Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Към собствениците на дизели?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Е добре де да се намеся и аз "некомпетентния". Ами ако карам с под 2000 об/мин не използвам ресурса на турбината-сиреч - карам в не пълната мощ на двигателя. Не би ли трябвало да се качи разхода тогава. Незнам ама ми се струва по-нормално да си се сменя на по-високи обороти. Не съм голям практик по дизелите ама си мисля теоретически че така е правилно. Извинявайте поправете ме ако греша с теоретически доводи.Благодаря.П.С. Харча около 8/100 (зимата)предимно градско.
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD
    Lancia Y

    Коментар


      #17
      Ами и аз мсиля че на по-високи обороти ще харчи по-малко.Преди време карах дизелчета (Уно 1.3D и Алфа 155 2.5JTD).Уно-то беше 1300 сm3 и може би някой ще каже че съм луд ама на магистрала (София-Пловдив) при яко газ (160-170 на 5-та) даваше разход около 5.За сравнение на връщане (същият път,същите условия,багаж и шофъор) карах леко с около 100-тина и разходът беше абсолютно същият.Градско то пак гореше толкова някъде около 5-6.Съвсем с малко качваше а не го жалех.Алфа-та беше малко по-друго.Оборотомера влиза в червеното след или беше 4500 или 5000 не помня.Градско гореше константно 10 с пуснат климатик.По принцип тя дърпаше страшно много (турбото я храни здраво) и извънградско вдигаше 150 за нула време но мисълта ми е че винаги съм я карал с превключване на скорост над 3500.Разходът и беше към 8.Един път след една дискусия тук си направих експериментът да карам по-леко без да я вкарвам в турбо-то (т.е. под 2500 да сменям скорост).Резултатът беше разход 8.6 а нафтата беше същата и маршрутът съшият (с една дума същите условия).Един познат ми го обесни теоретично - води се че турбодизелът е по-добрият дизел защото макар че се износва повече има по-добро изгаряне на горивото т.е. и по-добро кпд.Обаче това става ако влиза в турбото иначе си рабти като обикновен дизел (т.е. алфа-та става като уно-то без турбо) и тогава се очаква по-голяма икономия обаче оривото не се изгаря по същия начин и губим мощност следователно за да засилим колата отива повече гориво.Тогава се замислих дали не е по-икономично да я засилваме с турбо-то и после на 5-та с някакви ниски обороти и това е.Т.е. не да ги режем до дупка на 3-та и после 5-та ами примерно около 3000-3500 да сменяме скорост и като се засили примерно със 100 или колкото искаме да караме прас 5-та и спи.Защото иначе трябва да засилваме същото купе до същата скорост със същият двигател обаче без да използваме допълнителната мощност от турбо-то и все едно го няма защото на 2000 оборота със сигурност не нагнетява.Нямах възможността да си довърша изследванията ама някой колега ако иска да опита да види какво ще се получи.
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #18
        Колега и аз имах Фиат Уно 1.3 дизел и още ме е яд че го продадох преди година и половина.Действително разхода му не минаваше 5л в града .Сега по въпроса за оборотите.Аз не мога да се съглася с тази твоя теория.Имам Мерцедес 2.5 дизел с пет скорости.На трета скорост за да вдигна 60км оборотомера показва 2.500оборота. Като включа четвърта и пак съм с 60км оборотомера вече показва 1700оборота.Значи оборотите падат с 800 и би следвало и по малко нафта да изгори.Ако направим експеримент и минем примерно 100км със скорост 60км но на трета скорост с обороти 2500 и същите километри ги минем на четвърта скорост пак със 60км в час но вече оборотите да са 1700 как мислиш при кои обороти ще е по малкия разход на гориво ??? За мен две мнения няма че карайки с 1700оборота ще изгори много по малко отколко с 2500.След 38 години зад волана и сменени12 автомобила категорично мога да потвърдя че по големите обороти водят до по голям разход.Имал съм възможност десетки пъти да се убедя в това нещо.
        Фиат Панда 1.2 2006година
        Синджира си идва ,а козата я няма...

        Коментар


          #19
          Ама колега аз нямах в предвид да караме с 60 на трета вместо на четвърта.Мисълта ми е докато достигнем тази скорост да се възползваме от ресурсът на турбо-то защото при ускорение мисля че ще спестим горивото използвайки допълнителната скорост от турбото.Другата логика - защо ако не са по-икономични дизеловите двигатели с Турбо слагат масово на Икарус-ите Турбо и всичките камиони са с турбо.Отговорът е че се печели мощност и по-малкък разход на гориво.Така че ако не се използва реусрсът на турбото какъв е смисълът да го слагат?Пак искам да подчертая че не искам да кажа да караме с постоянна скорост при по-високи обороти ами точно обратното - за ускорението да използваме ресурсът на турбото а след това на по-ниски обороти да поддържаме постоянната скорост.Също и аз се съгласявам че по-високите обороти означават по-голям разход но иначе за дстигане на по-висока скорост (ускорение от спряло положение) ще е необходимо повече време движение с по-ниски обороти а в другят случай по-малко време с по-високи обороти за използване на турбо-то най-рационално (разбира се пак говоря за ниски обороти спрямо критичните но такива,че да работи турбото).В единият случай за да достигнем 60км на 4-та например трябва да се ускоряваме да кажем условно 10-12 секунди и да сменяме всяка скорост на около 2200-2300 оборота.Да обаче ако сменяме на 3000-3200 оборота ще достигнем много по-бързо скоростта от 60км и спестяваме няколко секунди работа на двигателя при всяко ускорение.Това разбира се е за сметка на по-високите обороти но пък те са в по-икономичен режим защото турбо-то увеличава мощността -> двигателят не е толкова натоварен тогава.Тук вече нещата стават малко субективни защото започва да има значение какъв е двигателя.Примерно гореспоменатият 2.5ТД на мерцедес за тези няколко секунди ралзика ще изгори прмерно 50 грама нафта които ще икономиса ако го засилим с турбо-то до по-високи обороти защото разходът няма да мръдне кой знае колко много между 2200 и 3000 оборота заради турбината,която олекотява работата на двигателя и така би следвало да намали разходът на гориво както се и получва практически -> голф 1.6Д гори с близо литър и малко повече от същия ама ТД.Обаче едно Уно с 1.3 двигател или някакъв по-малък дизел ще е по-икономично да го засилваме по-бавно защото първо по-бавно ще развие по-високи обороти ->повече разход за достигане на 3000 оборота примерно -> ще се мъчи повече и ще губим от кпд-то на изгаряното гориво така че съм съгласен с колегата ако става дума за малък мотор иначе за по-голям не мисля че има толкова значение дали ше го силим до 2000 на предавка или на 3000 докато достигнем желаната скорот и би трябвало теоретично разходът при засилване до 3000 оборота да е по-малък.Достатъчен факт мисля че е моментът с турбото,когато не давате газ а двигателят се ускорява (след като преминете оборотите за включване на турбото) - чрез педалът за газта регулирате количеството на горивото от горивната помпа.Т.е. в даден момент при по-високи обороти горивото става константно количество а двигателят се ускорява само заради турбо-то.Въпросът е да се уцели оптималният момент за преминаване на следваща скорост за да може с малко допълнително увеличаване на оборотите да влезем пак в турбо-то и то да свърши останалата част от засилването а не да натискаме газта още за да вдигаме оборотите защото тогава вече увеличаваме притокът на гориво.Така достигаме до някаква скорост,слагаме си на 1500 оборота на 5-та или колкото дойдат при тази скорост и си я поддържаме без да даваме газ.
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #20
            А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ?
            ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...

            Коментар


              #21
              BRAVO написа:
              А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ?
              защото си е така :D по-ниски обороти = по-нисък разход
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #22
                Всъщност това е майсторлъка да караш колата си най-икномично-хем да не я вкарваш в големи обороти, хем да сменяш предавките на толкова оборота, че да не затормозяваш двигателя, защото тогава също разхода е голям! В града най-вече основният проблем с харченето според мен е ранната, или прекалено късна смяна на предавки, както и недостатъчното, или повеяе подаване на газ при трягване от първа. А извън града никой не може да ме убеди, че карайки с 90 ще изгоря повече гориво, от управлението на колата с 140 например! Двигателите с турбо не се хранят само с въздух!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #23
                  sev написа:
                  BRAVO написа:
                  А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ?
                  защото си е така :D по-ниски обороти = по-нисък разход
                  Не е точно така!При равни други условия а разликата е само в скоростта, тогава при 120км/ч ще даде по-малък разход.Ама тука идва главния момент - въздушното съпротивление.И чисти данни - при скорост от около 180км/ч над 80% от цялото КПД на двигателя отива за преодоляване на въздушното съпротивление.За това най-икономичната скорост е 90км/ч защото след тази скорост въздушното съпротивление скача неимоверно за разлика от увеличаване на скоростта.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    И при каква точно скорост се мери СХ ? Щото аз съм го виждал даден само като коефициент, без да се указва колко е при 90км/ч и при 120 км/ч ?
                    ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...

                    Коментар


                      #25
                      BO написа:
                      sev написа:
                      BRAVO написа:
                      А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ?
                      защото си е така :D по-ниски обороти = по-нисък разход
                      Не е точно така!При равни други условия а разликата е само в скоростта, тогава при 120км/ч ще даде по-малък разход.Ама тука идва главния момент - въздушното съпротивление.И чисти данни - при скорост от около 180км/ч над 80% от цялото КПД на двигателя отива за преодоляване на въздушното съпротивление.За това най-икономичната скорост е 90км/ч защото след тази скорост въздушното съпротивление скача неимоверно за разлика от увеличаване на скоростта.
                      искаш да кажеш сигурно, че при 120 ще е по-висок разхода :D все пак не може оборотите да са по-високи, а разхода по-малък
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #26
                        Vladim написа:
                        В града най-вече основният проблем с харченето според мен е ранната, или прекалено късна смяна на предавки, както и недостатъчното, или повеяе подаване на газ при трягване от първа.
                        Според мен в града по-високият разход идва много повече от необходимостта за употреба на спирачки и загуба на горивото, изразходвано за ускоряване, отколкото от неефективната смяна на предавките.В една друга тема тук един колега беше споделил, че потегля бързо на светофара, а после кара на инерция до следващия. Аз имам същия стил на каране, но някои шофьори се изнервят, понеже са свикнали бързо да пристигат на червеното и не знаят или не ги е еня за разхода.По този повод често ме изпреварват отляво. Струва ми се, че така е по-малко вероятно аз да ударя някого, но пък е по-вероятно мен да ме ударят.

                        Коментар


                          #27
                          колеги, а кой сервиз ще препоръчате за дизели??искам да ми направят диагностика на двигателя, и има една жълта лампичка дето се намира в долния десен ъгъл на таблото (представлява една лейка наполовина пълна), и ми светва от време на време...немога да си обясня точно при какви обстоятелства....та да ме консултират..Благодаря!
                          Punto ELX 1.7TD

                          Коментар


                            #28
                            0888-615-007 Свилен, сервизът му е в Хладилника
                            ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...

                            Коментар


                              #29
                              BRAVO написа:
                              0888-615-007 Свилен, сервизът му е в Хладилника
                              чак другата седмица мога да се видя със Свилен...в провинцията е.Утре къде да ида да погледнат двигателчето, че вечерта пътувам за варна?
                              Punto ELX 1.7TD

                              Коментар


                                #30
                                bbosta написа:
                                колеги, а кой сервиз ще препоръчате за дизели??искам да ми направят диагностика на двигателя, и има една жълта лампичка дето се намира в долния десен ъгъл на таблото (представлява една лейка наполовина пълна), и ми светва от време на време...немога да си обясня точно при какви обстоятелства....та да ме консултират..Благодаря!
                                Ако само за това ще ходиш на диагностика се опитай да източиш водата от филтъра за нафтата.Сигурно има врътка отдолу. В долната му част се утаява водата от нафтата и конденза от резервоара.Успех
                                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                                Коментар

                                Working...
                                X