Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Айсин на Крома

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    noriaga написа:
    След като попрочетох бая за тази кутия по чужди форуми, това си е напълно нормално явление. Просто на 3-та при 50км/ч се получава т.нар. заключване на хидротрансформатора и от там идва лекото падане на оборотите. Също така мисля, че цитираните скорости, при които превключва кутията написани от колегата dolarcho не са много коректни... освен ако при 2,4 кутията работи по различен начин и това заключване е на по-висока предавка, но се съмнявам, сигурно се е объркал с въпросното "заключване". Та след като заключи хидротрансформатора, връзката между вала на двигателя и скоростната кутия става като при съединителя на ръчни скорости - т.е. твърда връзка и от там се пести гориво, маслото загрява по-малко и т.н. Преди това все едно работи на полусъединител и приплъзва, та ако градското шофиране ви се изразява основно във влачене на 2-ра и 3-та до 50км/ч е нормално да лапа яко колата с автомат.
    Ами то градското е нормално да е до 50 км/ч Другото за мен не е чисто градско и цитиран градски разход със средна скорост над 30 км/ч е просто в друга категория. Иначе типичното влачене си е на 1-ва и 2-ра и си лапа брутално. Ако някой има изпитана рецепта за максимално икономично каране на автоматик в тези условия, моля да сподели. Повтарям се, но аз съм доста неприятно изненадан от градския разход при средна скорост 15-20 км/ч. Каквото и да опитвам до момента, не помага.Не вярвам колегата да се е объркал за превключването на 4-та. Ще го проверя как е в автоматичен режим, но това в което съм 100% сигурен е, че в режим типтроник на около 50 км/ч, че даже и малко по-малко вече ми позволява превключване на 4-та.
    Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
    ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

    Коментар


      #77
      noriaga написа:
      noriaga написа:
      .... но интересното което съм забелязал е, че на 3-та при скорост около 50км/ч, като че ли превключва на нещо като междинна предавка и малко падат оборотите и олеква двигателя... Преди си мислех, че включва тогава на 4-та предавка, но като цъкна в ръчен режим в това време си ми показва че е на 3-та. При вас колеги така ли е?
      Мисля, че цитираните скорости, при които превключва кутията написани от колегата dolarcho не са много коректни... освен ако при 2,4 кутията работи по различен начин и това заключване е на по-висока предавка, но се съмнявам, сигурно се е объркал с въпросното "заключване"
      По никакъв начин не съм се объркал. Разтоварването на хидротрансформатора го има и при мен като се получава при по-висока скорост на 2-ра предавка и при 3-та предавка между 40 и 49км/ч.. На 51км/ч. съм на 4-та предавка на 10000%. Така или иначе това е минималната скорост, на която може да се премине на 4-та предавка. С оглед на това, че кутията е адаптираща се според стила на каране на водача (а аз съм от доста спокойните шофьори) вероятно се е адаптирала за смяна на предавките при такива стойности. С останалото съм напълно съгласен, абсолютно правилно. Няма стил на шофиране, който да свали разхода при автомата на Кромата. Както каза колегата, ако някой знае начин, нека сподели По-важното е някой дали има обективна информация по ремонта на кутията, защото аз на там отивам.

      Коментар


        #78
        italcar написа:
        noriaga написа:
        След като попрочетох бая за тази кутия по чужди форуми, това си е напълно нормално явление. Просто на 3-та при 50км/ч се получава т.нар. заключване на хидротрансформатора и от там идва лекото падане на оборотите. Също така мисля, че цитираните скорости, при които превключва кутията написани от колегата dolarcho не са много коректни... освен ако при 2,4 кутията работи по различен начин и това заключване е на по-висока предавка, но се съмнявам, сигурно се е объркал с въпросното "заключване". Та след като заключи хидротрансформатора, връзката между вала на двигателя и скоростната кутия става като при съединителя на ръчни скорости - т.е. твърда връзка и от там се пести гориво, маслото загрява по-малко и т.н. Преди това все едно работи на полусъединител и приплъзва, та ако градското шофиране ви се изразява основно във влачене на 2-ра и 3-та до 50км/ч е нормално да лапа яко колата с автомат.
        Ами то градското е нормално да е до 50 км/ч Другото за мен не е чисто градско и цитиран градски разход със средна скорост над 30 км/ч е просто в друга категория. Иначе типичното влачене си е на 1-ва и 2-ра и си лапа брутално. Ако някой има изпитана рецепта за максимално икономично каране на автоматик в тези условия, моля да сподели. Повтарям се, но аз съм доста неприятно изненадан от градския разход при средна скорост 15-20 км/ч. Каквото и да опитвам до момента, не помага.Не вярвам колегата да се е объркал за превключването на 4-та. Ще го проверя как е в автоматичен режим, но това в което съм 100% сигурен е, че в режим типтроник на около 50 км/ч, че даже и малко по-малко вече ми позволява превключване на 4-та.
        Хм странно... че има разлика в двигателите и въртящия им момент има, но защо такава разлика в управлението на кутията.. На мен под 65 - 70 км/ч и на ръчен режим не ми позволява да включа на 4-та. Третата прадавка е дълга от 30 до 70 км/ч
        Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

        Коментар


          #79
          dolarcho написа:
          По никакъв начин не съм се объркал. Разтоварването на хидротрансформатора го има и при мен като се получава при по-висока скорост на 2-ра предавка и при 3-та предавка между 40 и 49км/ч.. На 51км/ч. съм на 4-та предавка на 10000%. Така или иначе това е минималната скорост, на която може да се премине на 4-та предавка. С оглед на това, че кутията е адаптираща се според стила на каране на водача (а аз съм от доста спокойните шофьори) вероятно се е адаптирала за смяна на предавките при такива стойности. С останалото съм напълно съгласен, абсолютно правилно. Няма стил на шофиране, който да свали разхода при автомата на Кромата. Както каза колегата, ако някой знае начин, нека сподели По-важното е някой дали има обективна информация по ремонта на кутията, защото аз на там отивам.
          Ами кутията я ресетвах 2 пъти, но явно не е от адаптацията. Просто под 65км/ч не иска да включи 4-та и това е, явно така е заложено в управлението й при 1,9. ПП. А относно ремонта на кутията защо не се разтърсиш за втора ръка кутия. В мобилето има няколко кроми, които ги дават на части.. а тази кутия я слагат и в доста други марки и модели. Ако намериш такава с възможност за проба, според мен ще е по-добрия вариант. Проблема с ремонта май не е само финансов, а и в липсата на доверен сервиз, където да си сигурен че ще дадеш 2 или 3 бона ама ще имаш наистина качествено отремонтирана кутия и до като е твоя колата няма да имаш проблеми..Иначе по чуждите форуми, това което пишат е, че в 90% от случаите проблема е в valve body-то. Може да се пробва и само със смяната му пак втора ръка от някоя кутия...
          Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

          Коментар


            #80
            noriaga написа:
            dolarcho написа:
            По никакъв начин не съм се объркал. Разтоварването на хидротрансформатора го има и при мен като се получава при по-висока скорост на 2-ра предавка и при 3-та предавка между 40 и 49км/ч.. На 51км/ч. съм на 4-та предавка на 10000%. Така или иначе това е минималната скорост, на която може да се премине на 4-та предавка. С оглед на това, че кутията е адаптираща се според стила на каране на водача (а аз съм от доста спокойните шофьори) вероятно се е адаптирала за смяна на предавките при такива стойности. С останалото съм напълно съгласен, абсолютно правилно. Няма стил на шофиране, който да свали разхода при автомата на Кромата. Както каза колегата, ако някой знае начин, нека сподели По-важното е някой дали има обективна информация по ремонта на кутията, защото аз на там отивам.
            Ами кутията я ресетвах 2 пъти, но явно не е от адаптацията. Просто под 65км/ч не иска да включи 4-та и това е, явно така е заложено в управлението й при 1,9. ПП. А относно ремонта на кутията защо не се разтърсиш за втора ръка кутия. В мобилето има няколко кроми, които ги дават на части.. а тази кутия я слагат и в доста други марки и модели. Ако намериш такава с възможност за проба, според мен ще е по-добрия вариант. Проблема с ремонта май не е само финансов, а и в липсата на доверен сервиз, където да си сигурен че ще дадеш 2 или 3 бона ама ще имаш наистина качествено отремонтирана кутия и до като е твоя колата няма да имаш проблеми..Иначе по чуждите форуми, това което пишат е, че в 90% от случаите проблема е в valve body-то. Може да се пробва и само със смяната му пак втора ръка от някоя кутия...
            Body се купува само НОВО , другия вариант е пари в кофата - повярвай ми
            Power Under Pressure

            Коментар


              #81
              Търсих и 2-ра ръка кутия но първо, че не намерих и второ, че не ми се рискува с нещо втора ръка. За съжаление бодито съм го виждал само с поръчка от щатите за около 700 долара. Най-големия проблем винаги са били майсторите... Ще го мисля нататък, за сега нещата са ок.

              Коментар


                #82
                Между другото имах възможност да покарам пак служебния Toureg (не го бях карал след като взех Кромата), който също е с кутия Aisin, но е TR-60SN, пак 6 степенна. Кутията се държи по същия начин като при Крома... при ускорение не залепя за седалката, като при ръчни скорости. Динамиката при VW също така не е кой знае колко по-осезаема :D (Това да похваля Кромата де) иначе Тоарега е V6 3.0 TDI 240 коня.. . Но друга ми беше мисълта. Този Тоарег има проблем с кутията от доста време - сменя между 4-та и 5-та със силно продърпване и при кикдаун на 5-та връща предавката със силен удар. Но е така вече над 30 - 40 000км и няма промяна към по-лошо. Та явно кутията си даяни много, дори и с проблем.ПП. Всъщност единствената разлика, която усетих, беше че при спиране и стоене на място на D, не се усеща това разтоварване след известно време, което го има при мен. И съответно липсва това "зацепване" за части от секундата, което се получава при мен при пускане на спирачката.
                Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                Коментар


                  #83
                  Явно самата кутия няма такова разтоварване, каквото е при Айсините на Кромите.Следващата седмица съм на пълна смяна на маслото и ще пиша след смяната (разбира се съм ок за препоръка на сервиз със въпросната вакумна помпа).Предполагам ще има положителен фект (дори и минимален) макар, че от известно време насам работата се подобри след повторното сипване на добавка. Има съвсем леки удари през различен пробег, само от 4-та към 3-та предавка и то само при полузагряла кутия. При напълно загряла колата няма никакви проблеми (каквото и да означава това) ...Но ще пиша след смяната ...

                  Коментар


                    #84
                    Така колеги нека и аз да се похваля. Преди 1 месец станах собственик на Крома 1,9 150 коня. След обслужването стана естествено време и за ремап на мойта крома. Ремапа се състоеше в увеличаване на мошноста до 194 коня, 400Nm, премахване на ДПФ филтър и заедно с него спиране и затапване на ЕГР. След тази сложна процедура дойде ред и на смяна на маслото на автомата. Маслото беше бая скъпо не помня каква беше марката но лиъра му беше 28лв. Кутията събра 4,5литра, като не се смени филтъра понеже трябвало да се разглобява кутията. Мисля да споделя с вас че съм много доволен от колата след чипа. Преди него колата пак вървеше, но не беше това което очаквах от 150 коня дизел. Разхода в града (Пловдив) ми беше 8,5л. сега след чипа и с по-стабилно каране е 7,5-8,0 като се има в предвит че колата няма нищо общо с това което беше преди. Та сега да попитам за автомата. Направи ми впечатление, че както карам на 2-ра с 1500 оборота при рязко подаване на газ, оборотите се вдигат веднага до 2500 и колата започва да набира и може ли това да се отполучава т.нар. заключване на хидротрансформатора. Та питам може ли някой колега да пробва да видим какво ще стане, понеже не обърнах внимание преди чипа, дали пак го е имало този момент. И искам да попитам има ли някой колега с крома от Пловдив да се срещнем да си видим колите, че аз тук в Пловдив съм виждал само една такава.
                    FIAT Croma 1.9Mjet 194Hp

                    Коментар


                      #85
                      sando_psihopata написа:
                      Така колеги нека и аз да се похваля. Преди 1 месец станах собственик на Крома 1,9 150 коня. След обслужването стана естествено време и за ремап на мойта крома. Ремапа се състоеше в увеличаване на мошноста до 194 коня, 400Nm, премахване на ДПФ филтър и заедно с него спиране и затапване на ЕГР. След тази сложна процедура дойде ред и на смяна на маслото на автомата. Маслото беше бая скъпо не помня каква беше марката но лиъра му беше 28лв. Кутията събра 4,5литра, като не се смени филтъра понеже трябвало да се разглобява кутията. Мисля да споделя с вас че съм много доволен от колата след чипа. Преди него колата пак вървеше, но не беше това което очаквах от 150 коня дизел. Разхода в града (Пловдив) ми беше 8,5л. сега след чипа и с по-стабилно каране е 7,5-8,0 като се има в предвит че колата няма нищо общо с това което беше преди. Та сега да попитам за автомата. Направи ми впечатление, че както карам на 2-ра с 1500 оборота при рязко подаване на газ, оборотите се вдигат веднага до 2500 и колата започва да набира и може ли това да се отполучава т.нар. заключване на хидротрансформатора. Та питам може ли някой колега да пробва да видим какво ще стане, понеже не обърнах внимание преди чипа, дали пак го е имало този момент. И искам да попитам има ли някой колега с крома от Пловдив да се срещнем да си видим колите, че аз тук в Пловдив съм виждал само една такава.
                      Това не е от заключване на хидротрансформатора колега.. при мен този номер го прави когато кутията е много загряла. При рязко ускорение между втора и трета преди да включи 3та все едно изключва от скорост за част от секундата, вдига обороти и тогва захапва 3-та. По принцип това го водят като проблем с мозъка на кутията - така нареченото valve body. Може при теб да се е получило от ремапа и кутията още да не се е адаптирала. Пробвай да й ресетнеш адаптивните настройки и да видиш как ще се държи. Иначе относно разхода евала, но на мен лично не ми се вярва Моята крома автомат може да даде 7,5 - 8,0 градско ако я карам през нощта при спрели сфетофари :D, иначе при нормални градски условия разход под 10/100 е химера...
                      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                      Коментар


                        #86
                        Колега днес специално като излязох, следих оборотите на всички скорости и ми направи впечатление че това го прави и на 1ва и на 3та та дори и на 4та явно просто така си е настроена кутията просто до сега като не е имала толкова мощност и не съм го забелязвал. А това за реса на настройките как по-точно се прави и с безплатната програма за диагностика ще стане ли? Относно разхода зареждам винаги до горе и така го засичам. Забравих да спомена в предния ми пост че колата започна да върви много по-добре дори и само след почистването на мап сензора и дебитомера, още тогава ми бутна разхода, но при мен бяха много замарсени.
                        FIAT Croma 1.9Mjet 194Hp

                        Коментар


                          #87
                          sando_psihopata написа:
                          Колега днес специално като излязох, следих оборотите на всички скорости и ми направи впечатление че това го прави и на 1ва и на 3та та дори и на 4та явно просто така си е настроена кутията просто до сега като не е имала толкова мощност и не съм го забелязвал. А това за реса на настройките как по-точно се прави и с безплатната програма за диагностика ще стане ли? Относно разхода зареждам винаги до горе и така го засичам. Забравих да спомена в предния ми пост че колата започна да върви много по-добре дори и само след почистването на мап сензора и дебитомера, още тогава ми бутна разхода, но при мен бяха много замарсени.
                          При теб къде се намира мап сензора, с какво почистихте дебитомера и как си със саждите ? След ремапа хвърчи ли яко отзад ?

                          Коментар


                            #88
                            dolarcho написа:
                            sando_psihopata написа:
                            Колега днес специално като излязох, следих оборотите на всички скорости и ми направи впечатление че това го прави и на 1ва и на 3та та дори и на 4та явно просто така си е настроена кутията просто до сега като не е имала толкова мощност и не съм го забелязвал. А това за реса на настройките как по-точно се прави и с безплатната програма за диагностика ще стане ли? Относно разхода зареждам винаги до горе и така го засичам. Забравих да спомена в предния ми пост че колата започна да върви много по-добре дори и само след почистването на мап сензора и дебитомера, още тогава ми бутна разхода, но при мен бяха много замарсени.
                            При теб къде се намира мап сензора, с какво почистихте дебитомера и как си със саждите ? След ремапа хвърчи ли яко отзад ?
                            Мап сензора на 1,9 си е на смукателния колектор и е много лесен за сваляне и почистване. Иначе за дебитомера и на мен ми е интересно как е почистен, защото моя специално е капсулован и не се разглобява. Трябва да се пръска през решетката, ама не е ясно какво и къде :D
                            Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                            Коментар


                              #89
                              Мапа е там където казва колегата, на смукатела точно след ЕГР-ра. Дебитомера го почистих със същия спрей, с който си почистих и мапа, няма да предвиждам при вас как ще е но при мен изтече много мръсно от тоя дебитомер. Пръсках и от двете страни на решетката, няколко пъти като го оставях да изсъхне и после пак го пръсках. Спрея който ви предпоръчвам да си купите е за почистване на спирачни апарати, тъй като не е скъп, а е най-силен и не оставя никакви следи по-напръсканото. За ремапа да кажа, сега с затапен ЕГР и чип изобщо не пуши, а преди си пушеше. Сега пуши само когато и смачкаш газта до края и то само в началото, после го изчиства. За тези които мислят да чипосват мога само да кажа да не се чудат, аз съм много доволен до сега, като вървеж и като разход. Но внимавайте къде ще чипосвате, понеже евтините оферти излизат бая скъпо.
                              FIAT Croma 1.9Mjet 194Hp

                              Коментар


                                #90
                                МАП сензора на 2.4 дали е там ? Ще огледам за него. Кажи каква марка беше спрея ?Аз също имам спрей за изчистване на спирачни апарати. Мислех да пръскам с него но нещо ме хвана шубето, но след като ти си пробвал и вс е ок (а всъщност какъв е ефекта, който се получи?), значи и аз ще пробвам.

                                Коментар

                                Working...
                                X