Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ръководство - как правилно да направя лог с MES?

Collapse
X
Collapse
  •  

  • Ръководство - как правилно да направя лог с MES?

    Нужни:
    - диагностичен адаптер
    - актуална версия на MES
    - прав и безопасен участък !
    - евентуално помощник, който да оперира с лаптопа
    - загрят мотор

    Темата е пояснение към тази:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64315
    Снимките са бегали, сърдете се на Огиту, че не ги е копирал на сървъра и на imageshack.

    -----------
    В: - Kак да логваме правилно ?
    О: - ами зависи от много неща...

    Да кажем, че най-срещаният проблем е пренадуване или недостатъчно надуване.
    Съответно, ще се занимаваме с проверка на налягането, което прави турбината.

    Най-често параметрите са следните:

    Click image for larger version  Name:	1_screenshot_28.jpg Views:	2 Size:	93,5 KB ID:	2755788

    Стойностите вътре са примерни, понеже програмата е пусната в ДЕМО-режим.

    По принцип, на колкото по-висока предавка логваме, толкова по-разгъната и продължителна е графиката. Т.е. на последната предавка е най-добре, но и товарът на маховика/съединителя е най-голям.
    При сериозен и явен проблем и 3та предавка е достатъчна.

    И така, избрали сме параметрите, може да пристъпим към същността:



    Задържате 1300 рпм на 3та предавка, натискате "старт", ускорявате плавно до 1500рпм и натискате рязко педала до дъното и така до 4500рпм, после натискате "стоп". След това "експорт" и записвате CSV файла.

    Отваряте в Excel и гледате какво се случва. Ето един пример на лог на кола, която пренадува:




    Ясно се вижда как "искано" и "измерено" се разминават с доста. Колата влиза в авариен режим.
    Проблемът се оказва в клапан Н75. Ето и графиката след почистването му:



    Проблемът е решен.

    ==============

    Друг проблем е недостатъчен надув.
    В момента не мога да намеря такъв лог, но се вижда как измереното налягане е под исканото.

    ==============

    Проверка на дебитомер:



    На M-Jet 150 не може да се гледа напрежение с MES.

    ==============

    Проверка на корекция на дюзи:



    На студен мотор! И празен ход.

    ==============

    Налягане на горивото:



    ==========

    В: - Ами ако не карам дизел? Все за дизели давате пример!
    О: - Споко, ето един пример, как да си тествате ламбда сондата, но само един , че не ги харесвам бензинките. Друго си е тракторът.



    Първо няколко пояснения:
    ПХ - празен ход
    ППХ - принудителен празен ход

    Начин на тестване - напълно загрял мотор, избираме следните параметри:



    Натискаме "старт" и логването започва. Държим колата 1 минута на място (ПХ), после рязко ускоряваме до 100 км/ч, като "цедим" докрай предавките, след достигане на 100 км/ч, включваме 5-а предавка и ПОДДЪРЖАМЕ 30 секунди тази скорост. Теренът трябва да е равен. След тези 30 секунди вкарваме колата в ППХ и така до излизане от ППХ. Спираме да логваме.

    Каква е идеята?


    ПХ - формата на ламбдата трябва да е синусоида:




    Т.е. ако ламбдата е 0 - 1 волта, трябва да играе от 0.1 до 0.9 в.

    Рязко ускорение - ламбдата трябва да дава богата смес - 0.9 в.

    Поддържане на скорост - отново синусоида, това е относително, защото зависи от това, колко натискате педала на газта.

    ППХ - бедна смес - 0.1 в.

    Айде стига толкоз, че ми писна. Както обичам да казвам - който схванал - схванал, насреща съм да помогна с каквото мога.
    Който вижда по-горе китайски йероглифи - да си търси читав сервиз.
      Публикуването на коментари е изключено.

    Реклама

    Collapse

    Последни теми във форума

    Collapse

    Working...
    X