Ползата от целогодишно включени светлини е доста спорна. Например в Австрия са го отменили през 2007г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Целогодишно на фарове...
Collapse
X
-
Lane Staley написа:kiro_of_the_day написа:Умножете едната крушка и единия литър гориво (примерно) по броя автомобили в ЕС. Навремето имаше забрана за карането през светлата част от денонощието на фарове. Защо ли?Сега пък обратното... Общо взето ни правят на маймуни - и някои им ръкопляскат.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Иначе ако пуснатите светлини са и мигаши - още от по-рано ще Ви забележат, па и по една сирена да си турите за да Ви чуват - още по-добре!VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Ами по-евтино е от колкото да оправят пътищата....То самият шеФФ на КАТ каза, че надупчените пътища, някои с дупки-кладенци, не са сериозна причина за евентуално ПТП.Пък и не трябвало да се оправдаваме като цяло от лошите пътища...каза човека.Нищо, че аз примерно онзи ден щях да направя на хармоника един човечец с новичко Рено, само защото се опитваше да избегне трап от който без проблем по ходовата част няма как се отървеш.Аз бих направил същото.Обаче властта плеснала с ръце, радостно и задружно показаха, че правят нещо, "загрижени" за ежедневните тежки ПТП.Не, че пътищата имат нещо общо...еле па лятото, когато слагаме и слънчеви очила, за да не ни заслепява светлината...да им го...мамут, клониран от Полски палеонтолози
Коментар
-
Да си включа фаровете е най-малкия проблем! Че и халогените ще включа! Дано с тази поправка да се намалят ПТП-тата! Ама не ми се вярва! Кьорав карти да играе! Това би трябвало да е последна мярка! На първо място е да си оправят пътищата!п.п. Оня ден минавам през кръстовище и след него веднага огромна яма! Аз си я знам де! Дефолдно си я заобикалям! Ама какво си погледнах огледалото и в същия момент гледам, че ме изпреварва мотоциклетист (всъщност движи се по осовата линия)! Ако бях избегнал дупката щях да го съборя от мотора и да го вкарам под колата, която се движи паралелно с мен! Е, добре - това не е ли по-голяма предпоставка за ПТП! И какъв законов норматив ще ме оправдае мен или ще излекува евентуално мотоциклетиста! А и той караше без включен фар, но пак го видях!
Коментар
-
През 2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща:Чл. 70. (3) Моторните превозни средства през периодите:1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.)Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години:2002 - 959 жертви2003 - 960 жертви2004 - 943 жертви2005 - 957 жертви* поправката действа от 1 ноември 20062006 - 1043 жертви2007 - 1006 жертви2008 - 1059 жертвиКакъв е смисълът тогава да караме на светнати фарове през деня, ако това не намалява броя на загиналите? Оказва се, че светнатите фарове не само че не водят до по-малко жертви, ами и вредят на учасниците в движението:1. През деня е достатъчно светло за да може един шофьор с нормално зрение да види едно пресичащо улицата дете. Но ако срещу него се движат автомобили с светнати фарове, те затрудняват забелязването на детето, тъй като то не свети и се вижда трудно между проблясващите светлини на подскачащите по улицата коли. Това е обяснимо тъй като зеницата на окото на шофьора е по-затворена следствие на естественото и пригаждане към по-силна светлина (тази на фаровете) за да пропуска по-малко количество светлина и така детето по-трудно се забелязва.2. Трудна става и преценката на скоростта и разстоянието на автомобили с светнати фарове.3. Мотоциклетите които досега единствени бяха задължени да ползват светлини през деня, вече не се различават от автомобилите и стават потенциални причинители за злополуки.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado е съвсем прав.Всеки може да се убеди само че несветещите обекти на пътя на фона на светещите са много по трудно забележими.И това с преценката на разстоянието с фаровете няма нищо общо.Който си няма преценка за разтоянията няма място на пътя и ако ще и корабен прожектор да му светят.Това че ще ми дигне разхода ми е последния проблем.А и винаги ще има някой дето да пропусне да ги запали или ще му изгори крушка и после всички ще псуват полицаите колко били лоши и искали да пишат актове.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Tornado е съвсем прав.И това с преценката на разстоянието с фаровете няма нищо общо.Който си няма преценка за разтоянията няма място на пътя и ако ще и корабен прожектор да му светят.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Tornado написа:През 2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща:Чл. 70. (3) Моторните превозни средства през периодите:1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.)Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години:2002 - 959 жертви2003 - 960 жертви2004 - 943 жертви2005 - 957 жертви* поправката действа от 1 ноември 20062006 - 1043 жертви2007 - 1006 жертви2008 - 1059 жертвиКакъв е смисълът тогава да караме на светнати фарове през деня, ако това не намалява броя на загиналите? Оказва се, че светнатите фарове не само че не водят до по-малко жертви, ами и вредят на учасниците в движението:1. През деня е достатъчно светло за да може един шофьор с нормално зрение да види едно пресичащо улицата дете. Но ако срещу него се движат автомобили с светнати фарове, те затрудняват забелязването на детето, тъй като то не свети и се вижда трудно между проблясващите светлини на подскачащите по улицата коли. Това е обяснимо тъй като зеницата на окото на шофьора е по-затворена следствие на естественото и пригаждане към по-силна светлина (тази на фаровете) за да пропуска по-малко количество светлина и така детето по-трудно се забелязва.2. Трудна става и преценката на скоростта и разстоянието на автомобили с светнати фарове.3. Мотоциклетите които досега единствени бяха задължени да ползват светлини през деня, вече не се различават от автомобилите и стават потенциални причинители за злополуки.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Вярно е. След като виждам с очите си ползата всеки ден от това че карам със светлини, никой не може да ме убеди че няма полза за мен.Съвсем просто - преди като се движех по Цариградското, и си карам в лента някоя, да речем средна, и ттези дето на детелината се включват в моята посока, много често са ме засичали, за да ипреварят някой дето се движи бавно пред тях. Сега като карам със светлини, винаги виждам как някой тръгва да изпреварва, и дори да съм по-далече, не тръгва, а ме чака да мина. В смисъл - много по-малко ме засичат.
Коментар
-
Ууу, темата е жива - браво!Тея фарове станаха по-коментирани дори от марките масла Отдавна съм казал, че още по-добре ще е да ни накарат да си сложим и по един модулатор на фаровете и пневматични тромби, които да надуваме на всяко кръстовище та да се забелязваме отдалече и навреме Пък и бях чел едно проучване, че определени цветове автомобили се забелязвали по-трудно от други.Не помня кои цветове бяха рисковите, обаче само да го видят нашите дупетати и веднага са го направили следващия фундаментален закон за защита на нацията!I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
А някой би ли обясни защо масово в новите автомобили се вграждат така наречените "Дневни светлини"?Според вас защо автомобилите в америка са стандартно с такива светлини?Не е казано, че като карат всички на КЪСИ през деня и хоп няма да има ПТП-та, същото се отнася и за автомобилите с десен волан и за куп други неща. Идеята според мен е да направим всичко възможно да се предпазим максимално.Весели празници
Коментар
-
1115 написа:Ами да правят каквото си искат.Аз от 8г. карам целогодишно на фарове. Смятам, че така е редно.Може би вече съм изгорил 10л. бензин в повече, но предполагам съм си спестил някоя неприятност.kiro_of_the_day написа:Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар