Защо се чипва ли? Ми заради промяната в аванса, с която идват конете, и заради промяната на налягането(която при мен я няма)
Да разбирам ли, че чипа според теб се изразява само в промяна на аванси и другото не се закача? Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
jungleraver написа:
ако ще и 3076Р да е пак си имаш ламбда, дебитомер и сензор за темп. на вх. въздух и не виждам проблем за ЕКУ-то да прави безопасни смеси на заводсите налягания.
Значи за теб, на 0,8 налягане дали си с ИХИ-то или с 3076 е все едно, тъй ли? Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
Аз не го приемам като спор, просто явно споделяме малко по-различни мнения и ми е интересно.За чипа - зависи си от самия чип и най-вече от предназначението му какво се пипа по картите, и да, има такива дето само аванса се пипа, предполагам сте чели за СЕБ-овете има инфо кое как се променя според различните версий, като даже има един дето е за икономия на гориво....За турбините пък то е ясно че всяка турбина на еднакво налягане ще е доста различна от ИХИ-то, много малко са турбините дето загряват толкова много сгъстения въздух и затапват така, че осезаеммо скъсяват изпускателната фаза, НО аз твърдя че на ЕКУ-то му е все едно каква турбина си сложил и ако си на едно и също налягане ще управлява двигателя все толкова добре щото с голямата турбина кво ще стане - 1. дебита ще се промени(ще се повиши) и кво от тва имаме си дебитомер, който мери доста точно, и ЕКУ-то си изчислява и коригира 2. ще имаме по-хладен въздух в смукателя - ми още по-добре, имаме си сензорче там след дросела и пак ЕКУ-то мисли и коригира и в крайна сметка кво - спечелил си някви коне със стоковия бин(естествено с някой свестен чип ще тръгне осезаемо повече колата, ама ефекта пак е далече от ефекта на ремап, било той и онроуд) между другото четох в някоя от темите на ИЦИ че премерил преди да мапва 20-тина коня разлика дошли само от генерация и кулер - доста доволно звучи.Да питам - знаете ли аргончик, дето работи на някакви нормални цени, трябва ми за 20-тина см. алуминиева заварка?
за чистене има на много места , и аз чистя но ваната ми е малка и става бавно , има няма 2 -3 часа , докато станат ако са много зле ти чип имаш ли въобще че коментираме замислянето ?
за чистене има на много места , и аз чистя но ваната ми е малка и става бавно , има няма 2 -3 часа , докато станат ако са много зле ти чип имаш ли въобще че коментираме замислянето ?
:D :D имам ама заводския :D знаеш ли, този мини лаг или квото е там, явно се влияе от моторчето за празния - ако го повъртя малко и се закрепя, даже изчезва напълно, ама после или се поразмества(аз извадих оня медния щифт и не смея да го залепя все още) или си прави квото си иска, ама моторчето като го отворих си беше доста добре, нито задържаше, нито беше счупено нещо. Също така колкото е по-загряла като че ли е по-осезаемо замислянето и трябва да потеглям с повечко газ иначе някак и е трудно да поеме. Ама на мен ми е по-интересно защо го няма фуел-къта - бях написал по-нагоре че като върна газта примерно на 3000об. и почват ефекти ала WRC...ама яко не 1-2 пъти, по-скоро като пистарка :D и не си обяснявам как става, освен ТПС нещо да се ебава и да подава данни за леко отворен дросел, не зная дали е възможно да е това без да записва грешка? И последното - наистина започвам да подозирам регулатора, най вече заради паленето сутрин...много е гадно да има такива тънки ебавки дето не излизат на диагностиката и късат нерви иначе 2-3 часа не са проблем, даже мога да седя с една спринцовка и маркуче вързано за дюзата докато е във ваничката и да прекарвам течност през нея за по-добро почистване само че първо трябва да намеря аргончик за да разглобявам на един път.
НО аз твърдя че на ЕКУ-то му е все едно каква турбина си сложил и ако си на едно и също налягане ще управлява двигателя все толкова добре
Щеше да е мнооо хубаво ако нещата се случваха по начина по, който ти си мислиш, мма за твое съжаление на практика са мааааалко по-различни Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
jungleraver написа:
щото с голямата турбина кво ще стане - 1. дебита ще се промени(ще се повиши) и кво от тва имаме си дебитомер, който мери доста точно, и ЕКУ-то си изчислява и коригира
Е те точно в това е проблема, въпросния по-голям дебит Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 , който за да ние гадно, с новото по-голямо турбо е доста различен през различните ховороти спрямо ИХИ-то Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Дори и да приемем, че ЕКУ-то ще получи от дебитомера точно инфо и ще вкара достатъчно гориво за него, идват няколко проблема, с които "много умното" за теб ЕКУ, нема как да се опраи Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Това са ти режимите, в които няма ламбда контрол (а това са едни дооста важни и натоварващи за моторя режими като WOT примерно), демек ЕКУ-то няма обратна връзка и хал-хабер си нема кво точно се случва с горивните процеси в цилиндъра, режимите в които му е казано да добавя определено гориво към основната карта по предварително зададена карта без да се интересува от ламбда, дебитомер, калкулации и т.н. Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 И в тая целата мешавица, като сложим и по-големи инжектори, за които ЕКУ-то си нема идея, че са там и положението ама съвсем се усира Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 А ти сигурен ли си, че ЕКУ-то въз основа на ламбда показания мое да нанася корекции по впръсканото гориво в толко големи граници от 0 до 100% Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 А с повечето горивна смес в цилиндъра кво трябва се случи с аванса според теб Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 и ЕКУ-то точно как ше го сметне къф трябва да е при положение, че при същите обороти на моторя и проценти ТПС,вече в двигателя има съвсем различно количество смес спрямо същите с ИХИ-то и 240 цц инжектори? Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Ай хубав ден от мен и успех с тунинга Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
Така както ги опостваш нещата са едни , но може да са съвсем други ламбдата жива ли е и колко е жива , от нея може да глъхне , така както ми ги обясняваш се сещам поне 3-4 неща от което може да са по добре да седнем да се заиграем докато открием проблема , ако има такъв да не се окаже че с смяна на софта и всичко се оправя
Ето малко общоизвестни тъпотий, мързеше ме да превеждам, вярвам че можете и самиThe heart of the Motronic system is an electronic control unit consisting of a microprocessor and a memory. The memory contains a work program with data for determining the injection amount and the moment of ignition.Sensors provide the microprocessor with information on the amount of intake air, engine speed, crankshaft position as well as the intake-air and engine temperatures for every injection and ignition operation - i.e. over 6,000 times per minute. The sensors are, basically, the air-flow meter, the speed sensors and the temperature sensors. By comparing the program data, the processor calculates the individual requirements for the next injection and ignition operation. Thus the timing of the moment of ignition and the amount injected are, for instance, quite different in the cases of a cold engine to which strong acceleration is applied and a warm engine subjected to even acceleration. For the part-system "ignition" alone, the program data memory stores 4,096 different possible individual moments of ignitionАйде помисли си тогава от къде идва израза "изтаванен дебитомер" и не се ли получава точно на WOT при максималното натоварване на мотора и ако биваше игнориран дебитомера щеше ли да става така и хората да слагат по-големи? Няма режим в който дебитомера да не подава данни от първостепенно значение. Ми ти го изкара едва ли не че мое да изхвърля половината инсталация щото седи там за украса. И да имаш по-голям дебит на турбината не значи че портовете и рънерите на смукателя могат да пропуснат повече - могат, ама като вдигнеш налягането! И чак съвсем различно количество смес да имаш в двг....разликата сигурно е по-малка отколкото разликата между това да караш днес и през зимата на -15градуса(ако караш на WOT сигурно пак ще работи по основната карта и в двата случая, а?) Аванса ми кво за него, имаме нок сензор - поне не може да предобрим, е, наистина повтарям че с променен аванс ще тръгне доста повече колата, но въпроса е че еку-то може да го държи в супер безопасни граници, той така или иначе стоковия на ГТ3 е супер неагресивен. Не знам кво си го набедил за малоумно тва еку, ама погледни в кои коли се слага, и как се спрява при коренно различни температури на въздуха, налягания, атмосферни налягания, влажности на въздуха и тем подобни параметри.....наистина прочети за "самоадаптация на еку" и как на колеги дето карат на газ така им бяга адаптацията, че после не може даже да запали на бензин - еку-то се самоадаптира за друг режим на работа, променя си аванса, променя си времената на инжекторите и тези данни се използват в самите калкулаций, тва не е функция която работи до 3000об. или на POT после не , напротив, работи постоянно. Как примерно се адаптира от 95 на 100 октанов бензин(разликата никак не е малка, при по стари коли се местят джъмпери, при още по-стари се въртят делка, ама тва тъпото еку се справя някак си и без да му пренаписваш чипа, нали така?) И на теб приятен ден
Така както ги опостваш нещата са едни , но може да са съвсем други ламбдата жива ли е и колко е жива , от нея може да глъхне , така както ми ги обясняваш се сещам поне 3-4 неща от което може да са по добре да седнем да се заиграем докато открием проблема , ако има такъв да не се окаже че с смяна на софта и всичко се оправя
Знам че това е решението :D трябва си проверка на всичко ама пусти $$ :D Софта сигурно ще помогне ама се надявам до есента да има направо ремап.Нямам лаптоп, ама почвам да се замислям за един острич Като имам възможност ще ти звънна поне да видиш за какво става въпрос.
Така както ги опостваш нещата са едни , но може да са съвсем други ламбдата жива ли е и колко е жива , от нея може да глъхне , така както ми ги обясняваш се сещам поне 3-4 неща от което може да са по добре да седнем да се заиграем докато открием проблема , ако има такъв да не се окаже че с смяна на софта и всичко се оправя
Знам че това е решението :D трябва си проверка на всичко ама пусти $$ :D Софта сигурно ще помогне ама се надявам до есента да има направо ремап.Нямам лаптоп, ама почвам да се замислям за един острич Като имам възможност ще ти звънна поне да видиш за какво става въпрос.
Лаптопа ти е най малкия проблем , и острича няма да ти реши проблема ако незнаеш какво да го правиш ако незнаш колко да увеличиш горивото и какво предварение да зададеш нищо няма да се получи ( е всъщност може да се получи и нещо отрицателно )както да е , аз все още се уча и се занимавам и казвам че има доста още да чета по телемата за ГТ тата защото се оказа че ГТ то не е кола а нещо съвсем различно
Така както ги опостваш нещата са едни , но може да са съвсем други ламбдата жива ли е и колко е жива , от нея може да глъхне , така както ми ги обясняваш се сещам поне 3-4 неща от което може да са по добре да седнем да се заиграем докато открием проблема , ако има такъв да не се окаже че с смяна на софта и всичко се оправя
Знам че това е решението :D трябва си проверка на всичко ама пусти $$ :D Софта сигурно ще помогне ама се надявам до есента да има направо ремап.Нямам лаптоп, ама почвам да се замислям за един острич Като имам възможност ще ти звънна поне да видиш за какво става въпрос.
Лаптопа ти е най малкия проблем , и острича няма да ти реши проблема ако незнаеш какво да го правиш ако незнаш колко да увеличиш горивото и какво предварение да зададеш нищо няма да се получи ( е всъщност може да се получи и нещо отрицателно )както да е , аз все още се уча и се занимавам и казвам че има доста още да чета по телемата за ГТ тата защото се оказа че ГТ то не е кола а нещо съвсем различно
:D :D то е ясно, всички се учим, къде от собствени грешки, къде от опита на други :D за щастие се намират готови карти свалени от маркови чипове, пък и все от някъде се почва замислих се щото май ще ми е по-изгодно да си купя острич и да се науча да го ползвам, ама още само го обмислям...че има още толкова за правене че свят ми се завива :D
Коментар