Паленето със дърпане има някои особености, които трябва да се знаят, но това съвсем не означава, че е абсолютно забранено да се практикува. Знаете ли как се пали голям дизелов двигател с въздух? Просто се подава въздух под налягане последователно в цилиндрите в подходящ момент и буталата развъртат двигателя, докато запали. Това имитира съвсем точно натоварването на механизмите, което се получава при работата на двигателя и въпреки това са възможни изненади. Ако на един ремък му е дошло времето да се скъса или да изрони зъб, това става най-често при преходните режими на работа - палене, рязко ускоряване/забавяне на оборотите или при работа на много високи обороти. Мога да дам съвет от моята практика паленето с дърпане или спускане под наклон да става чрез превключване на подходяща предавка - трета или четвърта при петстепенна скоростна кутия и плавно отпускане на съединителя. Съвременните високооборотни дизелови двигатели изискват първоначална скорост на въртене около 300 - 350 об/мин и едва след изпълнение на това условие компютъра разрешава подаването на гориво. Ако се е повредил датчик за оборотите на коляновия вал, ако ще с 2000об/мин да го въртиш, пак няма да запали, дори всичко останало да е наред.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вредно ли е паленето с бутане/дърпане - JTD
Collapse
X
-
nsn написа:ogi28b написа:Помислете де, а не само "чух от един...". На тоя с чиста съвест му кажи да си изхвърли дипломата.FIAT BRAVO
Коментар
-
Едно време имаше и манивели...сложете си по една де.........ко се дърпате, недейте така ще скъсате ремъка и на климатика.....ха-ха.Истината е че, човек без опит не бива да го дърпат, щото може освен ремъка да строши и някоя крушка на фар, мигач и т.н.Fiat Punto 1,7 td
Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG
Коментар
-
S_BANKOV написа:... и рязко пускаме съединителя...
Коментар
-
Добре де,обяснението ти е повече от перфектно за начина по който става задвижването на мотора,но ето ти един пример-температурата е -10 гр.Закачам колата и започвам да я тегля и достигам скорост от 30км.Улигофрена зад мене забива 1 ва или 2 ра скорост и пуска съединителя рязко.Коляновия вал се завърта с над 1000 оборота рязко.Какво става с ремъка м/у коляновия и разспределителния валове.Разпределителния вал е под съпротивителното въздействие на пружините на клапаните и не е смазан добре при първоначален старт.Силите на опън между двата вала стават огромни.При дизелите имаш и допълнителен товар-ГНП,затова не се препоръчва теглене на автомобила,защото колите не се карат само от знаещи хора,а и от хора незнаещи къде им е двигателя.При този начин на палене ремъкът може да се скъса веднага.Повечето от хората си знаят-включваш на 2ра и пускаш съединителя да ама ако я бута един човек отзад, ама ако я тегли някой всеотдаен мераклия.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
FGRC написа:Добре де,обяснението ти е повече от перфектно за начина по който става задвижването на мотора,но ето ти един пример-температурата е -10 гр.Закачам колата и започвам да я тегля и достигам скорост от 30км.Улигофрена зад мене забива 1 ва или 2 ра скорост и пуска съединителя рязко.Коляновия вал се завърта с над 1000 оборота рязко.Какво става с ремъка м/у коляновия и разспределителния валове.Разпределителния вал е под съпротивителното въздействие на пружините на клапаните и не е смазан добре при първоначален старт.Силите на опън между двата вала стават огромни.При дизелите имаш и допълнителен товар-ГНП,затова не се препоръчва теглене на автомобила,защото колите не се карат само от знаещи хора,а и от хора незнаещи къде им е двигателя.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Е с’а, извинявай, ама ми даваш пример с изключително частен случай. Нито се пуска съединителя рязко, нито при такава скорост се включва такава предавка. А и в случая вината твоя ли е или на Oлигофрена? Ти знаеш как се тегли и го теглиш. Той ако не знае как се пали при теглене - защо иска да го теглят? Да си носи отговорност. Като направи главата и клапаните веднъж за 800 лева, следващия път ще се е научил.
Коментар
-
Ема точно за това темата доби такова развитие-да се знаят някои неща при теглене на автомобила и особено дизела.За нас двамата са ясни нещата,но човека питаше дали е вредно да се дърпа дизел.Надявам се,че си е направил извода как да пали с теглене.Не съм против тегленето, но да се знаят някои неща.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
Така де, всеки трябва да си извърви пътя до познанието. Кой лесно, кой трудно. Някога имах една Застава, с отлепени сектори на колектора на статартера и лепени със смола. Та 5 години все гледах да спирам на летище, за да икономисвам живота на стартерчето.Инак имам една травма на бронята на Лада-та от аватара от един хубостник, който дърпах да запали. Спях много плавно, след като чух мотора му да реве като змей, ама той не се сети да натисне спирачка...Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
vsd написа:И какво точно искаш да ми кажеш с този пост и за какво се заяждаш.Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110
http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNWJGM
http://vbox7.com/play:c9fd4ea6
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар