Кво ще му мерите толова на тоя авансатор. То ЕКУ-то го управлява и няма постоянно напрежение. Нека да помолим Хаджов за мнение, но мисля че там му се подава сигнал от компа и той не е с постоянна величина. Това е за осцилоскоп. Иначе нищо няма да измерите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странни аномалии с ТД100???
Collapse
X
-
колега "specialista"ето заради такива хора като теб си заслужава да стоиш в форума и да черпиш информация БЛАГОДАРЯ!!!П.Псамо че, разбрах много малко от това което е написано.. за това... ако може някой да го обясни на прост български... а и ето какво разбрах:Проверете буксите: Проверете буксите и ако е нужно изчистете ги или ги наместете за да се обедите, че връзката е добра.Проверете съпротивлението.??Turn ignition off(Спрете напрежението)?? Изсключете буксата на авансатора. Намерете двете крачета на авансатора.измерете съпротивлението м/у двете крачета на авансатора. Сравнете го с предписаното съпротивление. Алтернативно, проверете работата на авансатора, свържете батерия с крачетата на буксата. Авансатора трябва да щракне.Проверете идващото напрежение
?Turn ignition off(спрете напрежението)?? Извадете буксата на Авансатора. Locate the two connector terminals of the solenoid.Запалете двигателя и измерете напрежението между едната връзка на авансатора и отрицателния полюс на акомулатора. Проверете втората връзка на авансатора , един от двата трябва да показва напрежението на акомулатора. Ако не проверете окабеляването if present fuse and relay.Проверете връзката с ECU.изсключете напрежението. Извадете буксата от авансатора и ECU. Намерете 2-те връзки на авансатора.Измерете съпротивлението между една от двете връзки на авансатора и отговарящите връзки с буксата на ECU. Проверете другата връзка на авансатора едната от двете трябва да бъде по-голяма от 1 ом. Ако ли не.. проверете кабелите.Проверете работата на авансатора:Свържете с осцилоскоп буксата на ECU-то и минуса. Запалете двигателя и сравнете с показаната картинка. Моля ако има неточности в превода ми да ме поправите преди да съм почнал с проверките за да знам дали всичко което прая ще даде нужния резултат... Благодаря за отзивите!!!
Fiat Brava TD100
Коментар
-
Така.. тъкмо се качвам... та да напиша какво стана..замерих стария и новия авансатор за да видя дали има някаква разлика.. на стария съпротивлението му беше 11ома. а на новия 13ома. което ще рече че и двата работят..така като гледам от даннинте дадени от specialista и двата са в рамките на нормалното..след това включих авансатора с буксата на ECU- то и запалих колата.. змаерих напрежението на акомулатора беше някъде към 13.74V после замерих по описания начин : "Запалете двигателя и измерете напрежението между едната връзка на авансатора и отрицателния полюс на акомулатора. Проверете втората връзка на авансатора , един от двата трябва да показва напрежението на акомулатора" показа пак 13V и нещо... Единственото нещо което неможах и неразбрах е: Chek connection to ECU. така и неможах да разбера как да го направя... а колкото да осцилоскопа.. до там изобщо не стигнах,, поради неговата липса както и липсата ми на познание в тази област...добре дошли са критики мнения и препоръки....Fiat Brava TD100
Коментар
-
Сега=200-300лв. за съединител - феродо + притискатели. И ще черпиш, щото това упражнение за нас собствениците на JTD105 излиза около 1200-1300лв.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Така.. jenshen73 каде ме метна с тоя съединител.. проблема изобщо не е в него... защото колата променя звука и оборотите си дори и на едно място без изобщо да има каквато и да е намеса от вън... както работи нормално започва яко да трака "чат чат чат" и после се оправя.. Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 п.п.iuly_vn по конкретно да ти обясня та ако ти доиде нещо на ум да го споделиш.. проблема е следния... в повечето случай когато колата е студена работи нормално.. но като загрее на полувина(когато колата е неподвижна) двигателя притриса и отзад припушва сиво и започва едно тракане което после утихва и пак се появява ... , а когато решиш да покараш в ниските обороти на 2-ра и 3-та понякога тракане и колата губи мощност колкото повече даваш газ толкова повече трака а вървене никакво.. до момента в който оборотите станат по-високи.. ако я юркаш няма проблем на високи обороти всичко е нормално... та така.... МИСТЕРИЯТА ПРОДЪЛЖАВА..възможно е да направя една проба да сменя датчика на коляновия вал и на температурата да не би да е от тях....Fiat Brava TD100
Коментар
-
spooni написа:Така.. jenshen73 каде ме метна с тоя съединител.. проблема изобщо не е в него... защото колата променя звука и оборотите си дори и на едно място без изобщо да има каквато и да е намеса от вън... както работи нормално започва яко да трака "чат чат чат" и после се оправя.. Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 п.п.iuly_vn по конкретно да ти обясня та ако ти доиде нещо на ум да го споделиш.. проблема е следния... в повечето случай когато колата е студена работи нормално.. но като загрее на полувина(когато колата е неподвижна) двигателя притриса и отзад припушва сиво и започва едно тракане което после утихва и пак се появява ... , а когато решиш да покараш в ниските обороти на 2-ра и 3-та понякога тракане и колата губи мощност колкото повече даваш газ толкова повече трака а вървене никакво.. до момента в който оборотите станат по-високи.. ако я юркаш няма проблем на високи обороти всичко е нормално... та така.... МИСТЕРИЯТА ПРОДЪЛЖАВА..възможно е да направя една проба да сменя датчика на коляновия вал и на температурата да не би да е от тях....Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn има ли възможност да се замери датчика на 1-ва дюза... и как?? евентуално с мултицет ?? или замерване на умна дюза с мултицет как става?? знам че стоиностите които трябва да показва уреда да не са по малко от 100ома ... малко разяснение няма да е излишно.. благодаря!!!Fiat Brava TD100
Коментар
-
Начини има два. Първият е като махнеш кората на двигателя (горната) после пластмасовата продълговата капачка където влиза кабела от ,,умната" дюза и там е буксата която я свързва с компа. Мериш съпротивлението и трябва да е над 90ома до към 120-130. При студен двигател. По добре е това да стане от пиновете директно на буксата на компа, защото така ще си сигурен че не е прекъснат кабела до там. Както ти описах в по горния си пост. Това съпротивление, дори и да е в рамките на нормалното не означава че датчика в дюзата ти работи добре. Повредата може да е вътре в самата дюза и да е механическа. Затова се замерват данните с осцилоскоп-двуканален като едновременно с него се отчитат и тея от датчика на колянов вал и потенциометър за газта, които трябва да са в синхрон. Но ако няма осцилоскоп то същата работа върши и автодиагностика с Виза-унискан, при тест в реално време. Ако има проблем в един от трите датчика, Визата ще рвнве веднага и ще ти даде подробно данни.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар