Дидо благодаря за отговора,независимо от забележката от страна на админа.Причината да поискам мнение е следната. Вярвам, че за здравословното състояние на един двигател са много важни два показателя: разхода на гориво и същия на масло. Мойта втора любов гори нафтица по книга и от смяна до смяна не доливам масло. Което, лично според мен, говори за двигател в добро здраве. И въпреки това при определени обстоятелства като форсиране на ниска предавка колицата пропушва, а над 3000 об/мин си пуши видимо. Преди време ходих на сервиз за смяна на накладки и механика седна зад волана да провери дали всичко е наред. Изфорсира я здраво и отзад направи 4-5 метра черна диря от сажди (имаше сняг и се видя перфектно), честно казано ми прималя. Спонтанно ми каза, че съм натрупал много сажди и от време на време трябва да я поиздухвам. По-късно четох в една тема мнение на Оги, в което той споменава че за 10-15 минути си кара колата на по-ниска предавка на по-високи обороти, помислих си че причината да го прави е същата. Относно ЕГР, при мен не е затапен и нямам намерение да го правя въпреки всички "за" във форума. Не искам да бъда по инженер от италианските инженери. Наскоро се наложи да го отворя, имаше сажди които почистих,покрай него и входа на смукателния колектор, както и дроселната клапа. Нямаше промяна в поведението на двигателя.Относно дебитомера, и него отворих от чисто любопитство, беше чист, никакви мръсотии.Та затова попитах. То стана като литературно съчинение на тема. :D
Първо, радвам че намирам съмишленици на тема щом са го напрвили значи трябва да го има. :D Това за изпушването при яко настъпване си е нормално за дизелов ДВГ, защото когато искаш да увеличиш рязко оборотите трябва да обогатиш горивната смес с повече гориво. Това е така защото при дизела няма действие на дроселова клапа както при бензиновия ДВГ, при който увеличаваш пропорционално въздух и гориво. Тук въздуха постъпва свободно към цилиндрите или се нагнетява от турбокомпресор както е при нашите ДВГ. Нормално е при обогатена горивна смес да се отделят сажди, особено при положение че в дизеловото гориво има съставки които допринасят за това, като прафина например. Безаварийно шофиране
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Карам едно служебно пежо 206 1,9Д . ако знаеш като се наложи да ускоря по-бързо като се включвах в главен път, каква пушлка вдигна... тоя от втория клип ряпа да яде. Идвше кола зад мен и караше на фарове през деня. В един момент и фаровете изчезнаха в огледалото. Но не че пижо бяга много, а защото изпуши като за световно, чак се обърнах, че не бах виждал такава гледка. Пък оня зад мен какви ли по-здрави ми е отправил...
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Убеден съм, че в по голям % ако направят това което се вижда на клипа, ще стане лисичарник в гаража http://www.youtube.com/watch?v=pkoP52kNzN8Това чудо на техниката не се е движило от 7месеца и е припалвано 2-3 пъти за по 30мин.
Едно момче с което сме приятели още от 5 годишни сега кара едно БМВ 520 2008 година производство 180 кончета я цепим колкото може и както може и изобщо ама изобщо не пропушва и аз се чудя как е възможно дизел да не пропуши но е факт .
здравейте колеги и аз съм със същия проблем имам мареа 2,4 тд като настапя газта пуши яко чак ме досрамява като гледам отзад как бягат в другото платно от мен. дайте някакво разумно решение
здравейте колеги и аз съм със същия проблем имам мареа 2,4 тд като настапя газта пуши яко чак ме досрамява като гледам отзад как бягат в другото платно от мен. дайте някакво разумно решение
Моята е 2.4 JTD, дори при "газ до дупка" не знае що е това пушек...но Пунтото при тази ситуация е мечтата на еколога да му залепи стикер "спрян от движение"
Моята Брава по байр с 90 си прикадява вижда се,не е кой знае колко не би трябвало да го няма.А вчера на новото кръгово за Меден рудник в Бургас речших да се вмъкна в трафика и се изтрелях аз,но като погледнах в огледалото нищо освен черен дим несе виждаше,сякаш имаше буреносен облак.Обаче рядко прави такива работи,явно като се натрупат по тръбите и гърнетата и надуе турбото от раз излиза всичко що е там.А факт е че не мие вдигнала разхода,това означава само едно,неизгоряло гориво независимо поради каква причина.
Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
здравейте колеги и аз съм със същия проблем имам мареа 2,4 тд като настапя газта пуши яко чак ме досрамява като гледам отзад как бягат в другото платно от мен. дайте някакво разумно решение
Като за начало провери ЕГР-а в какво състояние и при необходимост го затапвай.Провери и пътищата на въздуха след турбото.
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Тоя сякаш влачи плуг с 10 бразди на есенна дълбока оран... То верно, че вървеж без пушек няма ама...Нормално е еднократното залпово изхвърляне на черен пушек при рязко подаване нагаз, дори при чисто нови дизели. По обезпокоително е като тоя американец постоянното димене в черно - свидетелства за проблем с баланса.
Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар