв законов норматив ще ме оправдае мен или ще излекува евентуално мотоциклетиста! А и той караше без включен фар, но пак го видях!

            Коментар


              #51
              През 2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща:Чл. 70. (3) Моторните превозни средства през периодите:1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.)Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години:2002 - 959 жертви2003 - 960 жертви2004 - 943 жертви2005 - 957 жертви* поправката действа от 1 ноември 20062006 - 1043 жертви2007 - 1006 жертви2008 - 1059 жертвиКакъв е смисълът тогава да караме на светнати фарове през деня, ако това не намалява броя на загиналите? Оказва се, че светнатите фарове не само че не водят до по-малко жертви, ами и вредят на учасниците в движението:1. През деня е достатъчно светло за да може един шофьор с нормално зрение да види едно пресичащо улицата дете. Но ако срещу него се движат автомобили с светнати фарове, те затрудняват забелязването на детето, тъй като то не свети и се вижда трудно между проблясващите светлини на подскачащите по улицата коли. Това е обяснимо тъй като зеницата на окото на шофьора е по-затворена следствие на естественото и пригаждане към по-силна светлина (тази на фаровете) за да пропуска по-малко количество светлина и така детето по-трудно се забелязва.2. Трудна става и преценката на скоростта и разстоянието на автомобили с светнати фарове.3. Мотоциклетите които досега единствени бяха задължени да ползват светлини през деня, вече не се различават от автомобилите и стават потенциални причинители за злополуки.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #52
                Tornado е съвсем прав.Всеки може да се убеди само че несветещите обекти на пътя на фона на светещите са много по трудно забележими.И това с преценката на разстоянието с фаровете няма нищо общо.Който си няма преценка за разтоянията няма място на пътя и ако ще и корабен прожектор да му светят.Това че ще ми дигне разхода ми е последния проблем.А и винаги ще има някой дето да пропусне да ги запали или ще му изгори крушка и после всички ще псуват полицаите колко били лоши и искали да пишат актове.
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #53
                  infineon написа:
                  Tornado е съвсем прав.И това с преценката на разстоянието с фаровете няма нищо общо.Който си няма преценка за разтоянията няма място на пътя и ако ще и корабен прожектор да му светят.
                  Следната ситуация: Нормален път с по една лента във всяка посока. Гадно, мръсно време, дъжд, лоша видимост.Лятно време и не е задължително да си със включени фарове.Срещу мене излиза кола която изпреварва и се движи срещу мен. Колата беше тъмна, мисля някво Рено.Ако тоя човек не беше със включени фарове и бях го видял късно нямаше да имам време да намаля скоростта и несе знае дали щях да успея да му дам луфт да се прибере в лентата си. И тоя който беше изпреварван ако също не ми светеха фаровете не се знае дали нямаше да ме забележи прекалено късно и да намали.Тук не става въобще въпрос за преценка на разстояние ами единствено да си осигуриш време за реакция. Разстоянието в случая го преценява тоя който тръгва да изпреварва. Ами ако той сгреши например поради неопитност какво - да се бухна във него ли, понеже той е виновен. Освен това преценката на разстоянието със фаровете има много общо - мое мнение.Ако тоя в колата срещу мене е сгрешил във преценката си и си е включил фаровете той има още един последен шанс - аз да направя правилна преценка и да го запазя. И да запазя себе си.
                  Bravo 1.6 / 16

                  Коментар


                    #54
                    Tornado написа:
                    През 2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща:Чл. 70. (3) Моторните превозни средства през периодите:1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.)Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години:2002 - 959 жертви2003 - 960 жертви2004 - 943 жертви2005 - 957 жертви* поправката действа от 1 ноември 20062006 - 1043 жертви2007 - 1006 жертви2008 - 1059 жертвиКакъв е смисълът тогава да караме на светнати фарове през деня, ако това не намалява броя на загиналите? Оказва се, че светнатите фарове не само че не водят до по-малко жертви, ами и вредят на учасниците в движението:1. През деня е достатъчно светло за да може един шофьор с нормално зрение да види едно пресичащо улицата дете. Но ако срещу него се движат автомобили с светнати фарове, те затрудняват забелязването на детето, тъй като то не свети и се вижда трудно между проблясващите светлини на подскачащите по улицата коли. Това е обяснимо тъй като зеницата на окото на шофьора е по-затворена следствие на естественото и пригаждане към по-силна светлина (тази на фаровете) за да пропуска по-малко количество светлина и така детето по-трудно се забелязва.2. Трудна става и преценката на скоростта и разстоянието на автомобили с светнати фарове.3. Мотоциклетите които досега единствени бяха задължени да ползват светлини през деня, вече не се различават от автомобилите и стават потенциални причинители за злополуки.
                    Формално погледнато си прав, дори изглежда, че има някаква логика. Фаровете обаче не са единствената величина. Дори и така обаче си оборим. Разликата между 2005 и следващите години е в порядъка на 10%, които се появяват още в 2006. Но 2007 няма увеличение, нали? Нито 2008ма. Защо не опиташ направиш статистиката на база регистрирани автомобили? Първо че има постоянно увеличение на регистрираните автомобили, особено бумът през 2007. Не знам колко е, но със сигурност е над 20% Освен това жизненият стандарт се промени и със сигурност изминатите километри на автомобил са повече през 2007ма или 2008ма спрямо 2005.Така че със сигурност съотношението жертви/ км изминати от МПС се е подобрило.
                    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                    Коментар


                      #55
                      Имам един апел към каращите без фарове денем като мен - не спорете, няма смисъл. Излишно ще си тровите нервите и нито вие ще ги убедите в правотата си, нито те вас ще убедят.Поздрави.

                      Коментар


                        #56
                        Вярно е. След като виждам с очите си ползата всеки ден от това че карам със светлини, никой не може да ме убеди че няма полза за мен.Съвсем просто - преди като се движех по Цариградското, и си карам в лента някоя, да речем средна, и ттези дето на детелината се включват в моята посока, много често са ме засичали, за да ипреварят някой дето се движи бавно пред тях. Сега като карам със светлини, винаги виждам как някой тръгва да изпреварва, и дори да съм по-далече, не тръгва, а ме чака да мина. В смисъл - много по-малко ме засичат.

                        Коментар


                          #57
                          Ууу, темата е жива - браво!Тея фарове станаха по-коментирани дори от марките масла Отдавна съм казал, че още по-добре ще е да ни накарат да си сложим и по един модулатор на фаровете и пневматични тромби, които да надуваме на всяко кръстовище та да се забелязваме отдалече и навреме Пък и бях чел едно проучване, че определени цветове автомобили се забелязвали по-трудно от други.Не помня кои цветове бяха рисковите, обаче само да го видят нашите дупетати и веднага са го направили следващия фундаментален закон за защита на нацията!
                          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                          Коментар


                            #58
                            А някой би ли обясни защо масово в новите автомобили се вграждат така наречените "Дневни светлини"?Според вас защо автомобилите в америка са стандартно с такива светлини?Не е казано, че като карат всички на КЪСИ през деня и хоп няма да има ПТП-та, същото се отнася и за автомобилите с десен волан и за куп други неща. Идеята според мен е да направим всичко възможно да се предпазим максимално.Весели празници

                            Коментар


                              #59
                              1115 написа:
                              Ами да правят каквото си искат.Аз от 8г. карам целогодишно на фарове. Смятам, че така е редно.Може би вече съм изгорил 10л. бензин в повече, но предполагам съм си спестил някоя неприятност.
                              И аз така. Боли ме фара, че ми светят фаровете. регулирани са ми и не заслепявам никой.
                              kiro_of_the_day написа:
                              Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
                              Киро, от зараждането на инцидента, до реакцията на индивида има разстояние точно 3 секунди. Хайде ти като по-добър мислител и математик от мен го сметни това разстояние при скорост на автомобила 90км/час. Виждаш колата срещу теб, трябва да реагираш, нужни са ти 3 секунди за да реагираш - правилно или не правлно - това не го броим. Кажи ми на какво разстояние трябва да е автомобила в шарената сянка срещу теб. И дали този автомобил е в твоята лента защото изпреварва каруца?
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                #60
                                Това е спорът за яйцето и кокошката Аз примерно мога да карам целогодишно с включени аварийни светлини.Не вярвам някой да не ме забележи тогава (дори и под шарената сянка на Цариградско изпреварвайки каруца в насрещното) ... пука ми за крушките и бензина. Аз съм над тези неща

                                Коментар

                                Working...
                                X