ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво точно се случва в JTD?
Collapse
X
-
-
Stefan Hadjov написа:ogi28b написа:Доколкото знам турбината плува в масло, по-точно оста и. Това масло съответно се загрява, особено когато се върти с максималната си скорост. С това е свързан и следващия ми въпрос:При какви обороти на двигателя, и най-висока предавка, пета, турбината достига максимална скорост на въртене? Дали са тези 2700, при които се усеща прекъсването за което се говореше в една друга тема? И колко е времето , което двигателя трябва да прекара, въртейки се с тези обороти, за да достигне маслото максималната си температура ( колко е тя? ) за да го имам предвид когато карам по-дълго на високи обороти, че нали след това трябва да поработи малко ДВГ на празен хода за да изстине масълцето, и да не запече оста на турбината?A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Stefan Hadjov написа:ogi28b написа:Доколкото знам турбината плува в масло, по-точно оста и. Това масло съответно се загрява, особено когато се върти с максималната си скорост. С това е свързан и следващия ми въпрос:При какви обороти на двигателя, и най-висока предавка, пета, турбината достига максимална скорост на въртене? Дали са тези 2700, при които се усеща прекъсването за което се говореше в една друга тема? И колко е времето , което двигателя трябва да прекара, въртейки се с тези обороти, за да достигне маслото максималната си температура ( колко е тя? ) за да го имам предвид когато карам по-дълго на високи обороти, че нали след това трябва да поработи малко ДВГ на празен хода за да изстине масълцето, и да не запече оста на турбината?
Коментар
-
аха , доста ми се просветли защо трябва да се покара на празен ход. Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? Дали има нещо общо с вече споменатите 2700 оборота на ДВГ, за които се говореше в другата тема, и дали въпросното "прекъсване" в ускорението се дължи именно на това? Та в този ред на мисли (този клапан за който говоря, има ли , няма ли такъв), все още се чудя около колко оборота турбината достига максимална скорост на въртене? Засега приемам че е някъде около 2700, като от там нагоре вече клапана затваря малко, за да не стане авария. Очаквам отговора ти. А пък за "включването" на турбината, и изключването и - този въпрос никога не е стоя на дневен ред при мен. Това по-скоро е характерно за рацерските разговори: ".... и от там на трета, и на 2000 като се включи турбината.."
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:............................................Колега БО,доппускаш грешки,които са важни и не мога да ги премълча без да те поправя.Кога ще се отвори уесгеит-клапана на една турбина не зависи от оборотите на двигателя,а от товара с който е натоварен в даден момент/положението на лоста на газта/На празен ход може да изцепиш двгателя до 5000 об/мин и той няма да се отвори/това лесно може да го провериш като легнеш под колата и някои ти подава газ и наблюдаваш клапана/Когато обаче си със напълно натиснат педал на газта/което значи макс.товар за даден момент /тогава може да се отвори и на 2500 об.както твърдиш.Ако караш по нанадолнище и с попътен вятър с макс.обороти и малко подадена газ той няма да се отвори въобще,но по стръмен баир нагоре и пълна газ ще се отвори много по рано.И друг момент има:ами ако въобще не се отвори понеже е заял??Тогава кога ще е макс.надув?Ами новите турбини с променлива геометрия както знаеме нямат уестгеит-клапан.Те кога го дават??Та от направените разсаждения извода е следния:дебита на една турбина не зависи от оборотите на двигателя,а от количеството изходящи газове които натискат турбинното колело/а те са във функция от товара на двигателя/.Те движат турбината,а оборотите са само функция на този натиск.И разбира се дебита зависи и от конструкцията на турбината.Надявам се да съм ясен. А по въпроса за 120-те градуса на маслото,и там не си прав.Но ще ти отговоря в друг пост.Максимални обороти достига когато двигателя работи на макс.оборотиA20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ogi28b написа:аха , доста ми се просветли защо трябва да се покара на празен ход. Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? Дали има нещо общо с вече споменатите 2700 оборота на ДВГ, за които се говореше в другата тема, и дали въпросното "прекъсване" в ускорението се дължи именно на това? Та в този ред на мисли (този клапан за който говоря, има ли , няма ли такъв), все още се чудя около колко оборота турбината достига максимална скорост на въртене? Засега приемам че е някъде около 2700, като от там нагоре вече клапана затваря малко, за да не стане авария. Очаквам отговора ти. А пък за "включването" на турбината, и изключването и - този въпрос никога не е стоя на дневен ред при мен. Това по-скоро е характерно за рацерските разговори: ".... и от там на трета, и на 2000 като се включи турбината.."
Коментар
-
ogi28b написа:аха , доста ми се просветли защо трябва да се покара на празен ход. Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? Дали има нещо общо с вече споменатите 2700 оборота на ДВГ, за които се говореше в другата тема, и дали въпросното "прекъсване" в ускорението се дължи именно на това? Та в този ред на мисли (този клапан за който говоря, има ли , няма ли такъв), все още се чудя около колко оборота турбината достига максимална скорост на въртене? Засега приемам че е някъде около 2700, като от там нагоре вече клапана затваря малко, за да не стане авария. Очаквам отговора ти. А пък за "включването" на турбината, и изключването и - този въпрос никога не е стоя на дневен ред при мен. Това по-скоро е характерно за рацерските разговори: ".... и от там на трета, и на 2000 като се включи турбината.."С елементарни думи и изрази, да не се обиди някой ако знае повече и почне да поправя изразите. Пиша го така, за да се разбере от тези, които не са много навътре с нещата, та:Има клапан - уестгейт, който отваря като турбината ти надуе и от компресорното колело (студената част), там където ти вкарва въздуха в двигателя, и налягането в студената част стане до определено ниво, бута една ръчка и клапана се отваря, като изходящите газове от двигателя не удрят перката на топлата част на турбината, а я заобикалят и по този начин се задържа оборотите, съответно и налягането, което създава турбото. Малко дълго стана и май неразбираемо но...Турбото от едната страна го удрят газовете, от другата страна започва да прави налягане на въздуха. След като налягането, което се прави от турбината стигне до определено ниво, от самото налягане се избутва клапана, който запушва газовете да не удрят перката, и газовете са пропускат покрай нея директно в ауспуха.Та приемаме, че примерно налягането, което е "зададен" на клапана е 1 бар. Та турбото надува надува, стига 1.05 бара и клапана заяжда и не може да отклони газовете и турбината продължава да ускорява и да надува още повече, и така в зациклен кръг. Обаче компютъра познава, че нещо не е наред, по МАП "усеща", че става много голямо налягането в смукателния колектор и нараства и изведнъж какво се случва, отчита примерно 1.3 бара, светва ти дюзичката и колата ти загасва. Ето ти и защитата на двигателя/турбото.Та още малко по въпроса ти - разтоварване: Турбината върти надува, надува, трябва да отвори на 1 бар. Стига 1.05 бара и се получава така нареченото разтоварване. Усещане за лек спад на мощност, леко придърпване. Защото всяко разтоварване става малко над номиналната работа на турбото, както написах като цифри - съвсем примерни.Ама това разтоварване, като усещане наподобява въпроса ти за това прекъсване около 2700 оборота, но точно при Бравата си е дефект в софтуера, и за това усещането е малко по-различно и по-грубо.За това при разтоварване на турбото, е нормално да изпуши дизела съвсем малко. Ето защо някой, като види по магистралата най-показателно. Пред него колата ускорява, ускорява и в един момент за част от секундата изпушва. Просто, ако всичко е наред, това е нормално защо? Турбото надува, надува, стига разтоварване, прави го, ама инжекцията пуска в този момент същото гориво, както точно преди разтоварването. Получава се малко по-богата смес, като след следващото прочитане от страна на дебитомера, сместа се корегира и изпушването спира. Точно при Брава, този процес не може да се наблюдава, защото с разтоварването на турбото, се "разтоварва" и количеството на нафтата, в следствие на моментното спадане на налягането отчетено по МАП. Ето това е дефекта при Бравата.До сега не съм го писал, защото не знам дали някой ще го разбере, но ето за какво става на въпрос ако някой още се интересува от точния процес/дефект при Брава/о.Надявам се да съм отговорил по възможно най-простия и разбираем начин за всички.Тук не намесвам и променливата геометрия, но общо взето нещата стоят и при нея по същия начин като управление, само където вместо уестгейта да пропуска газовете да не удрят лопатките на топлата част, при променливата геометрия контрола се извършва чрез ъгъла с който изходящите газове удрят лопатките. Преди това и след това всичко си е еднакво.Хайде лека, че ме заболяха пръстите.
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
@ BОKoлега,уважавам познанията ти в тази област,но очевидно темата не е за спор чрез постове в форума.Имам малки възражения но общо взето това което пищеш е така.Ако се видиме някой път ,нещата предполагам ще ги доуточним.А за температурата на маслото:всички фирми производители на масло гарантират работен вискозитет на маслото при 100 гр./стандартно положение/Над тази температура не се препоръчва да се надвишава.За това на по-високофорсираните двигатели се слагат маслени радиатори.Над 100 гр. се влошават характеристиките на смазочните масла.Спортните автомобили които имат уреди за налягане и температура на маслото ,уреда за температура е с обхват до 110 гр.Ако това е верно което пишеш,че маслото се загрява при работа до 120 гр.значи,че като пипнеш картера след продължително пътуване трябва да цвърчи като както с наплюмчен пръст пипнеш нагорещена ютия.Биь желал да ми го демонстрираш.............И няма какво да се спори.Пусни един термодатчик в картера и ще видиш колко е температурата.Когато цифрите говорят нали знаеш,че боговете мълчат.Поздрави.
Коментар
-
ogi28b написа:...Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? ....
Коментар
-
в общи линии сте си поговорили за този клапан, а последния ми пост по темата в който питам за него, съм го написал , без да прочета останалите ви постове. Ако ги бях прочел почти сигурно нямаше да питам. Но пък малко поспорихте, и написахте много полезни неща в тая област. Понеже изчетох много набързо всичко, а сега и бързам да тръгвам за работа, но този клапан останах с впечатление че се задейства напълно механично, или греша? Компютърът управлява ли го по някакъв начин, в смисъл да забави отварянето му, с определена "намеса", което би довело до по-високо налягане, от там и повече мощност, или тия разсъждения ме пращат в 9-та глуха, и не е така?
Коментар
-
ogi28b написа:в общи линии сте си поговорили за този клапан, а последния ми пост по темата в който питам за него, съм го написал , без да прочета останалите ви постове. Ако ги бях прочел почти сигурно нямаше да питам. Но пък малко поспорихте, и написахте много полезни неща в тая област. Понеже изчетох много набързо всичко, а сега и бързам да тръгвам за работа, но този клапан останах с впечатление че се задейства напълно механично, или греша? Компютърът управлява ли го по някакъв начин, в смисъл да забави отварянето му, с определена "намеса", което би довело до по-високо налягане, от там и повече мощност, или тия разсъждения ме пращат в 9-та глуха, и не е така?
Коментар
-
ogi28b написа:Нещо не мога да разбера поста на Reptile: Сам казваш че изчакването трябва да води до по-лесно палене, а после казваш че е по-трудно? Може би не си се сизразил добре, или пък аз просто не разбирам противоречието? Аз изчаквам поне 5-6 секунди, след като всички останали лампи угаснат, преди да завъртя ключа. И за да не казвам 100, ще кажа че 98 процента съм убеден че подгряващите свещи прекъсват от самия контактен ключ в момента на палене, защото към тях отиват към 65 ампера. И 160-170 към стартера, става грубо... но ако не забравя да видя схемата, или ако някой не ме изпревари, ще отрека или ще потвърдя мнението си. Ще потърся и таблицата за работата на свещите, но мисля че нея я даваха за ТД 100.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:@ BОKoлега,уважавам познанията ти в тази област,но очевидно темата не е за спор чрез постове в форума.Имам малки възражения но общо взето това което пищеш е така.Ако се видиме някой път ,нещата предполагам ще ги доуточним.А за температурата на маслото:всички фирми производители на масло гарантират работен вискозитет на маслото при 100 гр./стандартно положение/Над тази температура не се препоръчва да се надвишава.За това на по-високофорсираните двигатели се слагат маслени радиатори.Над 100 гр. се влошават характеристиките на смазочните масла.Спортните автомобили които имат уреди за налягане и температура на маслото ,уреда за температура е с обхват до 110 гр.Ако това е верно което пишеш,че маслото се загрява при работа до 120 гр.значи,че като пипнеш картера след продължително пътуване трябва да цвърчи като както с наплюмчен пръст пипнеш нагорещена ютия.Биь желал да ми го демонстрираш.............И няма какво да се спори.Пусни един термодатчик в картера и ще видиш колко е температурата.Когато цифрите говорят нали знаеш,че боговете мълчат.Поздрави.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар