При мен, обаче имаме малки разлики в двигателите, при откачане от буксата, директно набива грешка, като (досега се случвало 3 пъти), това е съпроводено с повишаване значително оборотите на свободен ход. Така че се съгласявам с казаното от S_Bankov (предполагам от "сър" ), автомобила започва да работи с константни показатели, оттам и константна работа, най-вероятно в богат режим от бензин, съдейки по свещите след това. Като работа на двигателя, лично при мен го отчитам по следният начин:- при режими на работа около оборотите на празен ход - изключително муден- в средните обороти 3500-5000 - доста по отзивчив- в високите обороти 5000-7200 - пак с доста понижена динамикаВсичко това са лични впечатления на моят автомобил, при спиране на Маф-а. Предполагам си чел в Алфа форума за "народната" диагностика на Маф, с изключването му.
всъшност идва от Станислав или Слави но и твоя вариант не е лошЕКу-то трябва да има заложени таблици с опоказания за всеки един от датчиците/Ламбда, МАП и МАФ, температурни датчици, ала бала. Предполагам целта е да може да се довле колата до сервиз.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Ами всъщност е жички които се нагряват от ток който протича през тях. Като се движи въздуха ги охлажда и се изменя температурата ,съпротивелнието им. Когато минава много въздух ги охлажда много. Когато въздуха е студен е с по-голяма плътност, но и охлажда повече, така че директно се хваща масата му.Предполагам има и други типове.
За количеството не мисля че може един дебитомер да го измери пряко. Не виждам как дебитомера би хванал атом кислород или молекула и да я отчете. После пък на база колко хваща за единица време такива атоми да даде общо количествена концентрация на кислорода. Според мен всичко е в термо-съпротивлението, което всъщност е дебитомера. Има си ясна изразена картина между отношението между температура и количество кислород, променящ тази температура с единица деление или там колкото е . Това е мое мнение де, на базата на две азотни станции които съм разглеждал, за улавяне на азот от атмосферата. Твърде сложно ми се струва първият вариант. Въпреки че може и да бъркам
Светва MIL лампата на таблото, колата става по-мудна, бензиновите времена се покачват.Това става на 1.8 като се разкачи дебитомера.Напрежението му при пълен това е 4.1в, колкото го дават и в service manual-a.Значи е 6+.
При 1.6 мотора няма дебитомер но има два датчика единия мери атмосферно налягане а другия температура и количество на постъпилия въздух.Предполагам това ти мери атм налягане.
при 1.6 има МАП за налягането и температурен, по които се изчислява.До Mupo да не може дебитомера да измери един атом, но това няма как да стане на практика. Малка част от въздуха който минава охлажда жичките, но не може да мине въздух само от там дето няма жички А относно процентното съдържание на кислорода във въздуха то е еднакво 21% при различни температури, стига да не се е втечнил кислорода Yellow_Flash_Colorz_PDT_10. Има малка разлика в състава, при промяна на надморската височина. При ниски температури кислорода е повече защото самия въздух е по-гъст Разбира се може да има допълнителни корекции. Не съм запознат добре и не претендирам за 100 % вярност.
Абе друго имах предвид, ама добре си ме поправил . Исках да обясня че дебитомера мери косвено. Проверката му е сигнала от ламбдата. Е има там някаква темп. на инжекциона, която нез нам дали Еку-то я взима като фактор, и след това е ламбда сондата. Хммм абе всъщност има още доста неща, времена инжектори, позиция на дросела и т.н. Уфф няма лесни неща
Как мери дебитомера стана ясно, а напрежението което той дава е правопропорционално на моментния дебит, (макар и нелинейно) като времената на инжекторите (порциите) се получават като се раздели притока на оборотите. После се умножи по някакъв коефициент който доколкото знам не се коригира. Бих казал че е пряко измерването. Не са необходими други параметри за определяне на самия дебит. Вече времената на дюзите съм съгласен - зависят и от други неща.При системата със МАП няма такова нещо, а направо се измерва натоварването на двигателя, порцията (времето) на инжектора, след корекции разбира се. Тук дебита не се мери. Макар че може да се изчисли, като пък данните се умножат по оборотите.Когато бях писъл в тунинг.бг един ми се чуди как така нямало значение колко е дебита, а аз му отговорих че той когато яде, никога не си дава сметка колко килограма храна изяда за един месец, но въпреки това не е умрял от глад. Важна е порцията. Щом тя е достатъчна и не прекалена всичко е ОК. Но тук е по-сложно има и коефициент на пълнене, температура на смукателен колектор атмосферно налягане. Т.е. косвено се определя колко въздух би следвало да е засмукал цилиндъра, принципно ако е голям вакуума е засмукал малко.
Коментар