Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Необслужваем акумулатор - зареждане?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    hit-ko написа:
    Напьлно сьм сьгласен с мнението на Ilkor - веднага се усеща, че човека е наясно сьс закона на Ом!Аз искам само да добавя, че токоизправиелите, с които обикновенно се зарежда в домашни условия не са стабилизирани по напрежение и не могат да осьществят правилен заряден процес / ако се вдигне мрежовото напрежение над 220в, то и вторичното се покачва, а от там и зарядния ток!Затова е задьлжително да се зарежда сьс стабилизирано напрежение- 14.2 14.4в и когато акумулатора е полуразреден, тока ще бьде 5-8А и постепенно сьс зареждането ще падне до 0.5-2А. Така,че напрежението трябва да е фиксирано, но тока в никакьв случай!Особенност при зареждането имат акумулаторите с калциева технология и то само когато са напьлно разредени! В този случай, даже и да приложите 14.4б, ток няма да потече, заряд няма да има и веднага си мислим, че има вьтрешно прекьсване! Трябва , за няколко минути да приложим 17-18в и после всичко си трьгва нормално, но трябва за целта и ампермер!
    между другото акумулатора ми е с калциева технологиябеше почти напълно разреден, но приятел ми даде ток и колата работи около 30 минутислед това го сложих да се зареждаднес ще го сложа на колатадано е станало нещо
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #17
      Верно че с автомобили се занимавам сравнително отскоро, но от 15 години професионално се занимавам с електроника. Дори съм разработил поне 3-4 вида зарядни устройства за различни типове батерии включително и на основата на SLA.Токът все пак трябва да се ограничи до някаква разумна стойност - най добре до 1/10... Така ако се включи дълбоко разреден акумулатор въпреки по високото му вътрешно съпротивление може да протече ток по висок от допустимия. А последиците - вследствие по бързата реакция загряване, кипване, отделяне на активна маса (олово) от електродите ... Всичко това скъсява живота.

      Коментар


        #18
        още веднъж мерси за отговорите
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #19
          @hit-ko: Мерси за акумулатора. Взех го днес, но въпроса ми е трябва ли да го зареждам и как? Като го сложих и пробвах да запаля, запали от първия път, но въртях около 10 секунди. Да го оставя ли да се зарежда от колата или да го дозаредя малко, на какви ампери и колко време (60Ah e)?
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #20
            spark написа:
            @hit-ko: Мерси за акумулатора. Взех го днес, но въпроса ми е трябва ли да го зареждам и как? Като го сложих и пробвах да запаля, запали от първия път, но въртях около 10 секунди. Да го оставя ли да се зарежда от колата или да го дозаредя малко, на какви ампери и колко време (60Ah e)?
            Не е необходимо да го зареждаш допьлнително!Ако имаш по-дьльг пьт и то без включени фарове, динамото ще си свьрши работата.

            Коментар


              #21
              ilkor написа:
              Верно че с автомобили се занимавам сравнително отскоро, но от 15 години професионално се занимавам с електроника. Дори съм разработил поне 3-4 вида зарядни устройства за различни типове батерии включително и на основата на SLA.Токът все пак трябва да се ограничи до някаква разумна стойност - най добре до 1/10... Така ако се включи дълбоко разреден акумулатор въпреки по високото му вътрешно съпротивление може да протече ток по висок от допустимия. А последиците - вследствие по бързата реакция загряване, кипване, отделяне на активна маса (олово) от електродите ... Всичко това скъсява живота.
              Значи ще можем да си говорим на разбираем език!Аз, пьрвите години на демокрацията произвеждах електронни реле-регулатори и заменяхме електромеханичните.Понаправих и няколко вида зарядни: тиристорни, транзисторни, интегрални с 323, с ограничител на тока, с вьзможности в режим на цикьл /заряд-разряд/ но излизаха непродаваеми заради многото и скьпи компоненти на времето!И сега забелязвам,че на пазара липсват качественни и евтини зарядни!Ако си отварял БОШ, ще видиш, че вьтре има само трансформатор, един диод за еднопьтно изправяне и един термопредпазител!И този елементаризьм струва около 40лв!!!

              Коментар


                #22
                Да, ще се радвам ако мога да помогна. Имам познания от почти всички области на електрониката понеже професията ми е research engineer (не се сещам за културен превод). Имам и доста разработки на електронни изделия но понеже фирмата ми има определена специализация те не са за масовия пазар. С коли не съм се занимавал много поради факта че бях решил че това не е замен но в разстояние на 1 година интереса ми се зароди и сега съм собственик на 2 - едно Поло и Браво. До тук с хвалбите Ако имаш идея за някакъв девайс - споделяй - ще помагам доколкото мога.------------------------------------------------------------Аз в момента съм се заровил на тема комуникация с ECU. Попрочитам разни материали по темата. А и имам добър приятел който работи в UK компания произвеждаща автомобилни тестери за американския пазар. Ако не му е проблем може да даде едно рамо с протоколи, особености, etc ...

                Коментар


                  #23
                  ilkor написа:
                  Да, ще се радвам ако мога да помогна. Имам познания от почти всички области на електрониката понеже професията ми е research engineer (не се сещам за културен превод). Имам и доста разработки на електронни изделия но понеже фирмата ми има определена специализация те не са за масовия пазар. С коли не съм се занимавал много поради факта че бях решил че това не е замен но в разстояние на 1 година интереса ми се зароди и сега съм собственик на 2 - едно Поло и Браво. До тук с хвалбите Ако имаш идея за някакъв девайс - споделяй - ще помагам доколкото мога.------------------------------------------------------------Аз в момента съм се заровил на тема комуникация с ECU. Попрочитам разни материали по темата. А и имам добър приятел който работи в UK компания произвеждаща автомобилни тестери за американския пазар. Ако не му е проблем може да даде едно рамо с протоколи, особености, etc ...
                  Малко изместихме темата,... но последно!За диалог с ECU-то има вече какво ли не и то от евтино по-евтино!Но обьрни малко внимание на Megasquirt:http://www.megasquirt.info/ms2/Това ме интригува в момента!

                  Коментар

                  Working...
                  X