Ици, в Русе има един човек Жорката, вносител на маслата "YACCO". Просветените го знаят ДОБРЕ. Човека в момента предлага и тази естерна керамика, за която ти говоря. Същия този човек е основен спонсор на автомобил от българския рали шампионат и доставчик на тази естерна керамика на още четири отбора. С тази керамика значи сега карат освен ЕСКОРТ КОСУЪРТ-А бяло червен с надписи XENUM, един от лансърите и една импреза. Тези автомобили се поддържат професионално - ясно ти е ревизия след всеки сезон, като при разглобяване на ДВГ се съставя протокол, на който се подписва и доставчика на масло............... Договорите на отборите са подновени за пореден път с горната марка масло /Ксенум/ значи тази керамика се справя успешно! И цялата тази работа, която ти вероятно добре знаеш ти я обяснявам заради това, че вашия градски Жорката знаеше добре какво правя, като категорично заяви, че маслото за разработка ще бъде този синтетичен Еурол, който ще се кара 2000-2500 км. в режими на работа до 3-4000 оборота - в края на пробега, след което ще се смени с любимата ми керамика и ще се дава газ!Значи мисълта ми беше, че не всички-без изключение перформанс мотори се разработват по описания от теб начин. Тук в БГ само има 4 мотора на автомобили от рали шампионата, за които знам категорично, че се разработват по моя начин!Съвсем добронамерено искам да продължа с това, че неустойчивостта /както и сам посочи/ на минерелното масло се изразява за съжаление в разкъсване В ОПРЕДЕЛЕНИ УЧАСТЪЦИ на масления филм! Там в разкъсаните участъци вече имаме триене на метал в метала и триещите се на сухо метални части
Този неустойчив маслен филм на минералното масло е и по дебел, което в допълнителна степен Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 И най - гадното според мен на твоя вариант на разработка е това, че това минералното масло, колкото е неустойчиво на филм х 3 поне е неустойчиво на температури
И в този режим на работа - ускоряване със средна газ до 2 после до 3, после до 4, 5, 6, 7 хил. оборота в нормален температурен режим на ДВГ - температурата в турбината е непосилна за минералното масло, което се пържи буквално, минавайки от там и на практика спира да работи още при първото достигане на нормална работна температура на ДВГ. През това време пък ти си разработваш мотора в тези екстремни за него режими на работа с неработещо масло и и и и....... Температурната неустойчивост на минералните масла /щото до неотдавна нямаше така боллук синтетики/ беше оформила мнението на старите мастори от недалечното минало, че турбината била келява работа, не издържала нито тя, пък скапвала и мотора - просто наличните тогава масла на пазара /предимно минерални/ не работеха и те /маслата/, а не турбината скапваха моторитеЩе опитам да бъда още по убедителен ! Закупувайки си от магазина чисто нова кола вкл. и "бензин с турбо" колата ти я продават с масло с вискозитет 0w30
- едно от най - тънките синтетични масла !!! Според човека, който ти описах по - горе в цяла Европа ползват не твоя метод на разработване на перформанс моторите поради изброените причини! За проявеното недоверие от моя страна към Жорката в края на разговора ни от преди малко той /Жорката де/ ми сподели, че за всички тези неща справка можело да се направи в една наука - Трибология се казвала, той поне от там ги знаел. Вие с Иванко сте май запознати с тази наука. Вижте и вие в крайна сметка сега, знам ли вече кой е крив и кой прав. А Телефона за връзка с Жоро е 820101 - Русе. Той като заговори за масла стига до подробности от ниво атоми и молекули и е значително по убедителен от мен




Коментар