От 2 месеца имам фиат мареа 1.6 на газ . (това го пиша за уточнение, защото нямам много впечатления за автомобила).Откакто я карам температурата на водата си държи нормалните граници.Само в задръстване качва на делението между нормално и максимално, като пусна парното да ми духа топло в купето температурата пада до нормалното.Преди 2 седмици забелязах, че в разширителния съд за антифриза няма никаква течност, и налях колкото е нужно вода.Колата си поддържаше нормална температура.пак подчертавам, че се вдигаше над нормалното само по софийските задръствания, но когато пуснех парното да духа топло вътре температурата стигаше до нормалната.Така до онзи ден, наложи ми се да по обиколя малко из страната, ходих до Хисария, по магистралата до Пловдив, никакви проблеми, 120-160 км/ч никакви проблеми.Стигнах Хисария, спрях - пак никакви проблеми, и след 2 часа тръгнах за Карлово.По пътя за там пуснах климатика за не повече от 10 минути и го спрях, забелязах, че температурата на водата е малко над средата, но се надявах да ми се охлади (да се пусне перката).В Карлово се наложи да правя малко маневри, назад напред и докато паркирах назад забелязах как след мен остава някаква следа, паркирах и установих, че водата в разширителния съд буквално ври!Тъй като температурата беше много висока, не съм отварял капачката и оставих колата да поизстине.След около 2 часа се връщам и забелязвам една стабилна рекичка под колата.вече беше студена, налях около 3 литра вода и продължих за София пред подбалканската.Там никакви проблеми, скорост 100-120, изкачвания, слизания, температурата беше даже и под средата.Докато не стигнах в любимата столица и не ме хвана трафика на Околовръстното, където температурата се вдигна, перката може би не се включи отново (аз и миналите пъти не зная дали се е включвала), пуснах парното, поохлади, изключих го и по едно време забелязах, че водата се вдигна много, почти до червеното, пуснах парното но вече духаше само на студено (следователно в радиатора нямаше никаква течност), спрях на първата отбивка и какво да видя - нямам никаква вода - отворих си разширителния съд без проблеми, защото там нямаше никаква вода!Изсипах вътре 3 литра, след което колата "повърна" вода и супер много мръсотия, която за съжаление не можах да изчистя защото се върна отново в съда.След като свали още температурата , долях още вода (общо около 6 литра) и продължих. (до тук перката не ме се включи, дори когато температурата беше доста критична ).след няма и 10 км пак вдигна температурата, но вече се бях прибрал.Вчера така на извънградско нямаше проблеми, спрях, перката се включи за около 10 секунди и отново спря да върти (въпреки че температурата беше малко над средата и може би трябаше да работи докато не достигне нормалната температура)покарах нарочно малко по светофарите и пак качи водата... като отворя капака в разширителния съд течността кипи и клокочи, не надува маркучите, но се чува че от някой маркуч свисти въздух...Така разказах си цялата седмица, но проблема ми не е свързан с това как съм си прекарал свободното време а с това защо може да ми загрява колата.За хората които не желаят да четат цялата история, накратко:Симптоми - качва ми температурата в радиатора, изхвърля ми антифриз при висока температура, и водата в разширителния съд клокочи (в прочем от както съм я взел колата, водата в съда винаги си клокочи)Лошо е, че не зная дали проблема ми е от датчик,запушени тръби (споменах, че с водата изхвърли много мръсотия) реле, перка, маркуч (от където да губи евентуално вода - но този вариант е доста малък), въздух в системата и най-неприятното за което се моля да не е - издухала гарнитура на главата... единствено ме успокоява факта, че не гори масло, не губи компресия и също така от никъде не съм забелязал да сълзи или тече масло.Също така искам да отбележа, че антифриза не отива в маслото, защото иначе щеше да се пресече и да стане като боза...Ако имате някакви мнения пишете, ако сет имали същия проблем споделетеМерси
PS - колата е внос от любимата Италия...


Коментар